Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-13-2004, 12:54 PM   #11
maggan
IF-Crazy

Default Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

Quote:
Originally Posted by Deleted
Mijn eigen mening hierin is, de mensen een halt toe te roepen die Nederland geen constructieve karakter kunnen geven. Dan heb ik het meer over de Turken en Marokanen die bijna geen woord Nederlands weten te spreken. Inburgelingscursus? Nee, oprotten gewoon! Die mensen vetikken de taal zich eigen te maken. Als ik zo iemand tegenkom, die kan niet eens een normaal zin verstaanbaar maken, dat is te triest voor woorden.

Let wel; die mensen hebben een betere toekomst hier, maar aan de andere kant gaan de huidige Nederlanders erdoor achteruit.

Kijk bijvoorbeeld naar de blanke Nederlander; vroeger waren er alleen maar Naderlanders, het ging goed met het land. Kijk nu eens, zoveel moskeeën zijn er gebouwd, als je door Den Haag loopt lijkt het alsof de Marokanen en Turken daar de overhand nemen, tezamen met het verloedering van de keurige Nederlandse taal. Die heeft er ook aan te kampen. Kijk bijvoorbeeld de zogenaamde chattaal, turbotaal, dat is nergens voor nodig.

Sorry dat het dat aanhaal, er wordt ook beweerd dat dergelijk turbotaal niet wordt meegenomen in verdere correspondentie, maar waarom zou je schrijftaal dan een soortement van schizofrenie moeten hebben? Dit is nog maar één dwarsstraat van de verloedering. Het is eenmaal zo en misschien blijft het zo, Nederland heeft er toen niets aan gedaan, de grenzen waren al open, maar als we nog het beetje willen redden wat er te redden valt aangezien het al zo slechte gaat met Nederland, waarom zouden we dan de helpende hand aan hun willen reiken terwijl we die zelf nodig hebben?
De harde realiteit mag van mij met naam en toenaam genoemd worden! Welke taal men daarbij bezigd doet niet ter zake! Het is een feit dat er , inderdaad VEEL turken en marokkanen...nu erbij gekomen antillianen en andere negers uit Afrika, een gigantische aanslag plegen op het budget van de SoZaWe in het hele land!!!!!

Hier in Rdam zie ik dagelijks ontiegelijk veel buitenlanders m.n. de genoemde soorten op straat rondhangen. Dan heb ik het nog niet over andere plekken.

Echter, enerzijds vraag ik mij af of het gerechtvaardigd is deze mensen boos aan te kijken? Moeten wij (de terechte klagers) niet bij de Overheid zijn?

Anderzijds hebben deze lieden ook een eigen verantwoordelijkheidsbesef!! Uit diverse gesprekken welke ik gevoerd heb met deze mensen blijkt keer op keer dat zij het niet nodig achten zichzelf ergens te positioneren in deze maatschappij.

Deze 'jonge' mensen vallen bij mij onder de noemer ''een verloren generatie''!

Ik ben van mening dat de hele SoZaWe-systeem op de helling moet!!

Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-13-2004, 02:26 PM   #12
indy
IF-Lid

Ik ben er mee eens dat feitelijk het grote probleem bij de overheid ligt, en niet zozeer bij de mensen.Tuurlijk zijn er mensen in de genoemde groepen die gewoon hier zitten voor een uitkering of misschien erger, betrokken zijn in duistere zaken, maar er zijn ook veel anderen die met bloed en tranen keihard aan het werk zijn, belasting betalen, of graag willen maar geen baan kunnen krijgen en tevens in dezelfde groep beoordeeld worden. Dat laatste ligt toch echt bij de overheid, die moeten geholpen worden om productieve belastingbetalers te worden. Ik vind het niet erg als mensen hier komen voor een beter leven, als lang als ze maar bereid zijn om te werken en een goed leven leiden.

Quote:
Originally Posted by maggan
Hier in Rdam zie ik dagelijks ontiegelijk veel buitenlanders m.n. de genoemde soorten op straat rondhangen. Dan heb ik het nog niet over andere plekken.
Waarom?De kruiskade in Rotterdam bv. is voor mij de leukste straat van Rotterdam, juist omdat er mensen van alle kleuren op straat zijn, hangen, en doen, in tegenstelling tot een typische suburban ‘nederlandse’ wijk, wat uitgestorven, kil en saai is omdat alles ‘veilig’ binnenshuis, achter gesloten gordijnen en dichte deuren afspeelt.

Een paar jaar van nu zal NL veel immigranten nodig hebben om nederland draaiende te houden, zal de attitude dan nog steeds hetzelfde zijn?

Reply With Quote
Old 01-14-2004, 03:37 PM   #13
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by indy

Een paar jaar van nu zal NL veel immigranten nodig hebben om nederland draaiende te houden, zal de attitude dan nog steeds hetzelfde zijn?
Als Nederland geen consistent beleid ontwikkelt én effectueert (denk daarbij aan het stimuleren van het krijgen van meer dan twee kinderen) zal Nederland inderdaad veel immigranten binnen moeten halen.

Frankrijk heeft de spits afgebeten door veel subsidie (te dekken extra kosten) te verstrekken aan echtparen die meer dan twee kinderen 'nemen'.

ps. Attitude is óók onderhevig aan een veranderende omgeving; is niet statisch!

Reply With Quote
Old 01-14-2004, 04:48 PM   #14
indy
IF-Lid

Default Re:Moet Nederland haar grenzen dichtgooien........

Ik weet niet of een realistisch beeld is om te stimuleren meer kinderen te krijgen, al zou ik er zelf een heleboel willen hebben, en een pensioen later willen incasseren. Aangezien de tendens nu is om minder/geen kinderen te krijgen vanwege tijd/werk/geld/druk etcetc...en het slechte economisch peil in NL een somber toekomst beeld geeft (dus mensen/bedrijven nemen minder risicos in investeringen) en de overheid geen/weinig opvang van subsidies kan waarborgen (Japan is er wdbtr. geloof ik het slechtste aan toe). Aan de andere kant is het een lange termijn planning indien alles zal bijdraaien in NL kan het een mogelijkheid zijn indien het op een juiste manier wordt gepromoot. Echter het gaat hier ook om de korte termijn, waarin NL moet concureren op mondiaal niveau, waarbij de oorlog om kennis al is begonnen, NL schijnt relatief te weinig hoog opgeleiden bv. in de IT te produceren t.o.v andere landen. Duitsland heeft al een stimulerings beleid voor arbeidsmigranten, om bv Indiers te importeren, de VS, Australie, Nieuw Zeeland zijn hier al vrij lang mee bezig. De keerzijde van het verhaal is dat het dus goedkoper is voor bedrijven om bv. in India of China een unit op te starten dan in eigen land, met alle gevolgen van dien. ABN-AMRO geloof ik heeft bijvoorbeeld veel mensen uit een afdeling ontslagen, en de gehele unit (nee, ik geloof niet dat het call-center is) naar India verkast...goed voor India, goed voor ABN-AMRO, maar is het ook goed voor NL? Ik weet het niet, mischien een vraag voor de economen onder ons.

ps. over een veranderend omgeving gesproken!
En daarnaast heeft elk land schat ik zo in een of andere zondebok nodig..het zal later wel weer iets anders zijn....

Reply With Quote
Old 01-14-2004, 05:43 PM   #15
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Ik denk dat het dichtgooien van de Nederlandse grens onhaalbaar is, omdat Nederland zich ook aan de Europese wetgeving dient te houden. Dit houdt dus in, dat men bij de grens geen mensen mag tegenhouden als hij/zij in het bezit is van een Europees Paspoort. Dit is een belangrijk punt, want wanneer Turkije toetreedt tot de EU, dan is deze stelling niet meer haalbaar!!! Het zou wel mogelijk kunnen zijn voor mensen die buiten de EU lidstaten afkomstig zijn.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 01-17-2004, 10:26 PM   #16
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Varsham
Het zou wel mogelijk kunnen zijn voor mensen die buiten de EU lidstaten afkomstig zijn.

Maar is het ook wenselijk?
Is NL vol?

Reply With Quote
Old 01-19-2004, 09:51 AM   #17
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by AN
Maar is het ook wenselijk?
Is NL vol?
Het is niet wenselijk, omdat de economie van Nederland daaronder te lijden zal hebben. De invoer van veel dingen in Europa, gaat allemaal via Nederland, vooral via de Rotterdamse haven. Als er op de grens naar Nederland toe gecontroleerd zal worden, dan gaan we echt terug in de tijd en dat zal iedereen merken in zijn/haar portemonnee. Dus om te voorkomen dat het slechter gaat met Nederland moeten we de grenzen wel openhouden!!!

Op de vraag of Nederland te vol is??? Dat vind ik van niet. Nederland is niet vol, maar het probleem is dat iedereen te geconcentreerd blijft wonen, niemand wil de stad uit, terwijl er genoeg ruimte in Nederland over is. Je zou maar eens met een luchtbalon boven Nederland moeten vliegen, je zal dan zien dat er genoeg ruimte is en dat de steden wel vol zijn en dat het daarom belangrijk is, dat de steden zich kunnen uitbreiden. Je kan best aan de rand van de stad wonen, of ergens anders in de Randstad.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 11:04 AM   #18
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
Heb je een bron? (als beginnend econoom ben ik natuurlijk erg geinteresseerd wat mijn collega nog meer te vertellen heeft ;D)
Allereerst is het niet zo dat alle buitenlanders die in Nederland komen wonen een beroep doen op de uitkering. Daarnaast is het zo dat elke buitenlander, zodra hij een NL-s paspoort heeft, recht heeft op een uitkering, net zo goed als de blanke hollander.

Verder is het zo, dat onze generatie over een tiental jaren krom zal moeten liggen om de AOW van de babyboomers te betalen, dankzij de vergrijzing. Uit dit oogpunt zou je buitenlanders misschien juist wel moeten verwelkomen, omdat ze hier komen werken, en dan dus automatisch premies gaan afdragen.

Het argument tegen het binnenlaten van buitenlanders om hun voortplantingsstrategie is mijns inziens niet erg steekhoudend. Er wordt gedaan alsof nieuwkomers in nederland als een stelletje konijnen thuis de hele dag zit te fokken!! Dit is niet zo, er zijn meer dan genoeg mensen die hard werken, belasting betalen, en zich houden aan de normen en waarden van deze maatschappij.

Nederland is vrij vol, maar er kan nog veel meer bij!! Dit neemt echter niet weg dat ik vind dat ook andere welvarende landen hun steentje bij moeten dragen in de opvang van asielzoekers e.d.
Als ik in de grote en middelgrote steden e.e.a. waarneem heb ik niet de indruk dat meer dan 40% van de buitenlanders werken. Dit betekent dat 60% van hen reeds nu een aanslag plegen op de verzorgingsstaat.

Feit is dat slechts 20% van genoemde buitenlanders zich houden aan de waarden + normen van deze maatschappij!

Nederland is VOL, waar wil je de 'nog binnen te halen buitenlanders' plaatsen? Moet het klein stukje groen die NL nog arm is, opgeofferd worden aan de (economische)'asielzoekers'?

ps. Als ze niet de hele dag thuis als een stelletje konijnen zitten te fokken, wat is jou verklaring van de grote gezinnen? broedmachines? ;D

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 11:07 AM   #19
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Deleted
Bekijk jij de zaken als een econoom zijnde wel van de reële kant of altijd van de optimistische kant? Ik denk dat in tijden als deze er geen plaats meer is voor optimisme.

Ja erzijn mensen die conform de normen en waarden van deze maatschappij leven, die zullen bijvoorbeeld twee kinderen hebben. Aan de andere kant zijn er gezinnen, en dan heb ik het over een andere uiterste, die hebben 10 kinderen! Dat is abnormaal en degenen die hard werken zijn daar de dupe van. Als je het bekijkt dat alle gezinnen 2 kinderen heeft, standaard, dan zou ik je er gelijk in geven, maar het echte leven is niet volgens de standaard normen, als econoom zijnde zou je moeten weten dat die er toch ver buiten vallen.
Niet alleen in deze tijd is er geen plaats voor optimisme, ook in de (nabije) toekomst! Arie van der Zwan bekijkt het van de reëele kant. Entzinger van de optimistische?kant welke zal leiden tot méér verval :(

Reply With Quote
Old 01-21-2004, 11:13 AM   #20
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AN
De economische kant hoeft niet altijd pessimistisch te zijn ;D
Waarom zou er in deze tijden geen plaats meer moeten zijn voor optimisme? Mensen doen net alsof het einde van de wereld eraan komt....er zijn wel vaker economisch zware tijden geweest, dat hoort bij de conjunctuur. De afgelopen jaren waren zeer vet, dus nu moeten we doorbijten.

Ik ken helaas geen getallen van het aantal gezinnen in NL dat 10 kinderen heeft, ik kan dus niet zeggen of dat aantal opweegt tegen het aantal gezinnen met 2 kinderen.
Maar vind je dat dat aantal gezinnen dat zoveel kinderen heeft, een reden moet zijn om de grenzen dicht te gooien? En what about die andere mensen, die geen 10 kinderen willen, maar die graag hun leven een betere wending willen geven, en bij willen dragen aan de nederlandse maatschappij?
De economische kant zal optimistisch zijn als de economie (mondiaal) op volle toeren gaat draaien. De einde van de wereld komt inderdaad eraan.........getuige het feit dat wij in de KALI tijdperk (algehele vernietiging van de aarde!!) bevinden.

Economische zware tijden worden inderdaad altijd opgevolgd door goede tijden: na regen komt zonneschijn/zeven magere jaren+zeven vette jaren.

Om alle mondjes van de huidige én toekomstige werklozen te kunnen voeren moet men NU onherroepelijk de grens dichtgooien.

Als zij hun leven een economisch, betere wending willen geven, is het zaak dat deze mensen dáár ter plaatse geholpen moeten worden. Deze oplossing is voor beide partijen zeer gunstig.

Reply With Quote
Reply

Tags
dichtgooien, grenzen, haar, moet, nederland
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 02:29 PM.
Vertalen:

Tags