Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-31-2003, 05:39 PM   #121
sarojni
IF-Crazy

Default Re:Sex voor het huwelijk?

Quote:
Originally Posted by maggan
Bij de jongens is het 'spreekwoordelijk'....vlgs mij is dat niet het geval bij de meisjes. Ik meende te kunnen herinneren dat iemand tegen mij, een keertje. gezegd heeft: in sommige culturen moet 'het koppel' DE EERSTE AVOND?NACHT op een witte laken slapen...........ter bewijsvoering dat....
nou als ze dat meisje dan zo weinig vertrouwen waarom hebben ze dan toegestemd in het trouwen >:( >:(

Reply With Quote
Old 10-31-2003, 08:48 PM   #122
Vikaash
IF-Lid

Send a message via ICQ to Vikaash Send a message via MSN to Vikaash
Default Sex voor het huwelijk?

Het gaat hier even voor de duidelijkheid over heet maagdenvlies en niet over het daadwerkelijke maagd zijn.

Quote:
Het maagdenvlies bestaat niet
Het maagdenvlies is één van de oudste mythes op het gebied van seksualiteit. Het maagdenvlies bestaat namelijk niet. Wat veel mensen denken - en wat het woord maagdenvlies ook suggereert - is dat er voor de ingang van de vagina een vlies zit dat de vagina geheel of gedeeltelijk afsluit. Een vlies wat zou doorboord zou moeten worden en scheurt bij de eerste geslachtsgemeenschap. Niets is minder waar. Hoe zit het dan wel? Wat zit er en waarom zijn er vrouwen die toch bloeden bij de eerste keer?
Het ribbeltje sluit niets af
Elke vrouw die nog nooit seks heeft gehad, heeft aan het begin van de vagina een ribbeltje of randje weefsel zitten. Bij de één is dat wat dikker of strakker, bij de ander wat losser en dunner. Dat randje of ribbeltje sluit de vagina helemaal niet af want elk meisje kan gewoon menstrueren. Ook gebeurt er niets met dat ribbeltje als een meisje sport, paard rijdt, aan ballet doet of een tampon gebruikt. Als je je benen bij ballet in een spagaat doet, gaat je vagina echt niet wijd open staan. Ook een tampon kan rustig naar binnen gebracht worden zonder dat er iets beschadigt. Er zit immers geen vlies, er wordt niets afgesloten.

Onhandige en onervaren minnaars
Waarom gebeurt het dan toch dat er vrouwen bloed verliezen bij hun eerste seksuele ervaring? Dat heeft niets met een eventueel maagdenvlies te maken, maar alles met de onhandigheid en onervarenheid van de jonge minnaars. Een jongen denkt vaak dat hij iets moet doorboren bij die eerste keer, dus heeft dan het idee dat hij enige kracht moet zetten.

Angst en zenuwen
Het kan ook voorkomen dat het meisje door de zenuwen en angst voor de eventuele pijn zo verkrampt is, dat ze haar bekkenbodemspieren onbewust aanspant. Bovendien is ze door de angst misschien nog niet vochtig genoeg. Je kunt je voorstellen dat onder deze omstandigheden wel een scheurtje in de vaginawand kan optreden dat gaat bloeden. Uit onderzoek blijkt trouwens dat minstens 75% van de vrouwen niet eens heeft gebloed bij haar eerste seksuele ervaring. Pijn en bloeden is dus helemaal niet nodig, als er van beide kanten bij die eerste keer rustig, voorzichtig en langzaam te werk wordt gegaan.
citaat van http://www.planet.nl/planet/show/id=...3613/sc=a41a28

Wat bevestigt dit? Een vrouw wordt helemaal niet "als maagd geboren" en er is dus geen voor de hand liggende reden om geen sex te hebben voor het huwelijk.
Wat ik zelf denk is dat vroeger de huwbare leeftijd veel lager lag dan nu en dat daarom ter bescherming van jonge meisjes een dergelijke regel gold.

Reply With Quote
Old 11-01-2003, 05:01 PM   #123
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Vikaash
en er is dus geen voor de hand liggende reden om geen sex te hebben voor het huwelijk.
In materiële opzicht niet, spiritueel wél!!
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-02-2003, 09:02 AM   #124
Vikaash
IF-Lid

Misschien ben ik geen goede hindoestaan en een slecht mens dat ik dit zeg, maar als er staat dat sex alleen voor voortplanting is vind ik dat erg.....hoe zal ik het zeggen....onmenselijk en schaam ik me daarvoor.

Sex is helemaal niet alleen voor de voortplanting. Sex is ook een stukje intimiteit, wat Aditya al in het begin van deze topic goed had verwoord.

IMHO

Reply With Quote
Old 11-02-2003, 02:40 PM   #125
Vikaash
IF-Lid

Dus je gaat een soort band met ze aan zodra je sex hebt? Nou dat is ook wat ik bedoel. Wat is er mis mee om dat voor je huwelijk te hebben?

Reply With Quote
Old 11-02-2003, 09:54 PM   #126
imported_Arjun
IF-Crazy

Het is ook geen verbod, het is een afrader. Je moet je nimmer gebonden voelen door een bepaalde regelgeving.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 11-02-2003, 09:57 PM   #127
Vikaash
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Arjun
Het is ook geen verbod, het is een afrader. Je moet je nimmer gebonden voelen door een bepaalde regelgeving.
Ja ik begrijp dat wel, maar waarom wordt dat dan afgeraden? Wat gaat er mis als ik dat doe voor mijn huwelijk en/of voor een andere reden dan voortplanten?

Reply With Quote
Old 11-02-2003, 10:24 PM   #128
imported_Arjun
IF-Crazy

Alle zaken die de spiritualiteit belemmeren worden afgeraden. Wil je me aub eraan herrineren dat ik terug kom met een uitgebreide post omtrent seks en Hindoeisme.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 11-02-2003, 10:52 PM   #129
Vikaash
IF-Lid

Ok maar WAAROM belemmert het spiritualiteit?

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 11:03 AM   #130
the devil
IF-Addicted

Send a message via MSN to the devil

Quote:
Originally Posted by Shalini
Het staat misschien nergens geschereven, maar als j gaat trouwen, mag j bepaalde rituelen niet doen...

eerder in deze topic werd er gezegd dat wanneer j gaat trouwen de pandit vraagt of j nog maagd bent of niet....Ik heb dat dus nagevraagd en het is egt waar dat ze dat vragen...en als j geen maagd meer bent, trouw je op een manier met andere mantra's....

Dus eigenlijk maakt het wel uit of j nou wel/geen maagd bent.
jaja
denk je dat als je trouwt dat een hindustaans meisje tegen de pandit zegt : "ja panditjie ik ben geen maagd meer hoor"?

Reply With Quote
Reply

Tags
het, huwelijk, sex, voor
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 06:16 PM.
Vertalen:

Tags