Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-24-2006, 08:32 PM   #51
Tantric Pandit
IF-Crazy

Ook ikzelf ben groot voorstander van het voeren van debatten in real life. Ik heb het altijd als een invaliditeit gezien als ik mensen ongenuanceerd bezig hoor over onderwerpen.

We kunnen over veel dingen spreken, maar niemand gaat in op de directe verzen uit de Koran. Omdat de Koran van alle Moslims op deze planeet "het Heilige Boek" is, vind ik het vreemd waarom niemand interpretatiemogelijkheden geeft.

Voor de duidelijkheid, dit doen we met Hindoe-geschriften ook altijd, kritisch interpreteren en onszelf vragen voorstellen.

Dus een aantal mogelijkheden stel ik je voor middels een simpel stappenplan:
1) Je gaat akkoord met de verzen die ik aanhaal, hierover bestaat dan geen twijfel;
2) Je gaat niet akkoord met deze verzen, je komt met nieuwe, correcte verzen;
3) Na vaststelling van de juiste tekst spreken we over de inhoud, hoe moeten we dit zien, hoe moeten we dit interpreteren?

Aan het eind hiervan kunnen wij constateren: Is er een voedingsbodem van terrorisme en/of Moslimextremisme aanwezig is of niet?

Mijn idee is op dit moment van wel. Op je uitnodiging voor een gesprek ga ik ook zeker in. Jammer dat je voor dit moment in elk geval niet aangeeft hoe je over de verzen denkt.

Reply With Quote
Old 09-24-2006, 08:39 PM   #52
Tantric Pandit
IF-Crazy

Verder wil ik ook puntsgewijs reageren op een aantal reacties;

Quote:
Originally posted by valentijn
Met wat jij hierboven aan haalt geeft aan dat jij heel weinig van de ISLAM afweet.
Ik heb slechts bronteksten ter discussie gesteld. Ik neem geen standpunten in op basis van "lucht".

Quote:
Originally posted by valentijn
Als jij op deze toon een discussie wil aangaan zul je heel weing moslims vinden die op basis van gelijkwaardig heid een discussie met jou zou willen aangaan.
Dit roepen veel Moslims, ik heb namelijk behoorlijk veel met Moslims gediscussieerd. "Al die anderen hebben het niet bij het rechte eind, nee, zo hoe ik het zeg, zo is het".

Of kreten als: "Terroristen die een grondslag voor hun denken in de Koran vinden, zijn geen moslims. Zij verkrachten ons geloof en maken ons juist kapot". Mijn idee; waarom staat iedereen dat dan toe?

Quote:
Originally posted by valentijn+-->
QUOTE(valentijn)
Quote:
Die gelijkwaardig heid is bij jou op dit moment ver te zoeken.[/b]
Ik zie een ieder als mijn gelijke, zeker niet meer of minder dan mij. Ik maak mij niet geliefd als ik de Koran bediscussieer, maar ditzelfde doen wij ook met (onze) Hindoegeschriften. Vreemd is het niet, hier worden we allemaal wijs van.

Jammer dat de Koran wel een onderscheid moet maken tussen moslims en niet-moslims.

Reply With Quote
Old 09-24-2006, 08:46 PM   #53
valentijn
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Tantric Pandit
Ook ikzelf ben groot voorstander van het voeren van debatten in real life. Ik heb het altijd als een invaliditeit gezien als ik mensen ongenuanceerd bezig hoor over onderwerpen.

We kunnen over veel dingen spreken, maar niemand gaat in op de directe verzen uit de Koran. Omdat de Koran van alle Moslims op deze planeet \"het Heilige Boek\" is, vind ik het vreemd waarom niemand interpretatiemogelijkheden geeft.

Voor de duidelijkheid, dit doen we met Hindoe-geschriften ook altijd, kritisch interpreteren en onszelf vragen voorstellen.

Dus een aantal mogelijkheden stel ik je voor middels een simpel stappenplan:
1) Je gaat akkoord met de verzen die ik aanhaal, hierover bestaat dan geen twijfel;
2) Je gaat niet akkoord met deze verzen, je komt met nieuwe, correcte verzen;
3) Na vaststelling van de juiste tekst spreken we over de inhoud, hoe moeten we dit zien, hoe moeten we dit interpreteren?

Aan het eind hiervan kunnen wij constateren: Is er een voedingsbodem van terrorisme en/of Moslimextremisme aanwezig is of niet?

Mijn idee is op dit moment van wel. Op je uitnodiging voor een gesprek ga ik ook zeker in. Jammer dat je voor dit moment in elk geval niet aangeeft hoe je over de verzen denkt.
Ik ga er mee akkoord met de punten die jij aanhaalt.
Over het aangeven van hoe ik over deze verzen denk,daar ga ik liever op in in een een persoonlijk gesprek.
En dat jij vind dat de verzen die jij aanhaalt een voedingsbodem zijn voor terrorisme en moslim terrorime is je goed recht.
Het is aan mij om met tegenargumenten te komen om jou het tegendeel te bewijzen.
Noem maar een tijd en plaats je hoort wel of het me gelegen komt of niet.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 09-24-2006, 08:47 PM   #54
valentijn
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Tantric Pandit+-->
QUOTE(Tantric Pandit)
Quote:
Verder wil ik ook puntsgewijs reageren op een aantal reacties;

QUOTE(valentijn)
Quote:
Die gelijkwaardig heid is bij jou op dit moment ver te zoeken.[/b]
Ik zie een ieder als mijn gelijke, zeker niet meer of minder dan mij. Ik maak mij niet geliefd als ik de Koran bediscussieer, maar ditzelfde doen wij ook met (onze) Hindoegeschriften. Vreemd is het niet, hier worden we allemaal wijs van.

Jammer dat de Koran wel een onderscheid moet maken tussen moslims en niet-moslims.

Reply With Quote
Old 09-24-2006, 08:50 PM   #55
Tantric Pandit
IF-Crazy

Omdat ik het bijzonder druk heb, kan ik niet op korte termijn. Uiteraard houden we contact en zullen we ergens een datum prikken. Ik ben zeer benieuwd hoe wij de grove teksten uit de Koran moeten interpreteren.

Reply With Quote
Old 09-24-2006, 09:07 PM   #56
valentijn
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Tantric Pandit
Omdat ik het bijzonder druk heb, kan ik niet op korte termijn. Uiteraard houden we contact en zullen we ergens een datum prikken. Ik ben zeer benieuwd hoe wij de grove teksten uit de Koran moeten interpreteren.
Ok.

Reply With Quote
Old 09-24-2006, 09:34 PM   #57
Tantric Pandit
IF-Crazy

Misschien kan Valentijn in elk geval uit de doeken doen of mijn teksten correct zijn of niet. Dat scheelt toch wat tijd en/of werk.

Reply With Quote
Old 09-24-2006, 10:23 PM   #58
Nikhil
IF-Beginner

Quote:
MsLalkie schreef: *
Op dit forum zul je weinig moslimsbroeders en zusters tegenkomen. Wil je er werkelijk een serieus antwoord op dan zul je voor dit antwoord moeten uitwijken naar een moslim forum. Succes! *

Eigenlijk zou je (Mslalkie) trots moeten zijn! Je representeert het Islam op een Hindu forum!
Ik hoop dat we met de weinige moslimbroeders en zusters die hier komen, veel over het islam te weten kunnen komen.

Wat ik me wel afvraag, de moslims die hier dan wel komen(zoals Mslalkie en Valentino) hebben ze tot nu een niet-serieus antwoord gegeven :?: :!:

Reply With Quote
Old 09-25-2006, 05:59 AM   #59
MsLalkie
IF-Crazy

Ik ben trots... En by the way....dat je weet welk geloof ik aanhang. :)

Reply With Quote
Old 09-25-2006, 06:50 PM   #60
Faya-kroitie
IF-Crazy

TP, dat is nou precies je probleem.

Iemand (bv MsLalkie) wijst jouw op een gebeuren dat zich voordoet bij hindoeisme en je gaat gelijk van uit dat onze gewaardeerde lid MsLalkie een Moslima is. Hahaha dat is ze niet !!!

Als het zo gevoelig bij je ligt vind ik het niet gek dat de Moslims en moslima bij IF niet in discussie treden met jou.

Als ik jou een advies mag geven: Zoek een moslim website waar je antwoorden op je vragen kunt krijgen.

Sta ook eens bij stil bij het doel van je vragen. Wil je iets van de Islam geloof leren of wil je Islam geloof onderuit halen???

(Zou je TP, ook je piemeltje laten hakken als de moslims je een overtuigende antwoord geven??? ........"zint eer gij begint")

Reply With Quote
Reply

Tags
blik, een, het, islam, kritische

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:36 AM.
Vertalen:

Tags