Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-07-2007, 07:05 AM   #1
Moonwalker
IF-Lid

Wat is de Reden achter trouwen.

Vaak trouwt men uit liefde, je bent verliefd je vindt hem of haar leuk. Ouders komen erachter en laten het verliefde paar trouwen. Vaak genoeg gaat het goed, maar is goed ook goed.

Dat een huwelijk stuk gaat heeft dan honderden reden. Helaas. Jammer vooral als er kinderen in het spel zijn.

Is het huwelijk een spel?

Neen, en nog eens Neen. Wist je dat het huwelijk bedoelt is om mensen hun zinnen en lusten te doen beheersen. Wie zijn lust de vrije loop geeft, geeft zijn aandacht aan andere dingen en heeft minder tijd voor zichzelf, wie binnen het huwelijk achter nog een mooiere vrouw of man aanloopt zet zijn eigen huis of leven op het spel.

Trouwen is bedoelt om samen door het leven te gaan en thuis alles te vinden en te maken zodat je niet veel buitenhuis hoeft te zoeken. Immers je kunt thuis je lusten kwijt. Wanneer je thuis rust vindt en je geeft je partner liefde en geluk worden beiden gelukkig en tevreden. Wie tevreden is komt tot rust. Wie tot rust komt gaat spiritueel groeien en wie spiritueel groeit vindt Gods huis. Wie Gods huis vindt heeft niets meer nodig.

Kortom het huwelijk is bedoelt om ons tot een goed, gelukkig en beter mens te maken. Een beter mens maakt een beter wereld. Een beter wereld is het paradijs waar wij willen zijn.
Een goed huwelijk is de bouwsteen voor onze maatschappij. En een goed maatschappij heeft de zegen van God, en Gods zegen krijgen is de reden waarom wij leven.

Wie zij eigenhuis en eigen leven goed leeft komt tot God. En tot God komen is de reden van ons bestaan.
Haribol
Haribol
Haribol
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 10-11-2007, 09:11 AM   #2
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

relatie is geen spel,
het huwelijk ook niet,
trouw met iemand die je trouw kan/zal blijven,
waarvan je verwacht dat die gene ook jou trouw zal zijn,
relaties hebben div. ingredienten zoals, respect, betrokkeheid,
een bepaalde gevoel van compleetheid,

als alles goed is, zal je jezelf en je relatie goed kunnen ontplooien.
je spirituele zal zich ontplooien door hoe je inelkaar investeerd en hoe je omgeving er uiteindelijk uit komt te zien.

het leven, het huwelijk, een persoon en weet ik het,
zijn geen spellen, wie er een spel van maakt zal vanzichzelf een spel maken...

Reply With Quote
Old 11-03-2007, 05:44 PM   #3
Soedjata
IF-Crazy

wijze woorden vis
BuT i No i CaN'T FoLLoW oNe

Reply With Quote
Old 12-17-2007, 05:49 AM   #4
Mira
IF-Beginner

Default huwelijk

Mira
Quote:
Originally Posted by Moonwalker View Post
Wat is de Reden achter trouwen.

Vaak trouwt men uit liefde, je bent verliefd je vindt hem of haar leuk. Ouders komen erachter en laten het verliefde paar trouwen. Vaak genoeg gaat het goed, maar is goed ook goed.

Dat een huwelijk stuk gaat heeft dan honderden reden. Helaas. Jammer vooral als er kinderen in het spel zijn.

Is het huwelijk een spel?

Neen, en nog eens Neen. Wist je dat het huwelijk bedoelt is om mensen hun zinnen en lusten te doen beheersen. Wie zijn lust de vrije loop geeft, geeft zijn aandacht aan andere dingen en heeft minder tijd voor zichzelf, wie binnen het huwelijk achter nog een mooiere vrouw of man aanloopt zet zijn eigen huis of leven op het spel.

Trouwen is bedoelt om samen door het leven te gaan en thuis alles te vinden en te maken zodat je niet veel buitenhuis hoeft te zoeken. Immers je kunt thuis je lusten kwijt. Wanneer je thuis rust vindt en je geeft je partner liefde en geluk worden beiden gelukkig en tevreden. Wie tevreden is komt tot rust. Wie tot rust komt gaat spiritueel groeien en wie spiritueel groeit vindt Gods huis. Wie Gods huis vindt heeft niets meer nodig.

Kortom het huwelijk is bedoelt om ons tot een goed, gelukkig en beter mens te maken. Een beter mens maakt een beter wereld. Een beter wereld is het paradijs waar wij willen zijn.
Een goed huwelijk is de bouwsteen voor onze maatschappij. En een goed maatschappij heeft de zegen van God, en Gods zegen krijgen is de reden waarom wij leven.

Wie zij eigenhuis en eigen leven goed leeft komt tot God. En tot God komen is de reden van ons bestaan.
Haribol
Haribol
Haribol
"Ouders komen erachter en laten het verliefde paar trouwen". Ik (verbaas me hierover. Wat ik om me heen zie is dat het andersom gaat: ouders kiezen een partner uit voor hun zoon/dochter en dan maar hopen dat de twee verliefd zullen worden... Mira

Reply With Quote
Old 12-17-2007, 05:50 AM   #5
Mira
IF-Beginner

Default huwelijk

"Ouders komen erachter en laten het verliefde paar trouwen". Ik (verbaas me hierover. Wat ik om me heen zie is dat het andersom gaat: ouders kiezen een partner uit voor hun zoon/dochter en dan maar hopen dat de twee verliefd zullen worden... Mira

Reply With Quote
Old 12-17-2007, 02:42 PM   #6
Iyer
Guest

Alleen verliefdheid is een smalle basis om een huwelijk aan te gaan.
Verliefdheid gaat over en van een huwelijk wordt geacht het hele verdere leven voort te laten zetten.

Het aloude dilemma: Love Marriages verses Arranged Marriages.
Volgens mij is een synthese van beide het beste.
  Reply With Quote
Old 12-17-2007, 03:42 PM   #7
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Iyer View Post
Het aloude dilemma: Love Marriages verses Arranged Marriages.
Volgens mij is een synthese van beide het beste.
Uit de praktijk blijkt dat arranged marriages een stuk stabieler zijn dan love marriages.

Reply With Quote
Old 12-17-2007, 07:53 PM   #8
I C U
IF-Lid

Waarom praten ze binnen het hindoeisme dan over het zogenaamde "brahmacharya"?
Liever afstand nemen van alles en iedereen en je dus niet voortplanten?
En wat betreft die arranged marriage..... Vaak heerst er een bepaalde eenzijdige vorm van dictatuur in zulke gezinnen.

Reply With Quote
Old 12-18-2007, 03:07 PM   #9
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Het is binnen het hinduisme niet zo dat er wordt gezegd: "liever niet trouwen en brahmacharya worden".
Brahmacharya is de eerste levensfase van elk mens; gemiddeld loopt deze fase tot 25 jaar. Het is een periode waarin de mens aan het leren/studeren is. Deze eerste fase wordt brahmacharya genoemd. Hierin gaat alle aandacht uit naar de studie. Relaties zijn er niet, de student (shishya) leeft celibatair.

Als deze fase afloopt, betreedt men de grihasta-aashram. Dit is het gezinsleven.

Het is dus niet zo dat brahmacharya tot het einde van het leven wordt volgehouden. Dit is aleen voor diegegen die ervoor kiezen. Het is dus een keuze en geen verplichting.

Reply With Quote
Old 12-20-2007, 11:55 AM   #10
I C U
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Mahesh View Post
Aum Namah Shivaaya

Het is binnen het hinduisme niet zo dat er wordt gezegd: "liever niet trouwen en brahmacharya worden".
Brahmacharya is de eerste levensfase van elk mens; gemiddeld loopt deze fase tot 25 jaar. Het is een periode waarin de mens aan het leren/studeren is. Deze eerste fase wordt brahmacharya genoemd. Hierin gaat alle aandacht uit naar de studie. Relaties zijn er niet, de student (shishya) leeft celibatair.

Als deze fase afloopt, betreedt men de grihasta-aashram. Dit is het gezinsleven.

Het is dus niet zo dat brahmacharya tot het einde van het leven wordt volgehouden. Dit is aleen voor diegegen die ervoor kiezen. Het is dus een keuze en geen verplichting.
Dus ongeveer 25 jaar lang geen sociale contacten... Of weinig en vooral met vrouwen. Waarschijnlijk geen....
Laat mij dan maar zo

Reply With Quote
Reply

Tags
achter, reden, trouwen

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:08 AM.
Vertalen:

Tags