Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-07-2003, 06:40 PM   #91
imported_Mala
IF-Beginner

Default Re:Sex voor het huwelijk?

Ik ben er ook voor om maagd het huwelijk in te gaan. Dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen. Aan de andere kant betekent het natuurlijk niet dat je opeens geen hindoe bent als je dat niet bent of dat je niet moet trouwen met iemand die geen maagd meer is. Het maagd blijven is geen verplichting, maar toont mijns inziens wel enig respect voor je geloof, of eigenlijk vooral je tradities: de normen en waarden die je hebt meegekregen van je voorouders.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 10-10-2003, 06:23 PM   #92
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Mala
Het maagd blijven is geen verplichting, maar toont mijns inziens wel enig respect voor je geloof, of eigenlijk vooral je tradities: de normen en waarden die je hebt meegekregen van je voorouders.
De geaardheid Hartstocht kan voor vele problemen zorgen. Intense verlangen naar lichaamlijke warmte en sex zijn dan ook de boosdoeners van "Maagd". Het zal niet velen lukken dit overeind te houden/vol te houden.

Reply With Quote
Old 10-12-2003, 04:31 PM   #93
VR
IF-Beginner

Default Sex voor het huwelijk?

Quote:
Originally Posted by maggan
Ik heb over de 'pandits' ergens anders op 'Forum' mijn visie gegeven. Het is te gek voor woorden dat iemand die zich zelf een pandit noemt, niet met zekerheid kan zeggen of het maagd zijn van essentieel belang is voor het huwelijk. Maar ze staan wel vooraan in de rij zichzelf te categoriseren als 'Sanatana Dharma'...eeuwige dienaar van God. Belachelijk.!!!! Dat zijn van die guru's die voor een ieders wil wel wat in zijn 'toko' heeft. Zijn wellicht eerder goede zakenlui dan

Ik geloof best dat er pandits zijn die slechts achter geld aan zitten.. Maar ik ken ook heel veel goede pandits, die pandit zijn uit liefde voor God en voor de medemens, die pandit zijn om medemensen te helpen. Ik snap niet dat er zo'n een slechte indruk is over pandits, maar misschien is dat wel één van de zwakke eigenschappen van de mens... Vertel één persoon slecht nieuws, de volgende dag weet "de hele wereld" het, maar vertel diezelfde persoon goed nieuws, ...

Wat ik met mn post probeerde te vertellen Maggan, is dat het wel of niet maagd zijn voor interpratie vatbaar is. Er worden standpunten ingenomen waarover gediscussieerd kan worden. Ik weet niet wat er in de geschriften staat, ik weet alleen dat er velen zijn die erachter staan dat er met hetgeen beschreven is een maagd bedoeld wordt, en er zijn ook mensen die het er niet mee eens zijn...
Ik begrijp dat het moeilijk is om het zekere voor het onzekere te nemen als er hartstocht bij komt kijken, maar als je dat al niet kunt overwinnen, vind ik dat je niet erg sterk in je schoenen staat...

Reply With Quote
Old 10-13-2003, 01:46 PM   #94
imported_Mala
IF-Beginner

Quote:
De geaardheid Hartstocht kan voor vele problemen zorgen. Intense verlangen naar lichaamlijke warmte en sex zijn dan ook de boosdoeners van "Maagd". Het zal niet velen lukken dit overeind te houden/vol te houden.
maar het is wel de moeite waard om te proberen en een uitdaging het vol te houden

Reply With Quote
Old 10-13-2003, 02:15 PM   #95
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by VR
1 Ik snap niet dat er zo'n een slechte indruk is over pandits, maar misschien is dat wel één van de zwakke eigenschappen van de mens...

2 Ik weet niet wat er in de geschriften staat

3 Ik begrijp dat het moeilijk is om het zekere voor het onzekere te nemen als er hartstocht bij komt kijken, maar als je dat al niet kunt overwinnen, vind ik dat je niet erg sterk in je schoenen staat...
1...natuurlijk kan dit te maken hebben met één van de zwakke eigenschappen van de mens. Echter, tegelijkertijd kan dit juist een sterke eigenschap zijn nl. het spreken van de waarheid. Wat ik niet begrijp is , waarom mensen de hele zaak aan het verbloemen is!

2....misschien een idee om hierin te gaan verdiepen om vervolgens tot een ander 'oordeel' te komen.

3....had de mens de geaardheid 'Hartstocht' overwonnen, dan was de Kali-tijdperk niet aangebroken....een tijdperk vol leugenachtigheid, jaloezie, haat, nijd etc.etc.etc.

nb
Er komt bij 'Hartstocht' méér om de hoek kijken dan slechts de verlangens van genot die iemand koestert jegens een ander lichaam.

Reply With Quote
Old 10-13-2003, 02:20 PM   #96
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Mala
maar het is wel de moeite waard om te proberen en een uitdaging het vol te houden
Heel dapper! Je lijkt me een zeer nuchter en realistisch persoon.

Reply With Quote
Old 10-13-2003, 06:43 PM   #97
VR
IF-Beginner

Quote:
1...natuurlijk kan dit te maken hebben met één van de zwakke eigenschappen van de mens. Echter, tegelijkertijd kan dit juist een sterke eigenschap zijn nl. het spreken van de waarheid. Wat ik niet begrijp is , waarom mensen de hele zaak aan het verbloemen is!

Ik snap niet hoe jij zo een slechte indruk hebt over pandits in het algemeen. Ik heb in het recente verleden ook enkele slechte ervaringen ondergaan met pandits, maar dat is voor mij geen reden om pandits zo te omschrijven zoals jij dat doet. Ik probeer niks te verbloemen, jij valt het merendeel (alle?)van de pandits aan, ik verdedig het merendeel van de pandits. Ik heb gewoon ontzettend goede ervaringen met pandits.

Criminaliteit onder Marokkanen en Antilianen is op dit moment er hoog, geeft dat iemand het recht om te verkondigen dat Marokkanen en Antilianen crimineel zijn...?

Quote:
2....misschien een idee om hierin te gaan verdiepen om vervolgens tot een ander 'oordeel' te komen.
Ik vind het niet nodig om me erin te verdiepen;
- gevoelsmatig zeg ik: geen sex voor het huwelijk.
- het zekere voor het onzekere nemen: geen sex voor het huwelijk
- vertrouwen in pandit: geen sex voor het huwelijk

Quote:
3....had de mens de geaardheid 'Hartstocht' overwonnen, dan was de Kali-tijdperk niet aangebroken....een tijdperk vol leugenachtigheid, jaloezie, haat, nijd etc.etc.etc.
Kali-yuga is inderdaad zoals jij dat beschrijft, MAAR je gaat me niet vertellen dat er geen mensen zijn die bv ''hartstocht" niet hebben overwonnen, want dan heb je niet alleen geen vertrouwen in pandits maar ook in de mens in het algemeen.

Reply With Quote
Old 10-13-2003, 09:18 PM   #98
imported_Arjun
IF-Crazy

Er wordt absoluut geen verbod gelegt op seks voor het
huwelijk door de Shaastra's. Binnen de huwelijksrituelen
is er ook niets welke de betrokkenen toetsen op
maagdelijkheid. Wel wordt het afgeraden.
Maatschappelijk gezien wordt dit als onrein en smerig
beschouwd. Vanuit religie is seks voor het huwelijk enkel
blijk van het niet kunnen beheersen van verlangens.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 10-15-2003, 02:10 PM   #99
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Arjun
Er wordt absoluut geen verbod gelegt op seks voor het
huwelijk door de Shaastra's.
Ligt eraan welke Sastra's/Sutra's (kama?) men leest!!

Reply With Quote
Old 10-15-2003, 09:58 PM   #100
imported_Arjun
IF-Crazy

Quote:
Ligt eraan welke Sastra's/Sutra's (kama?) men leest!!
Shaastra's spreken elkaar niet tegen hoor meneer Maggan. Zou u me anders een verwijzing kunnen geven uit een [Vedisch] boek die zegt dat seks voor het huwelijk verboden is?

Kaama-shaastra, de kaamaa-sutra zoals u oppert tussen haakjes is het werk van Vatsyayana enkele eeuwen terug. Hij verschaft informatie en beschrijft technieken die ten heden dage door de westerse wereld maar al te graag worden overgenomen. SM is iets wat de oorsprong heeft in deze Kaamaa-sutraa. Let wel op dat dit geen Vedisch geschrift is en dat deze hier ook het gezag niet voor heeft. Het staat geheel los van de Puraana's, Veda's en Upanishads.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Reply

Tags
het, huwelijk, sex, voor
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 07:30 AM.
Vertalen:

Tags