Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-11-2005, 02:51 PM   #1
PReTTY WoMaN
IF-Lid

Default Militairen plicht of ???

Een tijdje geleden keek ik op Rotterdam tv en er sprak een "Tante Helen" zij houdt zich erg bezig met de jongeren op straat.
Ze vertelde toen hoe erg het de laatste jaren is gaan toenemen van criminaliteit onder jongeren jongens. Ze gaf ook aan dat het sinds dat de Militaire plicht is afgeschafd....de jongens niet goed weten wat ze met hun tijd moeten (hiermee zal de criminaliteit onder de jongeren niet stoppen, maar wel verminderen).
Wat vinden jullie ervan of is er nog een andere optie??

Ikzelf heb er ook over nagedacht: Tenslotte zijn er ook jongens die wel serieus naar school gaan en die niet verdwalen. Dan is het dus niet leuk voor die jongens, die de dienstplicht niet in willen, toch moeten. Voor diegene die dus herrie schoppen, twee keer vandalisme tonen of een andere criminaliteit actie uitvoeren! Zouden daarvoor niet een soort van tehuizen moeten zijn, met daaronder discipline, trainingen en daarbij ook de studie. (gewoon bijna vergelijkbaar als die van een "militaire dienst")

Graag jullie mening? :)

Reply With Quote
Sponsors
Old 02-15-2005, 07:46 AM   #2
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham
Default Re: Militairen plicht of ???

Ik vind dat jongeren van wie in een vroeg stadium bekend is dat ze ontsporen de dienstplicht instellen. De jongeren die geen herrie schoppen en zichzelf in een vroeg stadium serieus ontwikkelen, dat zij vrijstelling moeten krijgen van de dienstplicht.

Alleen is het hierboven genoemde onrealiseerbaar, aangezien dit een hele ingewikkelde constructie zal zijn om mensen te beoordelen. Daarom denk ik van alleen de herrie schoppers in tehuizen en de rest gewoon normaal de gang laten gaan in de nederlandse maatschappij.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl
Status: Offline

Reply With Quote
Old 02-15-2005, 10:58 AM   #3
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal

Ik zou zeggen, op je 20e verplicht in militaire dienst. En als je een studie volgt, dat je dan dispensatie kan krijgen.

- Yoda

Reply With Quote
Old 02-15-2005, 04:41 PM   #4
PReTTY WoMaN
IF-Lid

Ik weet wat ik aan hebt gegeven dat het moeilijk is, maar niet onmogelijk

Reply With Quote
Old 02-15-2005, 08:32 PM   #5
imported_Ray
IF-Lid

Send a message via MSN to imported_Ray

Quote:
Originally Posted by PReTTY WoMaN
Een tijdje geleden keek ik op Rotterdam tv en er sprak een "Tante Helen" zij houdt zich erg bezig met de jongeren op straat.
Ze vertelde toen hoe erg het de laatste jaren is gaan toenemen van criminaliteit onder jongeren jongens. Ze gaf ook aan dat het sinds dat de Militaire plicht is afgeschafd....de jongens niet goed weten wat ze met hun tijd moeten (hiermee zal de criminaliteit onder de jongeren niet stoppen, maar wel verminderen).
Wat vinden jullie ervan of is er nog een andere optie??

Ikzelf heb er ook over nagedacht: Tenslotte zijn er ook jongens die wel serieus naar school gaan en die niet verdwalen. Dan is het dus niet leuk voor die jongens, die de dienstplicht niet in willen, toch moeten. Voor diegene die dus herrie schoppen, twee keer vandalisme tonen of een andere criminaliteit actie uitvoeren! Zouden daarvoor niet een soort van tehuizen moeten zijn, met daaronder discipline, trainingen en daarbij ook de studie. (gewoon bijna vergelijkbaar als die van een "militaire dienst")

Graag jullie mening? :)
Ik vind het wel best dat die jongeren wat discipline bij krijgen, maar ik denk inderdaad dat het leger net ietsjes te ver gaat.

De pesimist ziet moeilijkheden in elke mogelijkheid.
De optimist ziet mogelijkheden in elke moeilijkheid!
R

Reply With Quote
Old 02-16-2005, 07:49 AM   #6
Varsham
IF-Crazy

Worden ze door het leger juist niet geweldadiger???

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

Reply With Quote
Old 02-16-2005, 12:02 PM   #7
PReTTY WoMaN
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Varsham
Worden ze door het leger juist niet geweldadiger???
Ze leren te vechten voor het goede, vandaar de discipline!
Ze leren ook respect te hebben......dat hoop ik dan allemaal :-\
Niet alleen in het leger worden ze geweldadiger, ook in het normale leven. Alleen krijgen ze daar richtlijnen.

Quote:
Originally Posted by Ray
Ik vind het wel best dat die jongeren wat discipline bij krijgen, maar ik denk inderdaad dat het leger net ietsjes te ver gaat.
vind ik ook, daarom had ik iets in de richting van iets als het leger :)
Gewoon effe meedenken ???
Heb jij misschien een idee ???

Reply With Quote
Old 02-16-2005, 12:10 PM   #8
Varsham
IF-Crazy

Een keer was er iets op tv te zien en dat ging toen over jongens die geweldadig zijn en ontsporen en dat ze daarom in het leger moeten. De mensen om wie het ging werden geinterviewd en toen zeiden ze van als we gaan solliciteren nemen ze ons toch niet aan, omdat ze alleen maar autochtonen willen. Een legerleider ontkende dit en zei dat iedereen welkom is. Wat de jongeren verder vertelden is wel een goed punt, waarbij ze verder gekeken hebben dan hun neus lang is. Ze zeiden van stel dat er iets gebeurd dan moeten ze in irak gaan vechten tegen de vijand. Maar ze zien die vijand als hun broeders. Dus of het echt zin heeft om ze het leger in te sturen ik betwijfel het.

Reply With Quote
Old 02-16-2005, 12:20 PM   #9
PReTTY WoMaN
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Varsham
Een keer was er iets op tv te zien en dat ging toen over jongens die geweldadig zijn en ontsporen en dat ze daarom in het leger moeten. De mensen om wie het ging werden geinterviewd en toen zeiden ze van als we gaan solliciteren nemen ze ons toch niet aan, omdat ze alleen maar autochtonen willen. Een legerleider ontkende dit en zei dat iedereen welkom is. Wat de jongeren verder vertelden is wel een goed punt, waarbij ze verder gekeken hebben dan hun neus lang is. Ze zeiden van stel dat er iets gebeurd dan moeten ze in irak gaan vechten tegen de vijand. Maar ze zien die vijand als hun broeders. Dus of het echt zin heeft om ze het leger in te sturen ik betwijfel het.
aiai....das een punt!
Maar dan de volgende mogelijkheid.....In Amerika heb je voor de jeugd een soort van "strafkamp"* ???
Is dit een optie?

Reply With Quote
Old 02-16-2005, 12:46 PM   #10
Varsham
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by PReTTY WoMaN
aiai....das een punt!
Maar dan de volgende mogelijkheid.....In Amerika heb je voor de jeugd een soort van "strafkamp"* ???
Is dit een optie?
Wat doen ze daar zoal??? Heeft het ook iets met een militaire opleiding te maken???

Reply With Quote
Reply

Tags
militairen, plicht
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:42 PM.
Vertalen:

Tags