Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-13-2005, 02:13 PM   #11
imported_Chaya
IF-Nieuw

Default Re: rode shaadi poeder...

Quote:
Originally Posted by Anjala
Ik heb ook eens gehoord dat het te maken heeft met de overheersing van de moghul-keizers. Die keizers plaatsten bloed op het hoofd van het hindu-meisje als teken dat ze geen maagd meer is. if this is really true, i don't know* ???
Dat deden toch de hindoes om de meisjes te beschermen tegen de moslims?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 05-24-2005, 06:03 PM   #12
imported_Ishika
IF-Crazy

Send a message via Yahoo to imported_Ishika

Quote:
Originally Posted by Lieve Baby
In mauritius hebben ze geen rode sindhur maar oranje!* * :D
is dat een gebruik daarzo of zit daar ook een betekenis achter?

Reply With Quote
Old 05-24-2005, 06:07 PM   #13
vishvamitra
IF-Lid

Send a message via MSN to vishvamitra Send a message via Yahoo to vishvamitra

vreemd oranje staat voor brahmacharie's (ongehuwde manen) en de vrouwelijke (ben effe vergeten hoe ze genoemd worden). ik heb van nana geleerd dat getrouwde mensen geen oranje mogen (tika etc).

Reply With Quote
Old 05-24-2005, 07:41 PM   #14
Aruna
IF-Addicted

Bramhchaarni . Waarom mogen getrouwde mensen geen oranje poeder? Waar wordt sindur eigenlijk van gemaakt? Is het een plant of een wortel ofzo??

Paliya tudjhe, payi har khushie,
chaahu bar bar charhu teri paalki

Doosro ke ghar me aag laganewala, khud hi ussie me jal jaata(wie een kuil graaft voor een ander, dondert vroeg of laat in een veel grotere kuil. De wet van de karma.)

Reply With Quote
Old 05-29-2005, 06:08 PM   #15
imported_Archana
IF-Addicted

Send a message via MSN to imported_Archana

Sindoor wordt gemaakt van de bladeren van een indiase plant. Daar maken ze poeder van. Kumkum poeder

Reply With Quote
Old 09-10-2005, 05:06 PM   #16
imported_Arjun
IF-Crazy

Nu weet je ook weer wat en waarom je dat ding in je haren hebt Ishika ! :D

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 09-30-2005, 09:19 AM   #17
Shalini
IF-Crazy

Send a message via MSN to Shalini

Quote:
Originally Posted by Arjun
Annu komt inderdaad erg dichtbij. Naast de reeds gegeven argumenten is er natuurlijk wel meer aan de hand. De Sanaatan Dharm schrijft nooit zomaar dingen voor, alles kan zeer diepzinnig worden verklaart, enkel wij weten het helaas lang niet altijd...

Van belang is het dat de vrouw dagelijks ervoor zorgt dat zij dit aanbrengt in haar haarscheiding. In de Adbhoot-raamaayan ontsluiert Sita-devi een groot mysterie aan Hanumaan Ji. Hij ziet haar sindhoor zetten en vraagt vervolgens verbaasd waarom ze dit doet. "Het pleziert Shri Raam enorm", antwoordt zij. 'Oh', dacht Hanumaan..., als het zetten van wat sindhoor mijn Meester blij maakt dat weet ik wel wat ! Even later verschijnt hij in de zaal, voor het aangezicht van vele anderen. Geschrokken kijkt iedereen hem aan, onherkenbaar als hij was. Hanumaan had zichzelf helemaal besmeurd met sindhoor met als doel zijn Raam blij te maken.

Sita-devi legt hierin uit dat enkel vrouwen sindhoor moeten zetten na het huwelijk. Indien zij dit doen zal onheil niet bij hun man komen en zal de man een lang leven lijden.

In de Jyotish-vidyaa kennen we de term 'naagina', de vrouwelijke cobra die onheil en ongeluk bezorgt. Haar energie komt binnen via de plek van de haarscheiding van een vrouw. Wanneer bij een huwelijk het wordt nagelaten de sindhoor te zetten zal zij zich ontpoppen en voor ongeluk zorgen. Het aanbrengen van sindhoor daarentegen vernietigd de negatieve effecten van naagina.

Vervolgens kunnen we het ook wetenschappelijk bekijken. De scheidende lijn is een gevoelige plek en het zetten van sindhoor voorziet deze plek van bescherming door de aanwezigheid van metalen zoals kwik. Het controleert de elektrische impulsen van het lichaam en houdt de geest gecontroleerd.

Sindhoor is tevens een goed middel tegen roos en haarluizen !*
dit is zker een goede uitleg...

maar er wordt ook gezegd.. hoe langer je de lijn van sindoor trekt, hoe langer je man gaat leven..
is dat waar???
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you
I'm scared to lose you.....

Reply With Quote
Old 10-02-2005, 03:59 PM   #18
imported_Ishika
IF-Crazy

Send a message via Yahoo to imported_Ishika

Quote:
Nu weet je ook weer wat en waarom je dat ding in je haren hebt Ishika !* :D
Ja klopt, tot nu toe heb ik het elke dag :D

Reply With Quote
Old 10-03-2005, 04:46 AM   #19
sarojni
IF-Crazy

Quote:
Annu komt inderdaad erg dichtbij. Naast de reeds gegeven argumenten is er natuurlijk wel meer aan de hand. De Sanaatan Dharm schrijft nooit zomaar dingen voor, alles kan zeer diepzinnig worden verklaart, enkel wij weten het helaas lang niet altijd...

Van belang is het dat de vrouw dagelijks ervoor zorgt dat zij dit aanbrengt in haar haarscheiding. In de Adbhoot-raamaayan ontsluiert Sita-devi een groot mysterie aan Hanumaan Ji. Hij ziet haar sindhoor zetten en vraagt vervolgens verbaasd waarom ze dit doet. "Het pleziert Shri Raam enorm", antwoordt zij. 'Oh', dacht Hanumaan..., als het zetten van wat sindhoor mijn Meester blij maakt dat weet ik wel wat ! Even later verschijnt hij in de zaal, voor het aangezicht van vele anderen. Geschrokken kijkt iedereen hem aan, onherkenbaar als hij was. Hanumaan had zichzelf helemaal besmeurd met sindhoor met als doel zijn Raam blij te maken.

Sita-devi legt hierin uit dat enkel vrouwen sindhoor moeten zetten na het huwelijk. Indien zij dit doen zal onheil niet bij hun man komen en zal de man een lang leven lijden.

In de Jyotish-vidyaa kennen we de term 'naagina', de vrouwelijke cobra die onheil en ongeluk bezorgt. Haar energie komt binnen via de plek van de haarscheiding van een vrouw. Wanneer bij een huwelijk het wordt nagelaten de sindhoor te zetten zal zij zich ontpoppen en voor ongeluk zorgen. Het aanbrengen van sindhoor daarentegen vernietigd de negatieve effecten van naagina.

Vervolgens kunnen we het ook wetenschappelijk bekijken. De scheidende lijn is een gevoelige plek en het zetten van sindhoor voorziet deze plek van bescherming door de aanwezigheid van metalen zoals kwik. Het controleert de elektrische impulsen van het lichaam en houdt de geest gecontroleerd.

Sindhoor is tevens een goed middel tegen roos en haarluizen !*
hoe komt de energie vd naagina binnen via de haarscheiding vd vrouw ? een waar binnen komt het dan ? in de vrouw ? [er zijn hier in ned tog geen loslopende cobra`s :-[ ] en hoe kan een slang een man via zn vrouw kwaad doen ??????

Reply With Quote
Old 10-04-2005, 10:10 PM   #20
Aruna
IF-Addicted

Misschien hangen die energiŽn in de lucht. Dat is vaak zo toch? (Of klets ik nu uit mijn nek?)

Paliya tudjhe, payi har khushie,
chaahu bar bar charhu teri paalki

Doosro ke ghar me aag laganewala, khud hi ussie me jal jaata(wie een kuil graaft voor een ander, dondert vroeg of laat in een veel grotere kuil. De wet van de karma.)

Reply With Quote
Reply

Tags
poeder, rode, shaadi
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:18 PM.
Vertalen:

Tags