Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-06-2007, 08:41 PM   #1
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna
Default Gezamenlijke acties Europese Hindoes tegen verbod op hakenkruis

Europese organisaties van hindoes gaan gezamenlijk campagne voeren tegen een Europees verbod op het hakenkruis dat Duitsland wil invoeren. Een verbod op de swastika - Sanskriet voor talisman - discrimineert hindoes, voor wie het symbool al duizenden jaren v??r de opkomst van het nazisme stond voor geluk en voorspoed. Dat zei Ramesh Kallidai van het Britse Hindoe Forum woensdag tegen de BBC. Ook Hindoes in Nederland, Belgi? en Itali? hebben zich aangesloten bij de campagne tegen het hakenkruisverbod.

Ku Klux Clan
Duitsland, momenteel voorzitter van de Europese Unie, wil holocaustontkenning en het gebruik van nazi-symbolen in heel Europa strafbaar stellen. Maar de nazi s hebben hun belangrijkste symbool, het hakenkruis, ontleend aan de Indische cultuur en de betekenis geperverteerd, vinden de Europese hindoes.
Dat Hitler het symbool heeft misbruikt en aangewend om een een regime van terreur en racisme en discriminatie in te stellen, betekent niet dat vreedzaam gebruik verboden moet worden, aldus de Britse hindoeleider Kallidai. Hij vergeleek het Duitse voorstel met een verbod op kruizen, alleen omdat de racistische Ku Klux Klan die ook gebruikte.

Arische identiteit
De vroegst bekende hakenkruizen dateren uit de steentijd. Behalve boeddhisten en hindoes in India en grote delen van Azi? gebruikten ook Amerikaanse indianenculturen het symbool. Negentiende-eeuwse Europese archeologen ontdekten de swastika op verschillende archeologische sites in India en Iran, die werden geassocieerd met de volksverhuizingen van de Indo-Europese volken. Rassentheoretici in Duitsland meenden dat het superieur geachte Germaanse ras daar haar oorsprong vond. Ze gingen met de swastika aan de haal als symbool voor de Arische identiteit, en Hitler nam een eigen versie van het hakenkruis op in zijn Mein Kampf als symbool voor zijn toekomstige beweging.

Rassentheoretici in Duitsland meenden dat het superieur geachte Germaanse ras daar haar oorsprong vond. Ze gingen met de swastika aan de haal als symbool voor de Arische identiteit, en Hitler nam een eigen versie van het hakenkruis op in zijn Mein Kampf als symbool voor zijn toekomstige beweging.

en nu is mijn vraagje gaat HSFN ook een steentje bijdrage of laten wij netals bij de karwij gedoe effe aan de andere over
en zien maar waar er zal komen :D

oooofffff hebben wij toch ruggegraat :o om eens vel te demostreren
en onze broeders die al bezig zijn met dit te steunen

Reply With Quote
Sponsors
Old 03-07-2007, 09:16 PM   #2
patthar
IF-Beginner

Default Re: Gezamenlijke acties Europese Hindoes tegen verbod op hakenkruis

Ik zou iedereen dit dit leest verwijzen naar de topic Dit is de Honderste belediging
Status: Offline

Reply With Quote
Old 03-07-2007, 11:06 PM   #3
Krishna
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by patthar
Ik zou iedereen dit dit leest verwijzen naar de topic Dit is de Honderste belediging
okay ;D maarja ik denk dat ze het toch zullen negern omdat het ze niet eens kan schelen
alleen op forums klagen

Reply With Quote
Old 03-12-2007, 09:23 AM   #4
Tros
IF-Nieuw

Maken jullie je niet druk om demonen. Die waren er al, zijn thans aanwezig en zullen er in de toekomst ook zijn!

Als iemand Krishna "beledigd" kan/zal Hij hem vergeven maar als Zijn toegewijden aangevallen (zullen) worden, zal Hij de demonen nimmer vergeven/ze zijn al verloren! Blijf standvastig je geest op Zijn Lotusvoeten concentreren en offer alles wat je doet aan Hem.

Bhagavad-Gita:
4.7 yadaa yadaa hi dharmasyasa.................en 4.8 paritraanaaya saadhunaam.....................

Reply With Quote
Old 03-24-2007, 09:37 AM   #5
Krishna
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Tros
Maken jullie je niet druk om demonen. Die waren er al, zijn thans aanwezig en zullen er in de toekomst ook zijn!

Als iemand Krishna "beledigd" kan/zal Hij hem vergeven maar als Zijn toegewijden aangevallen (zullen) worden, zal Hij de demonen nimmer vergeven/ze zijn al verloren! Blijf standvastig je geest op Zijn Lotusvoeten concentreren en offer alles wat je doet aan Hem.

Bhagavad-Gita:
4.7 yadaa yadaa hi dharmasyasa.................en 4.8 paritraanaaya saadhunaam.....................

ik vind dat je wel een beetje druk moet maken want zo worden wij maar als het waren steeds "aangevallen"
en zo zal er ook geen toekomst meer zijn wij hebben al de middelen om te demosteren. of er wat tenminste tegen te
doen

Krishna heeft gezegt toch als iemand je familie aanvalt mag jij alles doen om ze te beschermen
maar weet jij misschien of hij wat ook heeft gezegt als iemand dharm aanvalt ?? (gewoon een vraag niks ermee bedoel)
laatst wanneer ik bhagvat gita had gelezen was 5 jaar geleden en het is nu ingewikkeld in een gele doekje en staat bij mijn moerties

Reply With Quote
Old 07-13-2007, 03:44 PM   #6
Jasvant
IF-Nieuw

Quote:
Originally Posted by Krishna
Europese organisaties van hindoes gaan gezamenlijk campagne voeren tegen een Europees verbod op het hakenkruis dat Duitsland wil invoeren. Een verbod op de swastika - Sanskriet voor talisman - discrimineert hindoes, voor wie het symbool al duizenden jaren v??r de opkomst van het nazisme stond voor geluk en voorspoed. Dat zei Ramesh Kallidai van het Britse Hindoe Forum woensdag tegen de BBC. Ook Hindoes in Nederland, Belgi? en Itali? hebben zich aangesloten bij de campagne tegen het hakenkruisverbod.

Ku Klux Clan
Duitsland, momenteel voorzitter van de Europese Unie, wil holocaustontkenning en het gebruik van nazi-symbolen in heel Europa strafbaar stellen. Maar de nazi s hebben hun belangrijkste symbool, het hakenkruis, ontleend aan de Indische cultuur en de betekenis geperverteerd, vinden de Europese hindoes.
Dat Hitler het symbool heeft misbruikt en aangewend om een een regime van terreur en racisme en discriminatie in te stellen, betekent niet dat vreedzaam gebruik verboden moet worden, aldus de Britse hindoeleider Kallidai. Hij vergeleek het Duitse voorstel met een verbod op kruizen, alleen omdat de racistische Ku Klux Klan die ook gebruikte.

Arische identiteit
De vroegst bekende hakenkruizen dateren uit de steentijd. Behalve boeddhisten en hindoes in India en grote delen van Azi? gebruikten ook Amerikaanse indianenculturen het symbool. Negentiende-eeuwse Europese archeologen ontdekten de swastika op verschillende archeologische sites in India en Iran, die werden geassocieerd met de volksverhuizingen van de Indo-Europese volken. Rassentheoretici in Duitsland meenden dat het superieur geachte Germaanse ras daar haar oorsprong vond. Ze gingen met de swastika aan de haal als symbool voor de Arische identiteit, en Hitler nam een eigen versie van het hakenkruis op in zijn Mein Kampf als symbool voor zijn toekomstige beweging.

Rassentheoretici in Duitsland meenden dat het superieur geachte Germaanse ras daar haar oorsprong vond. Ze gingen met de swastika aan de haal als symbool voor de Arische identiteit, en Hitler nam een eigen versie van het hakenkruis op in zijn Mein Kampf als symbool voor zijn toekomstige beweging.

en nu is mijn vraagje gaat HSFN ook een steentje bijdrage of laten wij netals bij de karwij gedoe effe aan de andere over
en zien maar waar er zal komen :D

oooofffff hebben wij toch ruggegraat :o om eens vel te demostreren
en onze broeders die al bezig zijn met dit te steunen
Je hebt groot gelijk...de swastika is een belangrijk teken...maar je moet niet vergeten dat de naties dit teken hebben gebruikt om hun woord en daad te verkondigen...volgens mij weet je zelf ook wel wat ze allemaal wel niet gedaan hebben!!

Dus voor veel mensen in de wereld is daarom de swastika niet een teken van geluk en welzijn maar een teken van wreedheid en medogenloosheid......een teken dat zij dus het liefst de rest van hun levensloop niet meer tegenkomen.....het is een teken dat in hun de woede op roept over het feit wat hun allemaal is aangedaan (of iemand van wie ze hielden)!

Als we het op deze manier bekijken...is het dan niet juist sociaal om het verbod toetestaan...immers als een verbod mensen kan helpen het leven als meer prettiger te ervaren.....daarom denk ik niet dat het verstandig is het aan te vechten

Daarnaast heeft het verbod op de swastika toch niet niet echt radicale gevolgen voor het hindoeistische geloofsbeleid?? Daarmee bedoel ik, ik denk niet dat mensen bezwaar zullen maken over het feit dat wij afbeeldingen in huis hebben van ganesh met een teken van swastika op zijn hand?? (bovendien lijkt deze helemaal niet op de hakenkruis die hitler gebruikte!!!) Corrigeer me trouwens, als ik het fout heb hoor :-[

Het gaat denk ik enkel om een verbod van een hakenkruis afzonderlijk, het teken van slechts een hakenkruis op een muur ofzo, wat we dikwijls nog zien op scholen en derlijke. Of bijvoorbeeld het gebruik van een hakenkruis op kleding of als tatoe op de huid! Men wilt een verbod van de hakenkruis, om die mensen te demotiveren en aan te pakken die nog steeds de hakenkruis gebruiken zoals de naties dat deden. En daar heb ik echter geen problemen mee....

Ik vind trouwens wel heel goed en moedig van je...dat je zo voor je geloof opkomt...immers waar zouden we zijn zonder personen zoals jou tog en dat meen ik echt hoor!! ;D ;D

Groetjes..

Reply With Quote
Old 09-16-2007, 05:56 PM   #7
imported_Parvati
IF-Beginner

Het lijkt er wel op, al is het soms gekrulder en met stippen er omheen. Het kan mensen kwetsen, maar dan moet men ge?nformeerd worden over het feit dat het gebruik ervan niets slechts is tegen een bepaalde groep. (het is een teken van licht, die al veel langer wordt gebruikt)

de hakenkruis is dus 'gestolen' en mag niet meer gebruikt worden, lijkt mij.

Reply With Quote
Reply

Tags
acties, europese, gezamenlijke, hakenkruis, hindoes, tegen, verbod
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:11 AM.
Vertalen:

Tags