Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-21-2007, 02:13 PM   #11
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Abhimanyu117 View Post
Een tegenreactie kun je denk ik wel op je buik schrijven. Het 'te vriend' houden (lees informeren) van Hindoestanen is voor de Pers geen prioriteit. Mocht er wel een reactie komen, dan horen we dat natuurlijk graag...
Ik heb ook een vermoeden dat ik geen antwoord zal krijgen, maar mocht ik wel antwoord krijgen, dan zal ik dat uiteraard hier posten.
Quote:
Originally Posted by Abhimanyu117 View Post
Aan de andere kant, gaat vooral de alinea erg ver. Vuur met Vuur bestrijden? Dit heeft Ghandie ons natuurlijk niet geleerd. Toch ben ik als Hindu benieuwd naar de ontwikkelen..
De bedoeling van die laatste alinea was niet dat ik een dergelijke tekst graag gepubliceerd zou zien, maar het was meer een vraag aan de hoofdredacteur of hij zoiets dergelijks ook zou plaatsen. En waarschijnlijk zal hij dat niet doen, omdat nu eenmaal de helft van de Nederlandse bevolking christelijk is. Het beledigen van christenen zou hem teveel lezers en adverteerders kosten en mogelijk onenigheid met redactieleden opleveren.

Dit vind ik ook zo ontzettend laf aan dat artikel van Prem Radhakishun, en van de redactie van Dagblad De Pers om het te plaatsen. Ze weten dat hindoes toch weinig terug kunnen doen.

Reply With Quote
Old 12-21-2007, 09:10 PM   #12
Anil Patandin
IF-Addicted

Send a message via MSN to Anil Patandin

De beste man (Prem) heeft slechts 'zijn' visie verteld betreft het Hindoe´sme.
Of de visie juist is of niet ... het is 'zijn' visie, zijn waarheid, zijn weg en zijn leven.

Laat hem toch lekker leven in 'zijn' eigen waarheid.

Misschien is het wel een grote show geweest, aandacht van de media?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-21-2007, 11:30 PM   #13
Aart Tuynman
IF-Crazy

Op zich heeft Prem Radhakishun inderdaad gewoon zijn visie op het hindoeisme gegeven. Dat is zijn goed recht. Maar kennelijk vond hij het daarbij nodig om een paar groffe, beledigende en smakeloze opmerkingen bij te maken. Zonder die paar zinnen was het artikel nog best te pruimen, of je het er nu mee eens bent of niet, en zijn visie was ook wel duidelijk geweest zonder die paar zinnen.

Dagblad De Pers zou, bij monde van hoofdredacteur Ben Rogmans, geen onnodig kwetsende dingen plaatsen. Dat schreef hij ten minste op 12 december in zijn krant. Maar op 13 december plaatst hij toch dat artikel van Prem Radhakishun op zijn website, tegen zijn eigen beleidsrichtlijnen in. En daar moet hij op worden aangesproken.

Reply With Quote
Old 12-22-2007, 04:56 PM   #14
Abhimanyu117
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Aart Tuynman View Post
Dit vind ik ook zo ontzettend laf aan dat artikel van Prem Radhakishun, en van de redactie van Dagblad De Pers om het te plaatsen. Ze weten dat
hindoes toch weinig terug kunnen doen.

Dit vind ik ook zo ontzettend laf aan dat artikel van Prem Radhakishun, en van de redactie van Dagblad De Pers om het te plaatsen. Ze weten dat
hindoes toch weinig terug zullen doen.[/

Reply With Quote
Old 12-22-2007, 05:00 PM   #15
Abhimanyu117
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Anil Patandin View Post
De beste man (Prem) heeft slechts 'zijn' visie verteld betreft het Hindoe´sme.
Of de visie juist is of niet ... het is 'zijn' visie, zijn waarheid, zijn weg en zijn leven.

Laat hem toch lekker leven in 'zijn' eigen waarheid.

Misschien is het wel een grote show geweest, aandacht van de media?
Ja en nee

Hij doet voorkomen alsof hij namens (hoe klein of groot) de Hindustanen spreekt. Verder beperkt hij zich tot en ik citeer: "F***Brahma.." de Hindugoden dus. Misschien is dit door de redactie van de Pers aangepast, om geen 'rumour' onder de andere gemeenschappen te veroorzaken. Feit is wel dat als hij de naam van Allah en/of Jezus had gebruikt het artikel niet op de website geplaatst zou worden..

Reply With Quote
Old 02-12-2008, 01:33 PM   #16
stelling
IF-Beginner

stelling's Avatar

Wat een kletskoek allemaal. Prem ontpopt zich hier als een ware vrijspreker, daar hebben we er niet veel van in de Hindoestaanse gemeenschap. Laat hem lekker rellen.
Vrijheid van meningsuiting > collectivistische, religieuze waanideeŰn.

Reply With Quote
Old 02-12-2008, 01:56 PM   #17
stelling
IF-Beginner

stelling's Avatar

Quote:
Originally Posted by Aart Tuynman View Post
Op zich heeft Prem Radhakishun inderdaad gewoon zijn visie op het hindoeisme gegeven. Dat is zijn goed recht. Maar kennelijk vond hij het daarbij nodig om een paar groffe, beledigende en smakeloze opmerkingen bij te maken. Zonder die paar zinnen was het artikel nog best te pruimen, of je het er nu mee eens bent of niet, en zijn visie was ook wel duidelijk geweest zonder die paar zinnen.

Dagblad De Pers zou, bij monde van hoofdredacteur Ben Rogmans, geen onnodig kwetsende dingen plaatsen. Dat schreef hij ten minste op 12 december in zijn krant. Maar op 13 december plaatst hij toch dat artikel van Prem Radhakishun op zijn website, tegen zijn eigen beleidsrichtlijnen in. En daar moet hij op worden aangesproken.
Dat riekt naar censuur. Voor het gemak vergeten we even dat het hier gaat om puur fictieve "goden". Puur tijdsverlies om je daar druk om te maken, of deze verzinsels zelfs te aanbidden.

Reply With Quote
Old 02-18-2008, 12:47 PM   #18
I C U
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by stelling View Post
Dat riekt naar censuur. Voor het gemak vergeten we even dat het hier gaat om puur fictieve "goden". Puur tijdsverlies om je daar druk om te maken, of deze verzinsels zelfs te aanbidden.
Prem radhakishun en rabin baldewsingh moeten ze in hun achterwerk spiesen! Honden staan zelfs boven hen!

Reply With Quote
Old 02-27-2008, 01:48 PM   #19
sbalwant
Guest

Wat hij(Radhakishun, Prem) gezegd heeft is elke reactie te veel naar hem toe, is een zielige aandacht trekker die geen moer weet over het HINDOEISME, je hebt een grote bek en meer niet, onderkruipsel van modder, gier en van andere blubber varianten.
  Reply With Quote
Old 02-29-2008, 10:45 PM   #20
Abhimanyu117
IF-Lid

Prem ga zo door.

Lekker de hHndoestanen op stang jangen. Pandit Register (jezelf Hindustaan) en dan op zo een 'geweldige' manier reageren...Mickey Mouse pandits jah.

Gelukkig hebben deze lieden net zoveel aanhang als de Hindoeraad (een paar bestuurleden met familie & vrienden)...

Reply With Quote
Reply

Tags
alles, als, gezegd, goddelijk, mag, prem, radhakishun

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:55 PM.
Vertalen:

Tags