Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-29-2004, 01:41 PM   #11
maggan
IF-Crazy

Default Re: Waarom verlagen vrouwen zich door afwijkende kledingdracht?

Quote:
Originally Posted by Brahma T.R.

Hmmz dan kom je waarschijnlijk op plaatsen waar ik niet kom, als je ze zo vaak tegenkomt... Hoe iemand zich een kleedt is een expressie van wie diegene is (meestal). Je hoeft het niet mooi te vinden maar om hun op grond daarvan de termen verderferlijk naar de hoofd toe te smijten vind ik niet echt netjes, laat staan om de 'normen en waarden van NL' zo te bestempelen. Er wordt toch niet van elk individu verwacht zo over straat te gaan? Dat iemand zich via kleding zodanig uitdrukt wilt bovendien niet zeggen dat ze achterlijk zijn ofzo, want zo lijken ze nu afgeschilderd te worden. Wil je het over straatbeeld hebben? Een beter straatbeeld zou zijn: minder vuil etc. Daar hebben we wel allemaal een vinger in de pap en daar zouden we ons meer druk over moeten maken. Hoe iemand zich kleedt daar kun je een mening over hebben, maar menen inspraak te hebben hierop vind ik ongegrond. En tussen "()" er bestaan niet enkel vrouwen die zich misschien enigzins 'ongepast' kleden, je hebt ook zulke mannen... :-\
Twee opmerkingen
1) Vuil op straat: Enkele tientallen jaren terug waren zowel Kanaaleiland/Lombok(Utrecht), Spangen/Rdam zuid (Rdam), Schilderwijk (dhaag) en o.a. de Bijlmer (adam), plekken om 'aangenaam' te wonen omdat de mensen (lees de meeste waren witte mensen) hun straat/omgeving netjes hielden; zeiden keurig 'goede morgen' en wist je wie tien deuren verder woonde!!!

Hoe is het nu gesteld? Kijk om je heen en huiver. De samenstelling van de bevolking laat een aardverschuiving zien waar zaken als FATSOEN, NETHEID en GOED GEDRAG niet meer te vinden is.

2) Korte rokken
Als iemand in de modder is geboren en daarin groor is gebracht, zal ALLES wat niet is besmet met modder, als VREEMD ervaren
Status: Offline

Reply With Quote
Old 04-29-2004, 01:45 PM   #12
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by maggan

Twee opmerkingen
1) Vuil op straat: Enkele tientallen jaren terug waren zowel Kanaaleiland/Lombok(Utrecht), Spangen/Rdam zuid (Rdam), Schilderwijk (dhaag) en o.a. de Bijlmer (adam), plekken om 'aangenaam' te wonen omdat de mensen (lees de meeste waren witte mensen) hun straat/omgeving netjes hielden; zeiden keurig 'goede morgen' en wist je wie tien deuren verder woonde!!!

Hoe is het nu gesteld? Kijk om je heen en huiver. De samenstelling van de bevolking laat een aardverschuiving zien waar zaken als FATSOEN, NETHEID en GOED GEDRAG niet meer te vinden is.

2) Korte rokken
Als iemand in de modder is geboren en daarin groor is gebracht, zal ALLES wat niet is besmet met modder, als VREEMD ervaren
Hier kan ik je geen ongelijk in geven. Ben het hiermee eens!!!

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 04-30-2004, 12:39 AM   #13
imported_AN
IF-Crazy

Live and let live

Reply With Quote
Old 04-30-2004, 04:46 AM   #14
Brahma T.R.
IF-Lid

Send a message via MSN to Brahma T.R.

Quote:
Twee opmerkingen
Precies laten we ons dus liever op dit soort belangrijkere zaken richten: milieu is een algemeen goed, net als een socialer straatbeeld! Fatsoen, netheid en goed gedrag zijn hierin kernbegrippen maar ze hangen in de eerste instantie niet af van de manier waarop je je kiest te kleden...

Quote:
2) Korte rokken
Zoals AN al zei:
Quote:
Originally Posted by AN
Live and let live
Als iemand wel of niet in korte rokken wilt lopen is dat zijn/haar eigen keus.
Vind het bovendien nog steeds geen reden om dit een verderfelijke mentaliteit te noemen, ˇf om de normen en waarden van NL als zijnde 'verderrfelijk' te karakteriseren. ???

>B.T.R<[/size]

Reply With Quote
Old 04-30-2004, 02:32 PM   #15
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
Live and let live
Tuurlijk, slik al die troep maar in zou ik willen zeggen

Quote:
Originally Posted by Brahma T.R.

Zoals AN al zei:

Als iemand wel of niet in korte rokken wilt lopen is dat zijn/haar eigen keus.
Vind het bovendien nog steeds geen reden om dit een verderfelijke mentaliteit te noemen, ˇf om de normen en waarden van NL als zijnde 'verderrfelijk' te karakteriseren. ???
Korte rokken: 'Komt een zus in korte rok bij haar broer thuis, gaat recht tegenover hem zitten, broer kijkt (gedwongen) 'daar' en draait z'n hoofd naar buiten toe. Na een tijdje (situatie was nog niet veranderd) zegt hij: 'Zus het is niet de bedoeling dat ik voortdurend naar buiten moet kijken! Muntje gevallen? :-[

Reply With Quote
Old 04-30-2004, 03:22 PM   #16
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:

Tuurlijk, slik al die troep maar in zou ik willen zeggen

Korte rokken: 'Komt een zus in korte rok bij haar broer thuis, gaat recht tegenover hem zitten, broer kijkt (gedwongen) 'daar' en draait z'n hoofd naar buiten toe. Na een tijdje (situatie was nog niet veranderd) zegt hij: 'Zus het is niet de bedoeling dat ik voortdurend naar buiten moet kijken! Muntje gevallen? :-[
Maar dat is dan toch een probleem van die broer??? Hij vindt het schijnbaar interessant dat het daarom zijn aandacht trekt!!!

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 04-30-2004, 07:54 PM   #17
imported_Gouryella
IF-Lid

Je hebt gelijk, Maggan. En als je daar iets van zegt wordt je als ouderwets bestempeld, niet meegaand met de tijd. :-\ Fatsoen en respect is ver te zoeken anno 2004.

Reply With Quote
Old 05-02-2004, 06:15 PM   #18
sarojni
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Gouryella
Je hebt gelijk, Maggan. En als je daar iets van zegt wordt je als ouderwets bestempeld, niet meegaand met de tijd. :-\ Fatsoen en respect is ver te zoeken anno 2004.
allle mensen die ik ken en waar ik veel mee om ga(en dat zijn er nog al wat) lopen er goed en fatsoenlijk gekleed bij..............dus het is niet zo dat 99 procent van ned. er half naakt bij loopt..........gewoon in het dagelijks leven lopen de meeste mensen er ook behoorlijk gekleed bij (behalve als het 25 graden is natuurlijk).......................oke een tog wel groot deel loopt er iets minder gekleed bij.......maar dan moeten ze daar door omstanders op gewezen worden....als zij de enige zijn die het mooi vinden is de lol er volgens mij oook snel van af.....of vinden die omstanders het juist prettig .........

Reply With Quote
Old 05-02-2004, 07:06 PM   #19
Matrix
IF-Lid

Send a message via MSN to Matrix

Ik vraag me af wat jullie vinden van Hindoestaanse Gothics?
ZIjn die wel of niet fatsoenlijk gekleed?

Waar plaats je de spikes ??? ;D :D :) :-\

Reply With Quote
Old 05-03-2004, 12:26 AM   #20
imported_Gouryella
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by sarojni

allle mensen die ik ken en waar ik veel mee om ga(en dat zijn er nog al wat)* lopen er goed en fatsoenlijk gekleed bij..............dus het is niet zo dat 99 procent van ned. er half naakt bij loopt..........gewoon in het dagelijks leven lopen de meeste mensen er ook behoorlijk gekleed bij (behalve als het 25 graden is natuurlijk).......................oke een tog wel groot deel loopt er iets minder gekleed bij.......maar dan moeten ze daar door omstanders op gewezen worden....als zij de enige zijn die het mooi vinden is de lol er volgens mij oook snel van af.....of vinden die omstanders het juist prettig .........
Nee, natuurlijk niet iedereen. :) Maar als ik soms zie hoe men gekleed gaat naar dansavond heb ik toch m'n twijfels. Maar ja, misschien komt dat, omdat ik er zelf een behoudende visie op heb. Ja zeg het maar weer, ik ben ouderwets. :(

Reply With Quote
Reply

Tags
afwijkende, door, kledingdracht, verlagen, vrouwen, waarom, zich
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 06:24 PM.
Vertalen:

Tags