Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-07-2004, 10:24 PM   #1
imported_AN
IF-Crazy

Default Gevangenissen in Nederland

Ik zag net een item over de Tent Jail Camp in Arizona, USA. Daar worden gevangenen in tenten vastgezet, onder erbarmelijke omstandigheden, in 45 graden zon. De worden verplicht (serieus!!) om roze onderbroeken te dragen, en krijgen haast alleen maar afgekeurd voedsel te eten. De sherrif verklaarde trots dat hij zijn gevangenen voedt voor 10 cent per persoon per dag, en dat hij dit eigenlijk nog te veel vond. Er is nauwelijks toezicht in het kamp, er worden vaak mensen doodgemarteld door hun medegevangenen, en niemand die er wat aan doet.

Dat is nogal een verschil met de gevangenissen hier, die vaak hotels worden genoemd, vanwege de relatief luxe omstandigheden.
Is het gevangeniswezen in Nederland te luxe? Moeten we misdadigers niet wat harder aanpakken?

Reply With Quote
Sponsors
Old 01-07-2004, 11:00 PM   #2
Chandra
IF-Addicted

Default Re:Gevangenissen in Nederland

Ik zag het ook...
20 cent per persoon per dag en zijn honden 1,50 per dag. (ok mijn informatie gaat nergens over... :D )

Ik heb gehoord dat die mensen in de gevangenis zelf gebruik mogen maken van internet enzo.

Ok dit gaat weer nergens over... :D

ben al stil.

I still know everything
har zubaan pe aayega kal
On every tongue tomorrow
ham donon ka yeh afsaana
will be the tale of our romance
pyaar hamko hone lagaa
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-07-2004, 11:04 PM   #3
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Chandra
Ik zag het ook...
20 cent per persoon per dag en zijn honden 1,50 per dag. (ok mijn informatie gaat nergens over... :D )

Ik heb gehoord dat die mensen in de gevangenis zelf gebruik mogen maken van internet enzo.

Ok dit gaat weer nergens over... :D

ben al stil.
Wees alsjeblieft niet stil, anders zit ik in mn eentje te praten, en je hebt gezien wat voor onzin er dan uitkomt!!!
En die honden hebben ook airco, en de gevangenen niet! belachelijk.
Maar vind je dan dat onze gevangenissen te luxe zjn?

Reply With Quote
Old 01-07-2004, 11:15 PM   #4
Chandra
IF-Addicted

Quote:
Originally Posted by AN
Wees alsjeblieft niet stil, anders zit ik in mn eentje te praten, en je hebt gezien wat voor onzin er dan uitkomt!!!
En die honden hebben ook airco, en de gevangenen niet! belachelijk.
Maar vind je dan dat onze gevangenissen te luxe zjn?
Ja, ik had ooit een gesprek hierover met een aantal Marokkaanse vrienden.
Die zeiden dat als ze in Marokko in de gevangenis zouden vastzitten, er dus halflevend zouden uitkomen. Niet dat dat goed is ofzo, iemands mensenrechten schenden (mishandelen enz.) Maar mensen zijn daar al überhaupt bang om een misdaad te plegen, omdat ten eerste de straffen hoger zijn en de omstandigheden in de gevangenis vreselijk zijn.
Zoals ik al zei de gevangen in Nederland mogen waarschijnlijk gebruik maken van internet, dat is toch niet een straf uitzitten? Een straf moet toch echt een beperking van je vrijheid zijn? Als je alle dingen mag doen wat je in je vrije tijd ook mag doen, dan blijft er toch niets van dat straffen over?
I still know everything
har zubaan pe aayega kal
On every tongue tomorrow
ham donon ka yeh afsaana
pyaar hamko hone lagaa

Reply With Quote
Old 01-07-2004, 11:21 PM   #5
Chandra
IF-Addicted

En met alle dingen doen wat je ook in de vrije tijd mag doen, bedoel ik de luxe dingen.
Die uitgeprocedeerde asielzoekers die het land moeten verlaten, staan op straat en die kunnen van de gemeente een opvangwoning krijgen. Als je die woning eens vergelijk met een luxe gevangenis. Heb je dat gezien bij Nova?

Maar ja misschien praat in onzin :-[
I still know everything
har zubaan pe aayega kal
On every tongue tomorrow
ham donon ka yeh afsaana
pyaar hamko hone lagaa

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 12:32 PM   #6
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
Is het gevangeniswezen in Nederland te luxe? Moeten we misdadigers niet wat harder aanpakken?
Het is zeker TE luxe. Wat mij betreft mogen ze allemaal gedepoteerd worden naar een of ander verlaten eiland ergens in de Atlantische oceaan.

Dat noem ik pas HARD aanpakken!

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 01:14 PM   #7
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

De gevangenissen mogen van mij nog minder lux worden. Als ik zie dat ze een bed op poten hebben. Die wij dan voor hun betalen, dan denk ik bij mezelf van, een matras op de grond kan toch ook??? Scheelt geld, dat gebruikt kan worden voor andere dingen. Ook de voorzieningen die ze krijgen, vroeger alleen radio en tv, tegenwoordig ook pc met internet. Dat lijkt mij hetzelfde als in je eigen huis jezelf opsluiten.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 02:31 PM   #8
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna

ze hebben zelfs een eigen tv als je op vakantie wilt en je hebt niet genoeg geld kan je wel daar gratis terecht

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 05:14 PM   #9
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Krishna
ze hebben zelfs een eigen tv als je op vakantie wilt en je hebt niet genoeg geld kan je wel daar gratis terecht
Ik vind jullie echt hard!!!
Criminelen zijn ook mensen. Ze hebben de wet overtreden, en moeten daarvoor gestraft worden, maar wel op een menselijke manier.
Een bed zonder poten? Kom op zeg. Die mensen zitten opgesloten, vaak voor langere tijd. Dat is al een straf.
Heb je het item gezien? Dat was echt wel even slikken hoor, ik vind dat absoluut mensonterend.
Ik vind wel dat straffen in Nederland te laag zijn, in de zin dat ze te kort zijn zeg maar.
Maar ik ben absoluut geen voorstander van die harde aanpak, omdat ik vind dat ook criminelen als mensen behandeld moeten worden.

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 09:55 PM   #10
avinash
IF-Beginner

>>Maar ik ben absoluut geen voorstander van die harde aanpak, omdat ik vind dat ook criminelen als mensen behandeld moeten worden. >>

Bij het straffen lijkt me dat het resultaat altijd voorop moet staan. Die redneck amerikanen willen gewoon wraak.

Onze gevangenissen weerspiegelen de mentaliteit van onze huidige samenleving. De samenleving wil comfort en consumeren (plezier maken). Een ander doel is er niet. Op het moment wordt een arbeidzaam leven en plezier in je werk weer als ideaal opgevoerd, maar van een achterliggend doel is geen sprake. Hoe je mensen bijbrengt iets van hun leven te maken en waarom dat belangrijk is interesseert onze samenleving nog te weinig. Het is overal nog steeds "pappen en nathouden".

Als mensen in een gevangenis niet wordt bijgebracht wat ze mensen aandoen en hoe ze een betere richting in kunnen slaan dan is zo'n gevangenisstraf eigenlijk vrij zinloos.

Behalve dan misschien dat ze tussen de muren minder kwaad kunnen doen (hoewel ze burgers erg veel geld kosten).

Misschien schrikt het vreselijke lijden in derde wereld gevangenissen criminaliteit af, maar wie wil nou in een samenleving leven waar mensen zichzelf alleen maar inhouden uit angst voor straf in plaats van dat ze zich met de mensen (en dieren) in hun omgeving kunnen identificeren?

Avinash

Reply With Quote
Reply

Tags
gevangenissen, nederland
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 02:18 PM.
Vertalen:

Tags