Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-26-2005, 09:39 AM   #11
Tomasson
IF-Crazy

Vond et niet zo leuk toen mijn ouders daar over begonnen :shiftt:
Eerst wouden ze niks zeggen als ik wat vroeg: wat is verkrachting wat is maagd? Dan kreeg ik op me kop en moest ik me mond houden en ging ik me dus een beetje schamen. En toen opeens wouden ze openlijk praten over sex, terwijl ik eerst had geleerd om niet over zulke dingen te praten :o Ja toen hoefde et niet meer.
Ik vind dan ook dat je voorlichting geven aan je kinderen moet opbouwen. Je kind wordt elk jaar een jaartje ouder dus steeds meer info geven en voorlichting geven, kijken wat bij de leeftijd pas. En niet te vergeten ook vertellen over wat kindermisbruik inhoud.

Reply With Quote
Old 10-26-2005, 10:31 AM   #12
Faya-kroitie
IF-Crazy

Default Re: Het onderwerp sex en hindoestanen

Quote:
Originally posted by Hein
Is deze onderwerp voor Hindoestanen (in het algemeen) een taboedoorbrekende onderwerp of een normenloos onderwerp om erover te praten???? *

Zouden ouders van Hindoestanen meer erover moeten praten met hun kinderen of juist zwijgen in alle talen???
okay.......hiero mijn mening.

ik ben door mijn ouders groot gebracht zonder enige opvoeding met betrekking tot sex. Resultaat opvoeding: ik ben tot nu goed omgegaan met sex in mijn leven en in mijn omgeving.
Wat ik wil zeggen is, het maakt allemaal niet uit of je thuis wordt voorbereid of niet. De benodigde informatie krijg je toch dan via andere kanalen. Het is bekend dat bij hind weinig over dit onderwerp gepraat wordt. Toch weten de hind zich op een paar na uitstekend te gedragen in het maatschappij.
Kwade daden zitten in het aard van het beestje ongeacht goed voorbereid van huis uit of niet.

Reply With Quote
Old 10-26-2005, 10:49 AM   #13
Tomasson
IF-Crazy

Default Re: Het onderwerp sex en hindoestanen

Quote:
Originally posted by Faya-lobie
okay.......hiero mijn mening.

ik ben door mijn ouders groot gebracht zonder enige opvoeding met betrekking tot sex. Resultaat opvoeding: ik ben tot nu goed omgegaan met sex in mijn leven en in mijn omgeving. *
Wat ik wil zeggen is, het maakt allemaal niet uit of je thuis wordt voorbereid of niet. De benodigde informatie krijg je toch dan via andere kanalen. Het is bekend dat bij hind weinig over dit onderwerp gepraat wordt. Toch weten de hind zich op een paar na uitstekend te gedragen in het maatschappij.
Kwade daden zitten in het aard van het beestje ongeacht goed voorbereid van huis uit of niet.
Maar die kanalen van toen waren wel heel anders dan die kanalen nu :? Mijn kanaal was de Hitkrant en de Top10 :oops: heb er veel van geleerd :nod:

Reply With Quote
Old 10-26-2005, 12:53 PM   #14
Aghori
Guest

Ik ga het met mijn kinderen over seks hebben vanuit een religieus perspectief.
  Reply With Quote
Old 10-26-2005, 12:56 PM   #15
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Aghori
Ik ga het met mijn kinderen over seks hebben vanuit een religieus perspectief.
En wat moet ik me daarbij voorstellen......

Reply With Quote
Old 10-26-2005, 01:14 PM   #16
Aghori
Guest

Quote:
Originally posted by MsLalkie+-->
QUOTE(MsLalkie)
Quote:
  Reply With Quote
Old 10-26-2005, 01:16 PM   #17
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Binnen het Hindoeisme kent seks zijn plaats, het is inwezen geen taboe, er is over nagedacht en er schuilt een filosofie achter. *

Helaas schuiven veel Hinduistische stromingen het af als taboe vooral de Bhakti kant.De tantrische benadering is zeker de moeite waard om in te verdiepen, ik zal mijn kinderen de filosofie bijbrengen dus de achterliggende gedachte en tips geven welke shaastra's zij kunnen lezen. De praktische kant laat ik aan hun over.
Ik zie geen verband met sex??? :oops: Kan je wat specifieker zijn

Reply With Quote
Old 10-26-2005, 01:37 PM   #18
Aghori
Guest

Quote:
QUOTE(MsLalkie)
Quote:
  Reply With Quote
Old 10-26-2005, 01:41 PM   #19
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Nou Shiv bijvoorbeeld heeft 2 aspecten:

- acetisch
- erotisch

Seks is een scheppende kracht, je hebt de vrouwelijke Sakti en de mannelijke Shiv kracht. De vereniging van Shiv en Shakti vormt de basis van het universum. Vandaar dat tijdens seks zoveel energie vrijkomt, het is een scheppende en basis kracht. Via de seksuele energie kan je ook de kundalini energie in de laagste chakra vrijlaten komen. Je Kundalini kan dus vrijkomen tijdens seks. *

Er zijn tantrische stromingen die geloven dat je via sex verlost kan worden en het ook een vorm is van spirituele realisatie. Het orgasme wordt gezien als prana wanneer je een orgasme krijgt verlies je prana en daarom wordt seks door sommige scholen waaronder de Bhakti school als onwenselijk gezien omdat je dan prana verliest. De Tantrische scholen hebben methodes gevonden om de seksuele energie te regulieren en orgasmes te krijgen zonder verlies van prana.
Dank je voor je toelichting.

Er komt inderdaad energie vrij, dat beschermt de mens niet van ongewenste zwangerschap of ziektes. Hoe wil je dat overdragen in de opvoeding. Kan je aangeven hoe je dit wil meegeven in de opvoeding van je kinderen. Hoe moet ik dat zien.......???

Reply With Quote
Old 10-26-2005, 01:53 PM   #20
Aghori
Guest

Quote:
QUOTE(MsLalkie)
Quote:
  Reply With Quote
Reply

Tags
het, hindoestanen, onderwerp, sex

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 03:51 AM.
Vertalen:

Tags