Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-03-2003, 09:34 AM   #81
Shalini
IF-Crazy

Send a message via MSN to Shalini
Default Sex voor het huwelijk?

Quote:
Originally Posted by sarojni
soms kreeft en soms leeuw? je hebt tog 1 sterrebeeld????
niet als j op de grens zit....
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you
I'm scared to lose you.....
Status: Offline

Reply With Quote
Old 09-04-2003, 06:39 PM   #82
hare
IF-Lid

Default Re:Sex voor het huwelijk?

een ieder moet het zelf weten toch? we leven in het westen doen westers eten westers, hoezo zouden we van dit punt zo'n discussie moeten maken? en de geschriften erbij halen

wij jongeren doen wel arrogant en uit d ehoogte met onze auto's, geld, studie etc. en als het om sex gaat dan is het geschriften tijd??????

er bestaan voorbehoedsmiddelen en een eigen wil en gezond verstand?

Reply With Quote
Old 09-05-2003, 08:48 AM   #83
Shalini
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by hare
een ieder moet het zelf weten toch? we leven in het westen doen westers eten westers, hoezo zouden we van dit punt zo'n discussie moeten maken? en de geschriften erbij halen

wij jongeren doen wel arrogant en uit d ehoogte met onze auto's, geld, studie etc. en als het om sex gaat dan is het geschriften tijd??????

Maar volgens het hindoestaanse cultuur mag dat tog niet??????????

hoe denk jij hierover dan?
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you

Reply With Quote
Old 09-05-2003, 11:08 AM   #84
VR
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by hare

Natuurlijk moet een ieder het zelf weten. Maar iedereen is hier vrij om zijn mening te geven. Ik zal niet zeggen hoe anderen moeten handelen, ik ben geen God.

Maar wat je nu zegt, slaat volgens mij nergens op. De jongeren die jij beschrijft, zullen op het gebied van sex niet ineens aan de geschriften denken. Degenen die aan de geschriften en hun cultuur denken zijn niet degenen die zo verwesterd zijn zoals jij ze beschrijft, maar degenen die bij elke handeling van hun dharm uit proberen te gaan.

Je generaliseert trouwens wel heel erg. Ik zie het lang niet zo pessimistisch wat betreft "de jongeren".

Reply With Quote
Old 09-05-2003, 07:52 PM   #85
hare
IF-Lid

ben blij met jullie reacties, beetje vuur in de discussie ff scherp zijn:

wat ik schrijf slaat wel degelijk ergens op, omdat een groep van onze jongeren zich nergens van iets aantrekt en een deel zeker volgens de dharm leeft en zelf volgens hun eigen dharma = svadharma=

Ik denk dat je best mag experimenteren met sex als je hiervoor kiest, gebruik dan wel voorbehoedsmiddelen!!!!!!! en doe het met respect voorelkaar, geniet van de sex zou ik zeggen

Reply With Quote
Old 09-23-2003, 08:56 AM   #86
imported_Rohit
IF-Lid

Dit is een dilemma:
De ideale situatie is dat dit zoveel mogelijk vermeden worden en dat man en vrouw maagdelijk het huwelijk in moeten gaan.
De andere kant van het verhaal is echter: wat te doen als de hartstocht zohoog gestegen is, dat...
Tja, het is één van de grootste, zo niet te grootste, kracht in de mens (i.h.b. de man). En om dit odner controle te houden valt niet mee.
Ikzelf vind dus dat maagdelijkheid voor het huwelijk gerespecteerd moet worden en nagestreefd moet worden maar dat degenen die dat niet hebben weten te behouden niet als grote zondaars gezien moeten worden.:-*

Reply With Quote
Old 10-01-2003, 12:10 PM   #87
the devil
IF-Addicted

Send a message via MSN to the devil

>:(
er staat nergens iets geschreven dat sex voor het huwelijk niet goed is of helemaal niet mag
sex is goed en moet dus gewoon kunnen
ook
voor het huwelijk............................

laterrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Reply With Quote
Old 10-06-2003, 08:44 AM   #88
Shalini
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by the devil
>:(
er staat nergens iets geschreven dat sex voor het huwelijk niet goed is of helemaal niet mag
sex is goed en moet dus gewoon kunnen
ook
voor het huwelijk............................

laterrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Het staat misschien nergens geschereven, maar als j gaat trouwen, mag j bepaalde rituelen niet doen...

eerder in deze topic werd er gezegd dat wanneer j gaat trouwen de pandit vraagt of j nog maagd bent of niet....Ik heb dat dus nagevraagd en het is egt waar dat ze dat vragen...en als j geen maagd meer bent, trouw je op een manier met andere mantra's....

Dus eigenlijk maakt het wel uit of j nou wel/geen maagd bent.
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you

Reply With Quote
Old 10-06-2003, 02:58 PM   #89
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by VR
Jah, jammer genoeg gaat dit eigenlijk al te ver. :(Ik denk toch wel dat er steeds meer hindoestanen steeds minder waarde hechten aan onthouding tot aan het huwelijk. Ik merk helemaal niet dat steeds meer Hindoestanen minder waarde hechten aan geen sex voor het huwelijk. Ik zie wel vaker dat de mensen die weinig waarde hechten aan hun geloof en cultuur (in mijn ogen geen Hindoestanen meer, maar Surinamers. Daarmee bedoel ik niet dat je een slecht mens bent, want goede mensen hoeven geen goede Hindoes te zijn) ook minder waarde hechten aan het maagd zijn voor het huwelijk.

Overigens is het maagd zijn voor het huwelijk voor interpratie vatbaar. Menigeen pandiet durft niet met 100% zekerheid te zeggen of de geschriften waarnaar zij verwijzen, daadwerkelijk over een maagd berichten.

Ik hecht wel waarde aan het maagd zijn voor het huwelijk. Alleen ik zal dat nooit tegen mijn vrienden zeggen, omdat je daar in deze maatschappij belachelijk mee gemaakt wordt. Voor mannen is het, zoals ik gemerkt heb, gewoon moeilijker toe te geven dat je maagd wil blijven totdat je trouwt. Ik zal mijn vrouw nooit veroordelen als zij geen maagd is geweest voor het huwelijk, maar ik zou er wel ontzettend mee zitten. Ik zie het als een teken van zwakte, of als een teken van minder waarde hechten aan geloof (wat ik ontzettend belangrijk vind)

Overigens Aditya, ik zag volgens mij in één van je eerdere posts staan dat je, kort door de bocht gezegd, vrij van sex wilt kunnen genieten als je dat zou willen. Er zijn volgens het Hindoeisme verschillende vormen van sex. Ik ken de exacte beschrijvingen/achtergronden niet, maar volgens mij zijn er 2 vormen.
1 "Sex waarbij 2 zielen samen komen"
2 "Sex puur als lichamelijk genot"
De 2e vorm wordt in het Hindoeisme afgekeurd geloof ik. Er wordt waarde gehecht aan de eerste vorm, wellicht dat hier oorzaak in ligt dat sex iets is wat alleen tussen echtgenoot en echtgenote goedgekeurd wordt.

P.s. Het zal jullie opgevallen zijn, dat als ik post, dat ik dan vaak zeg dat het volgens mij zo is. Alles wat ik hier post m.b.t. het geloof, heb ik veelal geleerd van een pandit, of van de site http://www.sanatandharm.net. De woorden die ik gebruik, zijn zoals deze mij bij zijn gebleven en hoeven dus niet zo te zijn zoals het me verteld is.
Ik heb over de 'pandits' ergens anders op 'Forum' mijn visie gegeven. Het is te gek voor woorden dat iemand die zich zelf een pandit noemt, niet met zekerheid kan zeggen of het maagd zijn van essentieel belang is voor het huwelijk. Maar ze staan wel vooraan in de rij zichzelf te categoriseren als 'Sanatana Dharma'...eeuwige dienaar van God. Belachelijk.!!!! Dat zijn van die guru's die voor een ieders wil wel wat in zijn 'toko' heeft. Zijn wellicht eerder goede zakenlui dan

Reply With Quote
Old 10-07-2003, 12:33 AM   #90
imported_AN
IF-Crazy

Afgezien van de vraag of het "mag" binnen het hindoeisme, is het vooral de vraag of het mag van jezelf.
Als ik ervoor kies om als maagd het huwelijk in te gaan, is dat omdat ik daar zelf voor kies, uit respect voor mezelf, en niet omdat het zogenaamd niet mag.

Reply With Quote
Reply

Tags
het, huwelijk, sex, voor
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:26 AM.
Vertalen:

Tags