Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-07-2008, 05:52 AM   #21
Vinnie
Administrator
IF-Lid

Vinnie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mira View Post
Ik was gisteren met 2 vriendinnen uit eten en die hebben -in tegenstelling tot mij- hetzelfde : uit pure angst (bindingsangst? angst voor afwijzing?) haken ze in een heel vroeg stadium af of er komt helemaal niets van de grond...
Voor mij is het moeilijk in te voelen, maar het enige lijkt mij: zet kleine stapjes, anders wordt het struikelen. Dan loop je steeds maar een hl klein risico, dat is toch wel te doen? Bouw een gesprekje op en als het goed gaat zeg je: heb je zin in een kop koffie/straatje om? En ondertussen gewoon blijven doorademen

hoi,

er zijn volgens mij veel mensen die verlegen zijn. Eentje zal de eerste stap
moeten nemen anders zal er niets gebeuren.
Beste vind ik om gewoon iemand te leren kennen, als vrienden..kijk hoe dat gaat en wie weet wat eruit voorkomt. Met vriendschap heb je geen verwachtingen zoals in een relatie dus kan het alleen maar meevallen
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-07-2008, 06:01 PM   #22
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
hmmmm, dus verlegen en terughoudend als het om dat ene intimieteit gaat....
Het heet dan wel verlegenheid, maar ik weet niet of het in mijn geval ook echt verlegenheid is. Op een love-shyness test scoor ik wel hoog, maar ook weer niet extreem hoog. Ik zal de test van de week nog eens doen.

Ik denk meer dat het ook een zekere angst is dat ik een negatieve reactie krijg.
Quote:
Originally Posted by Vinnie View Post
Beste vind ik om gewoon iemand te leren kennen, als vrienden..kijk hoe dat gaat en wie weet wat eruit voorkomt. Met vriendschap heb je geen verwachtingen zoals in een relatie dus kan het alleen maar meevallen
Dat zou ik ook de beste methode vinden. Echter, je hebt dan wel kans dat je op een gegeven moment in de friend zone terechtkomt, en dat de ander je alleen maar als goede vriend ziet en niet als mogelijke partner in een relatie.

Reply With Quote
Old 01-07-2008, 09:26 PM   #23
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
hmmmmm, wijze woorden...
Ja, goed h, van mij...

alleen dat risico snap ik niet, een risico is een risico, of je krijgt een ja of je behoudt je nee.
Ik denk dat het iets is van: bij 'nee' bespaar je jezelf een mogelijke afwijzing. Maar ik ben het met je eens, hoor, en: het resultaat is in beide gevallen hezelfde: nop! Dan liever een blauwtje lopen dan een groentje blijven.

het is de verwachtingen dat je jezelf oplegt die teleurstellend kunnen
zijn
Zonder verwachtingen geen leven, oftewel no guts no glory
yep, is idd goed...

je zegt het zelf, mogelijke afwijzing.
als je niet handelt krijg je het resultaat van wat als....
en groentje blijven wilt niemand, ieder wilt verder gaan in het leven.

klopt, je mag verwachtingen hebben, maar sommige verwachtingen zijn niet realiseerbaar omdat de prijs gewoon te hoog is.
zo bedoelde ik het meer.

Reply With Quote
Old 01-07-2008, 09:29 PM   #24
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Vinnie View Post
hoi,

er zijn volgens mij veel mensen die verlegen zijn. Eentje zal de eerste stap
moeten nemen anders zal er niets gebeuren.
het basis van een relatie is vriendshap

daar vandaan kan je alle kanten op gaan, het is wel de grenzen die er gelegd worden da zaken kunnen beperken en/of tot teleurstellingen kan brengen...

Reply With Quote
Old 01-08-2008, 05:26 AM   #25
Mira
IF-Beginner

Op een love-shyness test scoor ik wel hoog, maar ook weer niet extreem hoog. Ik zal de test van de week nog eens doen.
Aart, wat is de URL van die test? Ik wil hem ook wel eens doen

Ik denk meer dat het ook een zekere angst is dat ik een negatieve reactie krijg.
Dat is eerder angst voor afwijzing, lijkt mij. Heel begrijpelijk, hoor: afwijzing doet erg au
Maar het lijkt me iets anders dan verlegenheid, toch?

Reply With Quote
Old 01-08-2008, 05:11 PM   #26
Fastback
Guest

Quote:
Op een love-shyness test scoor ik wel hoog, maar ook weer niet extreem hoog. Ik zal de test van de week nog eens doen.
Aart, wat is de URL van die test? Ik wil hem ook wel eens doen

Dat is eerder angst voor afwijzing, lijkt mij. Heel begrijpelijk, hoor: afwijzing doet erg au
Maar het lijkt me iets anders dan verlegenheid, toch?
het zou best verlegenheid kunnen zijn..., het ligt eraan hoelang aart geen relatie heeft gehad of vriendin. als het al jaren meespeelt dan is het een soort van verlegenheid die steeds groter wordt... ja en dan wordt het onder de catogorie love/shyness geplaatst omdat je "verlegen" bent om de stap te zetten omdat je het nooit eerder hebt gedaan, en als een vrouw jouw aanspreekt dan kan je ff van schrik raken en niet weten wat je moet doen waardoor je de vrouw weer kan afschrikken of niet. het zou kunnen...

maar wat ik wou zeggen is dat ik met vissie j eens ben..
Wil je een relatie dan zou je eraan moeten werken t komt namelijk van 2 kanten. overwin je angst..het is de enige stap die je eigenlijk moet zetten

afwijzing is kut... maar van de bijv. 20 vrouwen die je afwijzen is er wel 1 die iets in je ziet...benader t positief en gewoon blijven doorgaan maar alleen als jij het wilt (en ik bedoel niet vrouwen te gaan stalken en shit want nee is nee) maar wees ook niet bang voor een nee, wees voorbereid en haal jezelf mentaal niet neer...

tja en de friendzone is lastig, maar dat komt denk ik door jezelf, omdat je te lang geen relatie heb ga je lief doen, meestal slijmend en shit in hoop dat je iets terug krijgt, je doet favors en shit.. maar zij gaat denken je bent lief en doet het uitjezelf en dan vind ze je gewoon flex of aardig als een vriend

maar voor mij bestaat een relatie uit communicatie en vertrouwen
ook zelfvertrouwen, want als je vriendin iets vraagt heb ik mooie jurk aan je vind van niet dan moet je dat zeggen
want het zijn juist dit soort kleine dingen die de vertrouwen creeerd.. en ja goede eerlijke communicatie t maakt niet uit over wat maar zorg dat je op 1 level zit

en die love'/shyness testen ik weet niet, als ik jouw was zou niks meer gaan testen ofzo en jezelf niet in een mentale hokje gaan duwen met love/shyness
ik denk dat je zo meer moeite gaat krijgen om je angst te overwinnen

ik bedoel niks negatiefs ofzo en probeer niemand te beledigen ofzo is gewoon mijn visie in t kort
  Reply With Quote
Old 01-09-2008, 04:54 AM   #27
Mira
IF-Beginner

verlegenheid die steeds groter wordt...als een vrouw jouw aanspreekt dan kan je ff van schrik raken en niet weten wat je moet doen waardoor je de vrouw weer kan afschrikken of niet. het zou kunnen...
Wat kan de vrouw dan het beste doen? geduldig afwachten? Dit is geen grap hoor, ik zit denk ik in die situatie (schuchtere man met scheiding achter de rug. Volgens mij oprecht verliefd, maar hij schrikt steeds terug. Dat rijmt nog ook. Ik doe een stapje richting hem, hij verstijft. Op andere gebieden is ie helemaal niet verlegen )en ik heb veel geduld maar niet eindeloos...

en die love'/shyness testen ik weet niet, als ik jouw was zou niks meer gaan testen ofzo en jezelf niet in een mentale hokje gaan duwen met love/shyness
Daar zit wel wat in. Voor mij is die test een beetje voor de lol, want zo love-shy ben ik niet
denk dat je zo meer moeite gaat krijgen om je angst te overwinnen

ik bedoel niks negatiefs ofzo en probeer niemand te beledigen ofzo is gewoon mijn visie in t kort
Nou, kort is het niet Gewoon een eerlijk duidelijk verhaal vanuit mannen-standpunt

Reply With Quote
Old 01-10-2008, 12:12 AM   #28
Fastback
Guest

haha..ok ja voor mij is t kort...tja en vanuit mijn standpunt. ik weet niet of er mannen met mij eens zijn. (no disrespect)

misschien is de oorzaak van de scheiding wat hem verstijfd. misschien is er iets waar hij van binnen aan moet werken om een relatie te houden.
of misschien heeft hij helemaal geen zin in een relatie, maar iemand die hem gezelschap houd.

heb je hem ermee geconfreteerd of iets..

Last edited by Fastback; 01-10-2008 at 12:21 AM.
  Reply With Quote
Old 01-10-2008, 05:31 AM   #29
Mira
IF-Beginner

Wink

Quote:
Originally Posted by Fastback View Post
haha..ok ja voor mij is t kort...tja en vanuit mijn standpunt. ik weet niet of er mannen met mij eens zijn. (no disrespect)

misschien is de oorzaak van de scheiding wat hem verstijfd. misschien is er iets waar hij van binnen aan moet werken om een relatie te houden.
of misschien heeft hij helemaal geen zin in een relatie, maar iemand die hem gezelschap houd.

heb je hem ermee geconfreteerd of iets..
Ik hoop eigenlijk dat er nog meer (verlegen) mannen zijn die reageren, want ik ben het spoor bijster. "Die van mij" (wat heet) is van Indiase komaf, vandaar dat ik op dit forum verzeild geraakt ben, maar misschien maakt dat niet uit: verlegen Nederlands of verlegen Indiaas... Of de laatste categorie moet het ng enger vinden wanneer een vrouw de eerste stap zet??

Ik kan niet vragen naar zijn scheiding, want officieel weet ik van niets ; ik heb het viavia gehoord. Wanneer het gesprek een btje richting zijn prive-leven gaat klapt hij dicht en dan ga ik niet sjorren, daar hou ik niet van. Het is nu een paar maanden A (hij vertoont alle tekenen van een verliefde man en ik beeld het me niet in, want ik zie dat het anderen ook opvalt. Trouwens, zo ijdel ben ik niet om dat meteen te denken) maar op een passieve manier, er volgt geen stap B, hij vraagt me niet voor een kop koffie of zo. En als k stap B zet -ik vraag hem bv. mee naar een lezing over een gedeelde interesse, onschuldiger kan toch niet?- schrikt hij zich een hoedje en haakt af. Een reactie alsof ik voorstelde hem de bosjes in te sleuren ...! Zoiets laat ik een volgende keer wel uit mijn hoofd.
Kortom ik laat hem echt wel merken dat ik hem aardig vind en wat met hem wil ondernemen, maar hij moet ook wat doen.
Kortom:
mannen! nooit zul je ze begrijpen

Reply With Quote
Old 01-10-2008, 03:59 PM   #30
Fastback
Guest

je begrijpt hem wel, want je zei eerder dat je gesprekken soepel verlopen over andere onderwerpen. dus hier zit voor jullie beiden geen probleem in.
leuke onderwerpen, geen afschrikreacties en dergelijke.

maar zodra het over relatie gaat, dan schrikt hij af. dus daar zit iets bij hem wat hem tegenhoudt. dus dat wil niet zeggen dat je het helemaal niet begrijpt het is alleen op het gebied relatie, voor de rest kan je goed met hem vinden toch?

hoe verliep een gesprek (als ik t vragen mag) toen je zei, wil je naar lezing.. hij schrikt af ...maar daarna... verliep het gesprek weer koek en ei of was t gestopt en sprong gelijk over naar ander onderwerp of hij was beetje geirriteerd................

is er iets wat jullie samen gemeen hebben.....afgezien van geloof en cultuur..
theatershow of iets enige hobby's

tuurlijk moet het van beide kanten komen ben ik volkomen mee eens, maar misschien dat hji niet zo is opgevoed op het gebied van relatie. hij is verlegen geweest is misschien wel uitgehuwelijkt, dan hoef je ook niks te ondernemen. misschien is dat wel een reden van zijn scheiding hij toonde geen initiatief

Last edited by Fastback; 01-11-2008 at 03:31 AM.
  Reply With Quote
Reply

Tags
gelukkig, stutus

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:35 PM.
Vertalen:

Tags