Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-25-2003, 08:00 AM   #71
VR
IF-Beginner

Default Sex voor het huwelijk?

Quote:
Originally Posted by Vikaash
Quote:
Originally Posted by Aditya
Quote:
Originally Posted by Shalini
Oh jeetje :-\
Jah, jammer genoeg gaat dit eigenlijk al te ver. :(
Ik denk toch wel dat er steeds meer hindoestanen steeds minder waarde hechten aan onthouding tot aan het huwelijk.
Ik merk helemaal niet dat steeds meer Hindoestanen minder waarde hechten aan geen sex voor het huwelijk. Ik zie wel vaker dat de mensen die weinig waarde hechten aan hun geloof en cultuur (in mijn ogen geen Hindoestanen meer, maar Surinamers. Daarmee bedoel ik niet dat je een slecht mens bent, want goede mensen hoeven geen goede Hindoes te zijn) ook minder waarde hechten aan het maagd zijn voor het huwelijk.

Overigens is het maagd zijn voor het huwelijk voor interpratie vatbaar. Menigeen pandiet durft niet met 100% zekerheid te zeggen of de geschriften waarnaar zij verwijzen, daadwerkelijk over een maagd berichten.

Ik hecht wel waarde aan het maagd zijn voor het huwelijk. Alleen ik zal dat nooit tegen mijn vrienden zeggen, omdat je daar in deze maatschappij belachelijk mee gemaakt wordt. Voor mannen is het, zoals ik gemerkt heb, gewoon moeilijker toe te geven dat je maagd wil blijven totdat je trouwt. Ik zal mijn vrouw nooit veroordelen als zij geen maagd is geweest voor het huwelijk, maar ik zou er wel ontzettend mee zitten. Ik zie het als een teken van zwakte, of als een teken van minder waarde hechten aan geloof (wat ik ontzettend belangrijk vind)

Overigens Aditya, ik zag volgens mij in één van je eerdere posts staan dat je, kort door de bocht gezegd, vrij van sex wilt kunnen genieten als je dat zou willen. Er zijn volgens het Hindoeisme verschillende vormen van sex. Ik ken de exacte beschrijvingen/achtergronden niet, maar volgens mij zijn er 2 vormen.
1 "Sex waarbij 2 zielen samen komen"
2 "Sex puur als lichamelijk genot"
De 2e vorm wordt in het Hindoeisme afgekeurd geloof ik. Er wordt waarde gehecht aan de eerste vorm, wellicht dat hier oorzaak in ligt dat sex iets is wat alleen tussen echtgenoot en echtgenote goedgekeurd wordt.

P.s. Het zal jullie opgevallen zijn, dat als ik post, dat ik dan vaak zeg dat het volgens mij zo is. Alles wat ik hier post m.b.t. het geloof, heb ik veelal geleerd van een pandit, of van de site http://www.sanatandharm.net. De woorden die ik gebruik, zijn zoals deze mij bij zijn gebleven en hoeven dus niet zo te zijn zoals het me verteld is.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 08-26-2003, 01:10 PM   #72
Shalini
IF-Crazy

Send a message via MSN to Shalini

Quote:
Originally Posted by VR
Quote:
Quote:
Originally Posted by Aditya
Quote:
Originally Posted by Shalini
Oh jeetje :-\
Jah, jammer genoeg gaat dit eigenlijk al te ver. :(
Ik denk toch wel dat er steeds meer hindoestanen steeds minder waarde hechten aan onthouding tot aan het huwelijk.

Overigens Aditya, ik zag volgens mij in één van je eerdere posts staan dat je, kort door de bocht gezegd, vrij van sex wilt kunnen genieten als je dat zou willen. Er zijn volgens het Hindoeisme verschillende vormen van sex. Ik ken de exacte beschrijvingen/achtergronden niet, maar volgens mij zijn er 2 vormen.
1 "Sex waarbij 2 zielen samen komen"
2 "Sex puur als lichamelijk genot"
De 2e vorm wordt in het Hindoeisme afgekeurd geloof ik. Er wordt waarde gehecht aan de eerste vorm, wellicht dat hier oorzaak in ligt dat sex iets is wat alleen tussen echtgenoot en echtgenote goedgekeurd wordt.

hier bne ik wel mee eens.....
je moet het als punt 1 zien, niet als iets waar j zin in hbet als j nix te doen hebt (voor j lol dus)
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you
I'm scared to lose you.....

Reply With Quote
Old 08-27-2003, 07:28 PM   #73
Vikaash
IF-Lid

Send a message via ICQ to Vikaash Send a message via MSN to Vikaash

Quote:
je moet het als punt 1 zien, niet als iets waar j zin in hbet als j nix te doen hebt (voor j lol dus)
Weer alleen maar bevestigen? Geef ns wat meer respons. Waarom vindt je dat?

Quote:
Ik merk helemaal niet dat steeds meer Hindoestanen minder waarde hechten aan geen sex voor het huwelijk. Ik zie wel vaker dat de mensen die weinig waarde hechten aan hun geloof en cultuur (in mijn ogen geen Hindoestanen meer, maar Surinamers. Daarmee bedoel ik niet dat je een slecht mens bent, want goede mensen hoeven geen goede Hindoes te zijn) ook minder waarde hechten aan het maagd zijn voor het huwelijk.
Ik merk t eerlijk gezegd ook niet hoor . Maar als zoals jij zegt pandits niet 100% zeker weten waar die geschriften over gaan, waarom is de kwestie dan niet anders te interpreteren? Als ZIJ t al niet zeker weten?
Zo is het trouwens met zoveel dingen, maar als je deze zaken iets kritischer bekijkt dan alle makke schapen die de zaken voor zoete koek slikken, worden er al gauw dergelijke dingen gezegd(ik zie t vaker dus niet tegen jou persoonlijk bedoeld VR):

Quote:
Ik zie wel vaker dat de mensen die weinig waarde hechten aan hun geloof en cultuur (in mijn ogen geen Hindoestanen meer........
Op deze manier wordt er denk ik vaak een afkeer gecreeerd. ( bij beide groepen)

Reply With Quote
Old 08-27-2003, 07:36 PM   #74
Shalini
IF-Crazy

Quote:
Quote:
Weer alleen maar bevestigen? Geef ns wat meer respons. Waarom vindt je dat?

Quote:

ja komt eraan....

I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you

Reply With Quote
Old 08-27-2003, 07:40 PM   #75
Vikaash
IF-Lid

GOED forum op die site, waardevolle posts, zie ik!!

Reply With Quote
Old 08-27-2003, 09:20 PM   #76
VR
IF-Beginner

De geschriften zijn inderdaad voor interpratie vatbaar. Vooral de nieuwe generatie pandiets durft hier openlijk voor uit te komen. De wat oudere generatie zal zo goed als altijd vertellen dat je wel maagd moet zijn voor je het huwelijk ingaat.
Gevoelsmatig zeg ik dat je inderdaad maagd moet zijn voor je het huwelijk ingaat. Daarnaast, als je als maagd het huwelijk ingaat, weet je zeker dat geen fout begaat...

Reply With Quote
Old 08-27-2003, 10:41 PM   #77
Amit

Ok, ik wilde alleen kwijt dat ik geen maagd ben, ik ben Soms kreeft en soms Leeuw. Ook al vind mijn moeder dat niet leuk, ik kan het niet helpen. Sorry ;D

Reply With Quote
Old 08-28-2003, 08:12 AM   #78
Shalini
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Amit
Ok, ik wilde alleen kwijt dat ik geen maagd ben, ik ben Soms kreeft en soms Leeuw. Ook al vind mijn moeder dat niet leuk, ik kan het niet helpen. Sorry ;D

Grapjas.... ;D
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you

Reply With Quote
Old 08-29-2003, 04:59 PM   #79
Vikaash
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Amit
I know what you are talking about dude!

Reply With Quote
Old 09-01-2003, 03:57 PM   #80
sarojni
IF-Crazy

soms kreeft en soms leeuw? je hebt tog 1 sterrebeeld????

Reply With Quote
Reply

Tags
het, huwelijk, sex, voor
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:12 AM.
Vertalen:

Tags