Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-02-2005, 05:02 PM   #1
BhagatSingh
IF-Beginner

Default Wie is TROTS om HINDOE te zijn en waarom??

Ik ben trots om hindoe te zijn, omdat we vrij worden gelaten om zelf te kiezen hoe we ons doel bereiken. Wel moet ieder persoon zijn Dharm ( plicht) doen. Hierdoor bouw je een goed Karm op. Natuurlijk ben ik ook trots als ik kijk naar onze itihaas (geschiedenis).
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 05-02-2005, 05:05 PM   #2
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal
Default Re: Wie is TROTS om HINDOE te zijn en waarom??

Ik dacht dat het Hindoeisme trots juist afwijst...

- Yoda

Reply With Quote
Old 05-02-2005, 05:15 PM   #3
sarojni
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Vishal
Ik dacht dat het Hindoeisme trots juist afwijst...*
Het hinduisme wijst trots niet af. Het hinduisme wijst een overmaat aan trots af.
garva karna is goed maar abhimani/ahankari hona niet.......

ik ben trots om een hindu te zijn, omdat wij als hindu een hele mooie cultuur hebben. Deze is heel mensvriendelijk en voor een groot deel door de mens zelf in te vullen [eigen voorkeur enz.]
Verder is onze cultuur op zich [dus zonder alle negatieve menselijk invloeden erbij gerekend....] heel erg vredelievend en mooi. We hebben de mooiste kleding, mooie sieraden een heel grote geschiedenis, zeel belangrijke en nobele mensen en extreem veel bijgedragen aan de wereld, zodat deze zo ver heeft kunnen als die nu is.

Reply With Quote
Old 05-02-2005, 05:18 PM   #4
Vishal
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Sarojni
Het hinduisme wijst trots niet af. Het hinduisme wijst een overmaat aan trots af.
garva karna is goed maar abhimani/ahankari hona niet.......
En begint de overmaat niet daar, waar je ermee te koop gaat lopen?

- Yoda

Reply With Quote
Old 05-02-2005, 05:23 PM   #5
sarojni
IF-Crazy

Quote:
En begint de overmaat niet daar, waar je ermee te koop gaat lopen?
hmm volgens mij niet.
Je mag jezelf best een btje laten horen dit is niet slecht, maar je moet niet hoogmoedig worden.
Mensen kunnen best zelf aanvoelen wanneer het zo is.......tis best moeilijk omschrijven.......

Reply With Quote
Old 05-02-2005, 05:27 PM   #6
sarojni
IF-Crazy

ow en we hebben een hele mooiiiiiiiiiieeee taal [of eigelijk mooie talen ;D ]
mensen die geen hindi kunnen.....jullie weten niet wat jullie missen......kben sinds vrijdag al hindi boeken gedichten enzo aant lezen en echt zoooo mooi.
sanskriet is ook een super taal......waaruit veel andere talen zijn ontstaan en die mensen nu nog perfect voor computers kunnen gebruiken :D

Reply With Quote
Old 05-02-2005, 05:47 PM   #7
BhagatSingh
IF-Beginner

Quote:
Ik dacht dat het Hindoeisme trots juist afwijst...*
Vishal Bhaiya, ik had alleen gevraagd of je trots bent om HINDOE te zijn of niet. Als niet kan/wilt antwoorden dan reageer gewoon niet. Je hoeft niet gelijk kritiek te hebben ( ppfffff)).

Reply With Quote
Old 05-02-2005, 05:48 PM   #8
imported_MiKe
IF-Addicted

Send a message via ICQ to imported_MiKe Send a message via MSN to imported_MiKe Send a message via Yahoo to imported_MiKe

ik ben blij dat ik kennis mag nemen van de rijke hindoecultuur... trots vind ik vaak een negatieve lading hebben

trots1 (de ~ (m.), ~en)
1 gevoel dat men meer is dan anderen => eergevoel
2 het zelfgevoel dat het volbrengen van iets groots of het bezit van iets moois enz. geeft
3 persoon of zaak waarop men trots is => pronkstuk

trots2 (bn.)
1 vervuld met een gevoel van eigen grootsheid => dat is mijn eer te na, fier, met opgeheven hoofd
2 [pej.] hoogmoedig, verwaand
3 tevreden over wat men bezit of wat men bereikt heeft => groots, zijn neus krult
4 (van zaken) indrukwekkend

Reply With Quote
Old 05-02-2005, 07:24 PM   #9
veeru
IF-Beginner

IK ben ook trots, vooral als ik kijk naar onze cultuur. In deze maatschappij moet je juist wel laten zien dat je trots bent, anders wordt achtergesteld vind ik. We moeten niet alleen thuis tussen 4 muren zeggen wat we trots zijn om Hindoe te zijn, maar ook buiten.

Reply With Quote
Old 05-02-2005, 07:38 PM   #10
Vishal
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by BhagatSingh
Vishal Bhaiya, ik had alleen gevraagd of je trots bent om HINDOE te zijn of niet. Als niet kan/wilt antwoorden dan reageer gewoon niet. Je hoeft niet gelijk kritiek te hebben ( ppfffff)).
Mijn excuses, ik dacht dat ik me hier op een discussieforum bevond :). Aangezien er recentelijk wat mensen aan het klagen waren over onzinnige topics en ik dit topic eigenlijk ook wel een beetje een erg hoog kijk-mij-eens-goed-wezen gehalte vind hebben, dacht ik dat het misschien zinniger was als er een discussie zou ontstaan, ipv dat mensen een beetje met zichzelf showen...

Gelukkig hebben we altijd Sarojni nog, die een discussie wel aan durft te gaan :)

- Yoda

Reply With Quote
Reply

Tags
hindoe, trots, waarom, wie, zijn
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:35 PM.
Vertalen:

Tags