Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-05-2006, 12:24 PM   #1
sarojni
IF-Crazy

Default Euthanasie...

In welke gevallen vind jij dit legitiem ?
wat zegt onze dharm hierover? valt dit onder moord/zelfmoord ?

Reply With Quote
Sponsors
Old 01-20-2007, 06:28 PM   #2
imported_Gopal
IF-Lid

Default Re: Euthanasie...

Abortus is een zeer grof misdrijf volgens Sanatana Dharma of Bhagavata Dharma.

Omdat vanaf het eerste moment het kind (ziel) present is, die ook nog toevlucht heeft gezocht bij een Moeder. En ja die lieve moeder laat het kind gewoon sterven waar ze bijstaat.? De reactie (karma) krijgt men in elk geval, en dat kan heel ernstig zijn.

Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-22-2007, 10:42 PM   #3
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Gopal
Abortus is een zeer grof misdrijf volgens Sanatana Dharma of Bhagavata Dharma.

Omdat vanaf het eerste moment het kind (ziel) present is, die ook nog toevlucht heeft gezocht bij een Moeder. En ja die lieve moeder laat het kind gewoon sterven waar ze bijstaat.? De reactie (karma) krijgt men in elk geval, en dat kan heel ernstig zijn.

Dit staat per ongeluk niet bij de juiste topic, het moest staan bij abortus.
Is er wat aan te doen? Mijn excuses voor.

Reply With Quote
Old 01-22-2007, 11:47 PM   #4
imported_Gopal
IF-Lid

Euthanasie.
Er is altijd reactie op een actie geweest, het is dus niets nieuw.
Elke handeling die men verricht veroorzaakt een reactie (bhakti uitgezonderd).

Naar gelang onze karma (o.a. activiteiten en verlangens) krijgt men een lichaam (spiritueel of materieel).
Het materiele lichaam dat men, uit 8.400.000 levensvormen krijgt van moeder aarde gaat een tijd lang mee en dan houdt het echt op, (karmana daivanetrena).?

Een hoeveelheid karma voor die Joni (levensvorm) is er dan verbrandt of verwerkt.?
Alles wat geboren is gaat eens dood.

Verkorten van de levensduur betekent dan inbreuk op de natuurwet (onverwerkt karma) dus men moet dan terug keren om het overgebleven karma alsnog te verwerken en voor de hulp krijgt de arts ook enorm karma opzicht (verlengen of verkorten aan God voorbehoudt).

Dat betekend dan opnieuw geboren worden en doodgaan.?
Je verkort je lijden nier door Euthanasie te plegen maar je maakt het alleen maar erger mee.

Oplossing:
De hoeveelheid lijden wordt door God (indirect) bepaalt, wat betekent dat men zich geheel aan de Lord Krsna moet overgeven.
En na totaal verbrand karma keert men niet meer terug in deze misserabele wereld, waar alles onderhevig is aan geboorte en dood.
Maar gaat dan terug naar huis, terug naar Krsna loka of Goloka Vrndavana Dhama waar vandaan men nimmer hoeft terug te keren.

Reply With Quote
Old 01-23-2007, 08:15 PM   #5
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna

Quote:
Originally Posted by Gopal
Euthanasie.
Er is altijd reactie op een actie geweest, het is dus niets nieuw.
Elke handelingen die men verricht veroorzaakt een reactie (bhaktie uitgezonderd).

Naar gelang onze karma (o.a. activiteiten en verlangens) krijgt men een lichaam (spiritueel of materieel).
Het materiele lichaam dat men, uit 8.400.000 levensvormen krijgt van moeder aarde gaat een tijd lang mee en dan houdt het echt op, karmana daivanetrena.? Een hoeveelheid karma voor die Joni (levensvorm) is er dan verbrandt of verwerkt.??Alles wat geboren is gaat eens dood.

Verkorten van de levensduur betekent dan inbreuk op de natuurwet (onverwerkt karma) dus men moet dan terug keren om de overgebleven karma alsnog te verwerken.

Dat betekent dan opnieuw geboren worden en doodgaan.? Je verkort je lijden nier door Euthanasie te plegen maar je maakt het alleen maar erger mee.

Het hoeveelheid lijden wordt door God (indirect) bepaalt, wat betekent dat men zich geheel aan de Lord Krsna moet overgeven.? En na totaal verbrand karma keert men niet meer terug in deze misserabele wereld, waar alles onderhevig is aan geboorte en dood.

Maar gaat dan terug naar huis, terug naar Krsna loka of Goloka Vrndavana waar vandaan men nimmer hoeft terug keren.

ik vind dat je het heel mooi hebt uitgelegd maar zoals in eerdere topic men hoef niet alleen aan krishna over te geven er zijn meerdere die jou mukti zal schenken de mensen moeten naar hun hart luisteren en dan zullen ze zelf zien welk bhagvaan ze het meest aanspreken en als de mensen zich overleveren aan hun hart dan zullen ze ook mukti krijgen

Reply With Quote
Old 01-24-2007, 06:30 PM   #6
patthar
IF-Beginner

Als we het van de biologische kant kijken wanneer heeft de foetus een ziel ?? wannneer leeft het ??

Reply With Quote
Old 01-24-2007, 07:16 PM   #7
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna

wanneer en man en een vrouw bij elkaar komen is het destiny brahma ghiyaan
iedereens leven is uitgestippeled met 2 wegen goed als kwaad
iedereen heeft zijn eigen verhaal die hij leeft

denk soms als je buiten loopt kijk naar iemand en denk dit die persoon heeft een leven een levensverhaal
hij doet iets ik doe iets ik heb een levensverhaal is het uitgestippeld

maarja zoals ik al zei wanneer een foetis een ziel krijgt is gewoon destiny het is uit gestippeld

Reply With Quote
Old 03-12-2007, 04:08 PM   #8
Veemal
IF-Beginner

Send a message via MSN to Veemal

Euthanasie is onder te verdelen in passieve en actieve euthanasie. Een voorbeeld van de eerste is bij iemand die kunstmatig in leven wordt gehouden (zoals iemand die in coma ligt en sondevoeding krijgt en beademd wordt etc) "de stekker" er uit trekken. Dat vind ik sowieso kunnen.
Over actieve euthanasie bestaat nog heel veel discussie. Maar ik vind wel dat het in bepaalde gevallen de beste keus is (maar bij zo iemand moet eerst aan een heleboel voorwaarden voldaan worden alvorens euthanasie gepleegd mag worden door de arts(en)).

Reply With Quote
Old 06-25-2007, 05:42 PM   #9
imported_Vedika
IF-Nieuw

Als we spreken over passieve euthanisie vind ik het kunnen dat men euthansie ondergaat. Als iemands leven kunstmatig draaiende wordt gehouden gaat dat tegen de natuur in.

Als iemand ondragelijk veel pijn lijdt kan ik best begrijpen dat ze voor deze optie kiezen.
Persoonlijk zal ik nooit kiezen voor euthanisie, omdat het leven niet alleen bestaat uit blijdschap en geluk, ook het lijden hoort erbij en zal ik moeten aanvaarden.

Reply With Quote
Reply

Tags
euthanasie
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 03:49 AM.
Vertalen:

Tags