Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-13-2006, 01:07 PM   #71
AnantSriVibhushitParmHans
Guest

Quote:
Originally posted by Atje
Natuurlijk, maar er zitten verschillen...Ik denk niet dat ik zo gevoelig ben voor andere...nou weet het eigenlijk wel zeker...
:?:

Quote:
1 Je gelooft dat het mogelijk is of niet. *
2. Je gelooft dat het bij die persoon mogelijk is of niet. *
3. Je gelooft dat god op dat moment daadwerkelijk aanwezig is bij die persoon of niet.
1. alles kan;
2. alles kan;
3. God is overal, bij en in een ieder.

Quote:
Netzoals je gelooft in Jezus of Mohhamed of niet...
Blind geloof is inderdaad iets voor in de Islam of Christendom, toch niet in de Sanaatan Dharm?

Quote:
Je moet het een keer hebben meegemaakt en dan kan je het voorzelf beslissen.
Ik heb het een paar keren gezien en veel verhalen gehoord.
Het doet me pijn om te constateren dat Mata of welke godheid dan ook direct weggaat na een emmer koud water of een klap... :wink:
  Reply With Quote
Old 05-14-2006, 03:52 PM   #72
Atje
Guest

[quote]

Quote:
Quote:
Je moet het een keer hebben meegemaakt en dan kan je het voorzelf beslissen.
Ik heb het een paar keren gezien en veel verhalen gehoord.
Het doet me pijn om te constateren dat Mata of welke godheid dan ook direct weggaat na een emmer koud water of een klap... :wink:
Vertel eens...wat heb je gezien?
  Reply With Quote
Old 05-15-2006, 10:20 AM   #73
profiel
IF-Addicted

Volgens mijheb ik het al eerder gevraagd.....

Maar wat is de toegevoegde waarde als hetr zo is????? Dat mata in een persoon komt?
Welke activiteiten verricht zo een persoon dan....dan alleen in trance raken gekke bewegingen maken, gillen, raar praten en weet ik veel nog meer??
Status: Offline

Reply With Quote
Old 05-15-2006, 10:31 AM   #74
Atje
Guest

Geen idee, weet alleen dat mensen (direct) geholpen worden. Ik weet niet of dat opzichzelf al een toegevoegde waarde is? Je zou je eigenlijk kunnen afvragen wat de toegevoegde waarde is van een Siddhi bereiken?
  Reply With Quote
Old 05-15-2006, 10:33 AM   #75
profiel
IF-Addicted

Quote:
Geen idee, weet alleen dat mensen (direct) geholpen worden. Ik weet niet of dat opzichzelf al een toegevoegde waarde is? Je zou je eigenlijk kunnen afvragen wat de toegevoegde waarde is van een Siddhi bereiken?
Kan je specifieke zaken noemen waaraan mensen worden geholpen?

Kan diegene van iemand die ongeneeslijk ziek is weer beter maken?
Kan diegene iemand die arm is ineens rijk maken?

Reply With Quote
Old 05-15-2006, 01:10 PM   #76
Atje
Guest

Nou zoveel weet ik er niet over dat ik specifieke zaken kan opnoemen...maar ik denk wel ziekte, kul problemen.

Ik ga er vanuit dat God karma weet, als die persoon niet verwacht ziek is geworden dan lijkt mij dat God deze persoon wel beter zal maken.

Als die persoon arm moet zijn vanwege karma dan zal dat wel zo zijn.
  Reply With Quote
Old 05-15-2006, 01:23 PM   #77
profiel
IF-Addicted

Quote:
Nou zoveel weet ik er niet over dat ik specifieke zaken kan opnoemen...maar ik denk wel ziekte, kul problemen.

Ik ga er vanuit dat God karma weet, als die persoon niet verwacht ziek is geworden dan lijkt mij dat God deze persoon wel beter zal maken.

Als die persoon arm moet zijn vanwege karma dan zal dat wel zo zijn.
Beetje slappe argument vind je niet.....enerzijds zeg je dat karma autoritair is aan de andere kant zeg je er kunnen fouten zijn.

Maar goed..geen specifieke voorbeelden dus!
Ik denk dat er vele onzin wordt verkondigd... dat je de krachten van god krijgt om deze zaken te verrichten dat kan...maar om zelf te te dalen en wazige zaken verrichten, nee gaat er bij niet in!

Reply With Quote
Old 05-15-2006, 02:48 PM   #78
Atje
Guest

Hhhmmm... ik heb nooit gezegd dat karma autoritair is... Je probeert woorden in me mond te leggen die ik niet heb gezegd. :shock: Hoe haal jij dat uit me zin?

Maar goed, ik kan me indenken dat jezelf in de war bent van alles. :? En ik dacht juist dat je iemand bent die Siddhi's accepteert (en hebt), maar nu vertel jij dus dat je niet geloof in Siddhi's. Niet verwacht van je...
  Reply With Quote
Old 05-15-2006, 02:54 PM   #79
profiel
IF-Addicted

Quote:
Hhhmmm... ik zeg helemaal niets. Je legt woorden in me mond die ik niet heb gezegd. *:shock: Hoe haal jij dat uit me zin?

Maar goed, ik kan me indenken dat jezelf in de war bent van alles. *:? En ik dacht juist dat je iemand bent die Siddhi's accepteert (en hebt), maar nu vertel jij dus dat je niet geloof in Siddhi's. Niet verwacht van je...
Atje begrijp me niet verkeerd het is niet de bedoeling dat ik je woorden in de mond legt.....zo bedoel ik het niet!

Juist zegt ik dat ik geloof in siddhis....krachten aanwenden van god om ect.....maar ik heb nooit van een siddhi gehoord die beschrijft dat god in jouw lichaam komt.....dat is wat ik bedoel.

Reply With Quote
Old 05-15-2006, 02:55 PM   #80
Tranga
IF-Crazy

Ik denk dat karma wel authoritair is, voor ons mensen.

Reply With Quote
Reply

Tags
bij, die, enzo, heeft, iemand, mata, zicht

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 07:43 PM.
Vertalen:

Tags