Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-17-2004, 08:24 AM   #81
visnoe.ishwardat
IF-Beginner

Default Re: Hindoe Mandir

Quote:
Originally Posted by PReTTY WoMaN
Best Visnoe,

Ik wens je heel veel succes en hoop ook dat door jouw inzet en meerdere zoals jij er weer voor kunnen zorgen dat de vertrouwen in de pandits en het geloof Hindoe weer hersteld wordt

Beste PReTTY WoMaN,

Mijn dank voor je reactie,

Mijn inzet is niet om het vertrouwen in de pandits te doen herstellen, de pandits zullen zelf zorg moeten dragen voor het vertrouwen in het geloof.

Mijn inzet in om een reine ruimte / gebouw te ontwikkelen welke bedoeld is om het hindoe geloof te beleiden.

De huidige situatie ook landelijk gezien is dat de hindoe gemeenschap in clubhuizen en trefcentra's hun geloof beleiden, terwijl wij allen weten dat wij onze diensten in mandirs zouden moeten beleiden.

Wij kijken ook allen naar de moslim gemeenschap en zien dat er overal reine moskeenen NIEUW worden gebouwd, echter voor de hindoe is een reine ruimte ook een ruimte waar vandaag vlees, alcohol/drugs en ook een ruimte waar je met schoenen loopt* een reine ruimte.

Deze ruimte wordt als rein gezien als de pandit een kleed op de grond zet en zijn dienst uitvoert. Dat de ruimte er gisteren anders gebruikt is doet er niet toe.

Wat ik erg jammer vind is dat wij nog steeds discuseren over sanaten en over arya terwijl het moet gaat om de ruimte en gebouw, en de wijze van invulling van de ruimte en gebouw.

Wij hebben als hindoe gemeenschap proffesoren, advocaten, notarisssen, bouwkundigen en een HINDOERAAD en noem maar op, wij spreken Nederlands en het lukt ons niet om nieuwe mandirs te bouwen.

Binnenkort heb ik nog 7 jaar te gaan en zal mij blijven inzetten om een hindoe mandir als GEBOUW te ontwikkelen.

Mijn dank

Visnoe

* *

Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-16-2005, 05:46 PM   #82
Anil Ishwardat
IF-Nieuw

Beste Visnoe,
ik heb met veel interesse de discussie gevolgd t.a.v. de Hindoe Mandir. Ik sta er helemaal achter en wil zeker mijn bijdrage leveren, alleen ben ik bang dat er een te lange weg is om dit te realiseren.
Stap1: zorg er eerst voor dat naar een mandir gaan aantrekkelijk wordt. Ik ben het niet met je eens dat dit komt door de huisvesting van de mandir (het niet rein zijn). De nieuwe generatie heeft bijna niets te zoeken in de mandir omdat er niets geboden wordt. Ik wil naar de mandir gaan omdat ik ga bidden en iets wil leren, het moet geen verplichting zijn. De pandit's of de organisatie moet het aantrekkelijk maken door bijvoorbeeld beter en helderder uitleg te geven wat hindoe zijn precies betekent of door meer in het Nederlands te doen, of door meer door de jongeren zelf te laten doen.
Als we de oorzaak van dit probleem doorgrond hebben en dit opgelost hebben dan komt.
Stap2: Zorgen dat je binnen de stromingen zelf eenheid hebt, nu zie je veel kleine verenigingen die dezelfde stroming vertegenwoordigen, wellicht wil iedereen voorzitter zijn. Deze verenigingen hebben meer bestaansrecht naar de maatschappij toe als je eenheid vormt.
Stap3: zorg dat stap 1 en 2 ook bij andere stromingen opgelost is dan pas kan je praten over verschillende stromingen in 1 algemene mandir.
Stap3: probeer concreet te worden met de plannen. De geldstroom en de overheid daar moet je over en mee praten, hoe wil je het realiseren? Blijf dus niet alleen bezig met promotie, laat voortgang zien. Hiermee mobiliseer je nieuwe mensen. Voordat je het weet zwakt het allemaal weer af en zien mensen het als een opwelling.

Samenvattend: het einddoel is perfect, maar dit kan volgens mij alleen als je het stap voor stap doet ( ik kan er meer bedenken maar dan wordt het teveel tekst), anders zal je teveel beren op de weg tegenkomen. Ik werk bij een bank, en zie dit een beetje als een fusie met behoudt van identiteit. Een fusie van meerdere banken tegelijk zal nooit werken, je fuseert altijd 2 banken en dan weer 2 enzo verder.

Groetjes,
Anil Ishwardat

Reply With Quote
Old 01-29-2005, 09:59 PM   #83
visnoe.ishwardat
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by Anil Ishwardat
Beste Anil,

Mijn dank voor je reactie, fijn dat ook de familie achter het Hindoe Mandir project staat en een bijdrage wilt leveren.
Een te Lange weg;
Ik Nederland zijn Hindoes al 30 jaar bezig met mandirs echter zij maken voor howan en of pooja gebruik van buurthuizen clubhuizen etc..
Gelukkig zijn er ook enkele ruimten welke ingericht zijn als mandir, merendeels in Den Haag.
Persoonlijk heb ik zelf nog 7 jaar te gaan om de Hindoe gemeenschap LANDELIJK van dienst te zijn in het ontwikkelen van een nieuw te bouwen eigen Mandir in hun eigen regio voor hun eigen geloofsstroming voor eventueel alleen Arya en of ook Sanatan.
Stap 1
Mandirs horen rein te zijn en rust en warmte uit te stralen, zodat mensen zich op hun gemak kunnen voelen. De pandiets horen zorg te dragen voor deze eis. De Hindoe mandir kan het volgende aanbieden; godsdienst lessen in het Nederlands, uitleg aan jongeren,zang, dans, toneel, muziek en hindi lessen en ook yoga en meditatie. Een verhoogde podium en zelf een film zaal. Deze hindoe mandir heeft voor jong en oud heel veel te bieden.
Deze probleem is opgelost.
Stap 2
EENHEID maken wij zelf WIJ ZIJN HINDOES. Ik heb de bestaande organisaties met hun oude patroon van denken achter mij gelaten en concentreer mij op de toekomstige ontwikkeling van jonge Hindoes met vooruitstrevende ideeen en denkwijze.
Ik streef NIET naar voorzitter spelen, ik lever en draag mijn bijdrage aan de Hindoe gemeenschap voor zowel Arya als Sanatan.
Stap 3
Ik ben NIET van plan om de verschillende stromingen tot 1 GELOOF te brengen, in wil samen met de gemeenschap een HINDOE GEBEDSRUIMTE ontwikkelen waar geen vlees gegeten wordt dit kan zijn voor Arya naar net zo goed ook voor Sanatan. Mijn bouwkundige bijdrage/ kennis lever ik al voor verschillende lokaties en stromingen in geheel Nederland
Als de DISCUSSIE zich vanaf nu gericht wordt op de RUIMTE dan pas kunnen wij CONCREET worden.
Het is nu geen tijd om over geldstromen te praten en over subsidie etc.. Laten wij eerst de ruimte en invulling bespreken geld is voor latere zorg, die komt wel als de tijd daar is.

Ik doe niet aan promotie en of aan EGO tripperij ik bied mijn hulp en kennis aan de Hindoe gemeenschap aan, waarbij ik als bouwkundige mijn steentje bijdraagt aan de Hindoe gemeenschap welke mij lief is. Vooruitgang is er, het zijn kleine stapjes welke een grote sprong zal worden zoals je zelf zegt een fusie met behoudt van identiteit.

Als mensen dit zien als een opwelling dat hoop ik dat zij met mij de laatste 7 jaren mee willen gaan in deze opwelling.

Mijn dank

Visnoe

Reply With Quote
Old 02-05-2005, 08:37 PM   #84
visnoe.ishwardat
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by Visnoe Ishwardat
Hindoe Mandir

Uitleg Wie ben ik,

Zoals jullie weten ben ik al geruime tijd bezig om te komen tot een HINDOE mandir dit doe ik uit liefde voor GOD en voor de hindoegemeenschap.

Ik ben getrouwd en heb twee kinderen, doet aan meditatie en geloof in de kracht vanuit de goddelijke wereld.

Ik heb vrijstaande woningen ontworpen welke ook gebouwd zijn, kleine en grotere projecten begeleid, alsmede ook directie gevoerd voor deze projecten.
Mijn grotere projecten waren 7 squashbanen, een squashcentrum*een tennishal en laboratorium.
Voor een grote projectontwikkelaar heb ik mijn bijdrage geleverd aan de ontwikkeling voor 71 geschakelde woningen.
Haalbaarheid- studie heb ik gedaan voor een bowlingcentrum.

Ik heb gewerkt voor de provincincie en voor verschillinde gemeenten.

Daarnaast heeft mijn ega een bouwkundig buro en studeert ernaast rechten, nu nog een proefschrift.

Vanwege mijn kennis en know how inzake bouw en mijn Hindoe achtergrond, wetende dat wij allemaal streven naar een mandir ben ik deze tocht begonnen om een bijdrage te leveren aan de hindoe gemeenschap.

Ik doe dit NIET om naamsbekendheid of Egotripperij, ik doe dit uit liefde voor GOD en ben trots dat ik Hindoe ben.

Ik hoop dat anderen met mij EEN MANDIR willen ontwikkelen waar wij als Hindoe trots op mogen zijn.

Dank voor jullie aandacht, vertel mij hoe jullie, JULLIE mandir willen zien en hoe er met de ruimte moet worden omgegaan, als mede ook wat jullie verder verwachten.

Dank

Visnoe

Reply With Quote
Old 02-22-2005, 08:49 PM   #85
visnoe.ishwardat
IF-Beginner

Quote:

Beste Internetter/ HSFNer,

Graag wil ik u allen danken voor jullie bijdrage aan de ontwikkeling van de Hindoe mandir.

Ik schrijf u allen omdat ik voorlopig (2 jaar) GEEN bijdrage meer zal leveren aan de HINDOE mandir.

De Hindoestaandse cultuur valt mij zwaar en de vooruitgangen dit er geboekt worden zijn te traag.

Dit komt omdat de Hindoe samenleving wantrouwend is en men blijkbaar elkaar zien als Sanatan en of Arya in plaats van HINDOE.

Ook al is mijn eigen bijdrage 50.000,-- EURO de Hindoe ziet liever een CLUBHUIS en of TREF CENTRUM als hun mandir mits deze maar moerties heeft en of deze GEEN moertie heeft.

Wij kunnen anders en willen anders echter wij doen er NIETS voor en zullen voorlopig genoegen moeten nemen met de gemeentelijke gebouwen en de gemeentelijke subsidie.

Jammer, wij zouden met z'n allen een voorbeeld moeten nemen aan de moslim gemeenschap want zij hebben al reeds 1000 gebouwde moskeeen, en wij hindoes ??????? , volgens mij nog GEEN 1.

Via het Internet zal ik de komende 2 jaar niet meer schrijven over een Hindoe mandir, en hoop van harte dat er een Mandir ontwikkeld wordt en ook gebouwd gaat worden.

De mensen die van mij een bijdrage wensen mogen mij emailen het gaat mij er niet om of u Sanatan bent en of Arya ik zet mij landelijk in voor het bouwen van een eigen regio Mandir:

Mijn dank

Visnoe Ishwardat

Email

visnoe@planet.nl

Reply With Quote
Old 02-28-2005, 09:18 PM   #86
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Zeer teleurstellend om dit te lezen. :(

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 03-01-2005, 12:09 PM   #87
imported_AN
IF-Crazy

vage actie dit.
Het is maar goed dat mensen zich niet zijn gaan inzetten, als de initiatiefnemer nu al afhaakt? :-X ??? ???

Reply With Quote
Old 03-01-2005, 02:22 PM   #88
imported_Ishika
IF-Crazy

Send a message via Yahoo to imported_Ishika

Quote:
Originally Posted by weg
vage actie dit.
Het is maar goed dat mensen zich niet zijn gaan inzetten, als de initiatiefnemer nu al afhaakt?* :-X ??? ???
Ja beetje triest

Reply With Quote
Old 07-22-2005, 11:13 AM   #89
visnoe.ishwardat
IF-Beginner

Quote:
Bijgaaand reactie, ondanks stilzwijgen.

Er is geen sprake van afhaken van het mandir project, persoonlijk zal ik mij nu nog 7 jaar inzetten om het nieuwbouw plan te trekken en initiatieven te ontplooiien welke een bijdrage zou kunnen leveren aan het bouwproject.

Daartoe zijn al akties ondernomen richting Nederlandse (Hollandse) bedrijven en organisaties.

Ik reageer omdat het stilzwijgen op het internet niet gezien mag worden als afhaken maar als een moment van bezinning.

Ik reageer wel via email, echter niet via forum sites omdat ik dit al geruime tijd heb gedaan op de verschillende sites echter de toegevoegde waarde en bijdrage aan het bouwproject bleef achter.

Het gaat om een gebouw welke op verschillende lokaties gebouwd kan worden NIET om het geloof van Arya en Sanatan of moerties en geen moerties.

Het gaat om ONS Hindoe zijn.

Dank

Visnoe

Reply With Quote
Old 11-08-2005, 10:05 PM   #90
Amigo
IF-Beginner

Default Re: Mandirs in Nederland i.pv. clubhuizen, en trefcentra's

Waarom maak je geen gebruik van bestaande leegstaand gebouwen?
- je bespaart de bouwkosten
- een deel zal je moeten verbouwen, dat zal goedkoper zijn dan een heel nieuw gebouw bouwen
- bij of in de mandir een winkel vestigen:
Soort van spirituele/groentewinkel/ verkoop van boeken wierook e.d., om een permanente inkomstenbron te hebben voor onderhoud van de mandir. Ook verkoop van vega. eten/ restaurantje en vega. bakkerij

-begin klein in een huurpand of ruimte en als de gemeenschap: vrijwilligers levert, inkomsten genereert en doelgericht bezig is, dan kan je als mandirbestuur wellicht een groter gebouw neerzetten.

-jouw doel is haalbaar, het woord moet je verspreiden en binnen jouw kring moet je beginnen in het klein. Maar laat ook de voordelen zichtbaar worden door acties en programma's met en door/ voor mensen. Dan gaat het doel van de mandir leven.

-Want wat heb je aan een mandir? Wat levert het op? Wat is het doel er van? Hoe zou een mandir een onderdeel van de maatschappij kunnen zijn? Waarom een mandir? Waarom zou "de " gemeenschap een mandir moeten hebben?
* * * * * * * *

Reply With Quote
Reply

Tags
clubhuizen, ipv, mandirs, nederland, trefcentra
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:41 AM.
Vertalen:

Tags