Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-30-2003, 12:33 PM   #31
Vikaash
IF-Lid

Send a message via ICQ to Vikaash Send a message via MSN to Vikaash
Default Re:Sex voor het huwelijk?

Quote:
Originally Posted by Shalini
Quote:
Originally Posted by Aditya
Quote:
Originally Posted by Vikaash
Let no prudent man, after giving his daughter to one (man), give her again to another; for he who gives (his daughter) whom he had before given, incurs (the guilt of) speaking falsely regarding a human being.
-Manusmriti, 4-71 (The Laws of Manu)
Hier wordt genoemd, als ze trouwt met degene die haar niet ontmaagd heeft, dan mag haar vader haar niet weggeven, maar als ze trouwt met degene die haar wel ontmaagd heeft, dan mag haar vader haar wel weggeven, jeetje, ik zie het al voor me op een trouwerij:

- Waarom mag die vader haar niet weggeven...?
- Omdat haar man haar niet ontmaagd heeft, maar een ander... :-\

Raar allemaal, dat er onderscheid gemaakt wordt hierin, maar het is de mens eigen andere te onderscheiden, terwijl we allemaal hetzelfde zijn; mensen.
oh dus je moet ontmaagd zijn door de gene met wie j gaat trouwen wil j vader jou weggeven....maar hoe wil j dat dan doen als j met meerdere jongens naar bed bent geweest...ik neem aan dat j dat nie tegen j pa gaat zeggen :-\
haha ja dat lijkt me moeilijk!

Waarom vraag je dat? :P

Reply With Quote
Old 07-30-2003, 12:35 PM   #32
Shalini
IF-Crazy

Send a message via MSN to Shalini
Default Re:Sex voor het huwelijk?

Quote:
Quote:
Originally Posted by Shalini
Quote:
Quote:
Let no prudent man, after giving his daughter to one (man), give her again to another; for he who gives (his daughter) whom he had before given, incurs (the guilt of) speaking falsely regarding a human being.
-Manusmriti, 4-71 (The Laws of Manu)
Hier wordt genoemd, als ze trouwt met degene die haar niet ontmaagd heeft, dan mag haar vader haar niet weggeven, maar als ze trouwt met degene die haar wel ontmaagd heeft, dan mag haar vader haar wel weggeven, jeetje, ik zie het al voor me op een trouwerij:

- Waarom mag die vader haar niet weggeven...?
- Omdat haar man haar niet ontmaagd heeft, maar een ander... :-\

Raar allemaal, dat er onderscheid gemaakt wordt hierin, maar het is de mens eigen andere te onderscheiden, terwijl we allemaal hetzelfde zijn; mensen.
oh dus je moet ontmaagd zijn door de gene met wie j gaat trouwen wil j vader jou weggeven....maar hoe wil j dat dan doen als j met meerdere jongens naar bed bent geweest...ik neem aan dat j dat nie tegen j pa gaat zeggen :-\
haha ja dat lijkt me moeilijk!

Waarom vraag je dat? :P
nee gewoon het lijkt me sterk dat j dat tegen j pa gaat zeggen...dus eigenlijk klopt die ritueel niet meer....
of heb ik het verkeerd?
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you
I'm scared to lose you.....
Status: Offline

Reply With Quote
Old 07-30-2003, 12:36 PM   #33
Vikaash
IF-Lid

Default Sex voor het huwelijk?

Quote:
nee gewoon het lijkt me sterk dat j dat tegen j pa gaat zeggen...dus eigenlijk klopt die ritueel niet meer....
of heb ik het verkeerd?
Ja dat is wel het gevolg van dit alles. Maar daar hebben we het ook al eerder over gehad. Het is ook gewoon een kwestie van emancipatie denk ik.

Reply With Quote
Old 07-30-2003, 12:38 PM   #34
Shalini
IF-Crazy

Quote:
Quote:
of heb ik het verkeerd?
Ja dat is wel het gevolg van dit alles. Maar daar hebben we het ook al eerder over gehad. Het is ook gewoon een kwestie van emancipatie denk ik.
denk je?????? Ik weet het eerlijk gezegd niet meer
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you

Reply With Quote
Old 08-02-2003, 04:24 PM   #35
sarojni
IF-Crazy

namashkar

tis alleen niet eerlijk dat dit bij meisjes wel gecontroleerd kan worden..en wordt en bij jongens over t algemeen niet

namashkar

Reply With Quote
Old 08-02-2003, 06:34 PM   #36
Aditya
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by sarojni
namashkar

tis alleen niet eerlijk dat dit bij meisjes wel gecontroleerd kan worden..en wordt en bij jongens over t algemeen niet

namashkar
Bonjour aleikum,

Hoezo "controleerbaar"...? Waar heb je het over...? Je zoekt liever een jongen die je neemt voor wie je bent; ontmaagd of maagd. Als een jongen je niet neemt omdat je al ontmaagd bent door een ander, na een "controle" afgelegd te hebben, die is het jou niet waard. Kijk in een relatie niet naar uiterlijke aspecten, als je dat wel doet, zal er veel moois je ogen voorbijgaan.

Je weet zelf hoe je bent, dat zou je meer waard moeten zijn, dan de mensen die je zou willen "controleren". Trouwens, ik denk dat je als vrouw wel zal weten, dat je na verloop van een tijd, dat het daar beneden weer strakker zal worden, daarnaast hoeft het niet zo te zijn dat een vrouw bloedt bij de eerste keer dat ze sex heeft, hangt ervan af of de sex wel intens was of niet. Maar goed, dat zal je allemaal wel weten natuurlijk.

Aleikum Bonsoir.

Reply With Quote
Old 08-04-2003, 11:02 PM   #37
Vikaash
IF-Lid

Quote:
Quote:
namashkar

namashkar
Bonjour aleikum,

Hoezo "controleerbaar"...? Waar heb je het over...? Je zoekt liever een jongen die je neemt voor wie je bent; ontmaagd of maagd. Als een jongen je niet neemt omdat je al ontmaagd bent door een ander, na een "controle" afgelegd te hebben, die is het jou niet waard. Kijk in een relatie niet naar uiterlijke aspecten, als je dat wel doet, zal er veel moois je ogen voorbijgaan.

Je weet zelf hoe je bent, dat zou je meer waard moeten zijn, dan de mensen die je zou willen "controleren". Trouwens, ik denk dat je als vrouw wel zal weten, dat je na verloop van een tijd, dat het daar beneden weer strakker zal worden, daarnaast hoeft het niet zo te zijn dat een vrouw bloedt bij de eerste keer dat ze sex heeft, hangt ervan af of de sex wel intens was of niet. Maar goed, dat zal je allemaal wel weten natuurlijk.

Aleikum Bonsoir.
Waar heb jij het over? Bloeden bij de eerste keer? Wat is dat voor onzin? En strakker? Dat is toch ook allemaal niet van belang?

Maar inderdaad, hoe wil je het in godsnaam controleren? Tegen de tijd dat dat gebeurd is t toch al "te laat". En ik ben ook van mening dat t om andere dingen gaat dan maagd/niet maagd. Ik heb wel zeer veel respect voor de jongens en meisjes die er zich voor willen/kunnen sparen. :)

Reply With Quote
Old 08-05-2003, 02:21 PM   #38
Shalini
IF-Crazy

Quote:
Quote:
Quote:
namashkar

namashkar
Bonjour aleikum,

Aleikum Bonsoir.
Waar heb jij het over? Bloeden bij de eerste keer? Wat is dat voor onzin? En strakker? Dat is toch ook allemaal niet van belang?

Maar inderdaad, hoe wil je het in godsnaam controleren? Tegen de tijd dat dat gebeurd is t toch al "te laat". En ik ben ook van mening dat t om andere dingen gaat dan maagd/niet maagd. Ik heb wel zeer veel respect voor de jongens en meisjes die er zich voor willen/kunnen sparen. :)
misschien is het niet zo belangrijk voor de jongen en het meisje dat ze maagd/niet maagd zijn...Ik weet niet of het wel voorkomt...het kan ook zijn dat de familieleden willen weten of het meisje maagd is (nogmaals ik weet niet of het voorkomt)...
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you

Reply With Quote
Old 08-05-2003, 05:26 PM   #39
Aditya
IF-Lid

Quote:
Waar heb jij het over?
Ik had het over het controleren van het maagdelijkheid van een vrouw, als je goed leest had je dat wel ingezien. Zoals ik ook aangaf, dat gaat heel moeilijk, maar dat had je wellicht wel door...

Reply With Quote
Old 08-05-2003, 05:43 PM   #40
Vikaash
IF-Lid

Quote:
Quote:
Waar heb jij het over?
Ik had het over het controleren van het maagdelijkheid van een vrouw, als je goed leest had je dat wel ingezien. Zoals ik ook aangaf, dat gaat heel moeilijk, maar dat had je wellicht wel door...
Ik doelde eigenlijk vooral op het feit dat je zei dat meisjes zouden moeten bloeden op de eerste nacht. Maar voor zover ik weet is dat geen gewoonte bij hindoestanen. Wel bij islamieten dacht ik.

Reply With Quote
Reply

Tags
het, huwelijk, sex, voor
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:51 PM.
Vertalen:

Tags