Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-10-2006, 10:01 PM   #1
Nikki Satisfashion
IF-Crazy

Default Aanraken

Net als eten en drinken wordt aanraken tot een eerste levensbehoefte gerekend. Van baby tot bejaarde, het doet de meeste mensen goed om gestreeld te worden. Je groeit er beter van en het kan pijn verminderen. Tegelijkertijd rust er een taboe op; want het kan ook als opdringerig worden ervaren.

Onze nationale knuffelallochtoon Ali B. had er in ieder geval geen moeite mee. Hij gaf koningin Beatrix een stevige knuffel toen ze op bezoek was in Lelystad. Sommigen vonden het schattig, anderen vreselijk ongepast. Wat vind u? Deelt u ook regelmatig een aai uit of blijft u liever wat verder uit iemands persoonlijke sfeer?
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 07-10-2006, 10:03 PM   #2
Anchu
IF-Addicted

ik persoonlijk blijf eerder ver af! maar dat over Ali B. vond ik nogal lief en grappig! :wink:

Reply With Quote
Old 07-10-2006, 10:06 PM   #3
MsLalkie
IF-Crazy

Ik ervaar het aangeraakt te worden door anderen zeer onprettig, met uitzondering van goede vrienden en familieleden. Ik heb een hekel aan de dag na nieuwjaar op het werk. Dat gezoen, :bleh:

Reply With Quote
Old 07-10-2006, 10:12 PM   #4
Aart Tuynman
IF-Crazy

Het lijkt soms inderdaad dat er een behoorlijk taboe op rust om iemand aan te raken. Voordat je het weet word je aangeklaagd wegens aanranding of zo. Dit is geen grap, het komt echt voor.

Reply With Quote
Old 07-10-2006, 10:13 PM   #5
Nikki Satisfashion
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Anchu
ik persoonlijk blijf eerder ver af! maar dat over Ali B. vond ik nogal lief en grappig! :wink:
Is dat niet heel erg zwart-wit bekeken, Anchu? Er zijn toch wel mensen in je buurt bij wie je wel prettig vindt om aangeraakt te worden?

Reply With Quote
Old 07-10-2006, 10:44 PM   #6
Aart Tuynman
IF-Crazy

Wat hebben sommige mensen er zo op tegen om af en toe aangeraakt te worden en bijvoorbeeld een zoen te krijgen bij bepaalde gelegenheden. Is het zo erg om op de dag na nieuwjaar van je collega's een zoen te krijgen? Waar associeren mensen dat mee dat ze dat zo onprettig vinden?

Bij autochtone Nederlanders is het ook nog niet zo lang gebruikelijk om bij bepaalde gelegenheden, zoals nieuwjaar, elkaar te zoenen. Er zijn ook nog wel veel Nederlanders die dat ook niet zo prettig vinden. Er zijn landen waar een veel uitgebreidere zoen-cultuur bestaat, zoals Frankrijk en Italie. Daar zoenen mensen elkaar veel meer, en niemand doet daar moeilijk over.

Reply With Quote
Old 07-10-2006, 11:20 PM   #7
...malai
IF-Crazy

ik hou er niet van om kusjes te geven aan veel mensen, dat doe ik dan ook gewoon niet. Ook hou ik er niet van om mensen aan te raken als ik met ze praat. Dit heeft wel tot gevolg dat ik soms een beetje kil overkom mischien. Ik kus een geef alleen knuffels aan mensen om wie ik echt geef.

Reply With Quote
Old 07-11-2006, 06:46 AM   #8
Sonayna
IF-Addicted

Ik vind he took niet fijn om iedereen te zoene, een handje moet voldoende zijn.
En aanraken als ik praat of iemand tegen mij, tja ligt aan de persoon.
Knuffelen, mensen die ik niet ken ga ik natuurlijk niet knuffelen.
En zoenen is gewoon ongepast soms, net alsof je elkaar elke dag ziet.

Reply With Quote
Old 07-11-2006, 07:51 AM   #9
bakroe
IF-Crazy

Ik raak mannen niet aan (krijg kippevel van) en owee als die mij aanraken. Vrouwen raak ik graag aan maar durf niet en als ik haar aanraak dan wil ik door gaaan dooooooorgaaaaaaannnnn doooooooooooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrgaaaaaaaann. ...

Ik wil ook graag door ze aangeraakt worden maar ze nemen gelijk afstand als ze me zien :( :( :(

Reply With Quote
Old 07-11-2006, 08:21 AM   #10
Vijai
IF-Addicted

hangt er vanaf hoe en waar je aangeraakt wordt. Maar als je elke aanraking onprettig vind dan heb je misschien wel een probleem...

Reply With Quote
Reply

Tags
aanraken

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:05 PM.
Vertalen:

Tags