Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-18-2006, 07:36 AM   #51
Preshand
Guest

Als reactie op je laatste zin: Ben ik niet met je eens. Studeren is niet enkel kennisontwikkeling, maar ook ontwikkeling op een bepaald niveau, inzichtverwerving e.d.

Dus in dat kader heeft de studie zeker bijgedragen aan de ontwikkeling en hun toekomstperspectieven.

off-topic: In Scandinanie is inderdaad bijn alles gesubsidieerd door de overheid, vanwege de hoge belastingen aldaar. Maar studeren wordt er niet altijd makkelijker op. Voor de studie fysiotherapie o.a., wordt je niet zomaar toegelaten. De kansen hier in NL op de Hogeschool o.a. zijn velen malen hoger, ondanks de kosten in Scandinavie wellicht lager kunnen zijn.
  Reply With Quote
Old 04-18-2006, 04:40 PM   #52
MsLalkie
IF-Crazy

Preshand, je bekijkt het vanuit jouw oogpunt. Anderen hebben helemaal geen behoefte om iets met de studie te doen. Er zijn studies, op HBO niveau, die echt weinig tot geen perspectieven bieden na het afstuderen.

Scandinavie kiest ervoor om zo de studies/opleidingen toegankelijk te maken voor de gehele bevolking. Dat zouden ze doen door de belastingopbrengsten, hoe dan ook ze maken het mogelijk. Nederland heeft dat systeem anders ingericht, minder toegankelijk voor kinderen met ouders die minder te besteden hebben....

Reply With Quote
Old 04-18-2006, 04:56 PM   #53
profiel
IF-Addicted

het enige recht van de vrouw is het aanrecht!

Geintje
Status: Offline

Reply With Quote
Old 04-18-2006, 05:01 PM   #54
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by profiel
het enige recht van de vrouw is het aanrecht!

Geintje
Leer je dat dat soort ongein...

Geef nu je werkelijk visie!

Reply With Quote
Old 04-18-2006, 05:03 PM   #55
profiel
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by MsLalkie+-->
(MsLalkie)
Old 04-18-2006, 05:05 PM   #56
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by profiel
Mijn visie is niets moet! Alles mag!
Tenzij ik jou beveel parvati....dan moet je ook luisteren! :lol:
Kortom meningloos...

Reply With Quote
Old 04-18-2006, 05:05 PM   #57
Preshand
Guest

Quote:
Originally posted by MsLalkie
Preshand, je bekijkt het vanuit jouw oogpunt. Anderen hebben helemaal geen behoefte om iets met de studie te doen. Er zijn studies, op HBO niveau, die echt weinig tot geen perspectieven bieden *na het afstuderen. *

Scandinavie kiest ervoor om zo de studies/opleidingen toegankelijk te maken voor de gehele bevolking. Dat zouden ze doen door de belastingopbrengsten, hoe dan ook ze maken het mogelijk. Nederland heeft dat systeem anders ingericht, minder toegankelijk voor kinderen met ouders die minder te besteden hebben....
Mee eens, maar als je dan ziet hoeveel geld en energie vanuit overheidswege wordt gestoken in een opleiding om vanuit sociaal oogpunt ook de minderbedeelde aan een school te helpen dan is het bijna onrechtvaardig dat een student uiteindelijk NIET gaat werken, al dan niet uit arrogantie voor banen op lager niveau.

Nu dit verschijnsel zich voornamelijk voordoet onder de vrouwen snap ik voorgenoemde kritiek. Ik vind dat hetzelfde echter ook voor mannen zou moeten gelden.
  Reply With Quote
Old 04-18-2006, 05:08 PM   #58
profiel
IF-Addicted

Quote:
(MsLalkie)
Old 04-18-2006, 05:14 PM   #59
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Preshand
Mee eens, maar als je dan ziet hoeveel geld en energie vanuit overheidswege wordt gestoken in een opleiding om vanuit sociaal oogpunt ook de minderbedeelde aan een school te helpen dan is het bijna onrechtvaardig dat een student uiteindelijk NIET gaat werken, al dan niet uit arrogantie voor banen op lager niveau.

Nu dit verschijnsel zich voornamelijk voordoet onder de vrouwen snap ik voorgenoemde kritiek. Ik vind dat hetzelfde echter ook voor mannen zou moeten gelden.
Hoe zou jij ervaren wanneer je gedwongen wordt een baan te accepteren die je niet wilt. Zo zijn er ook vrouwen die er bewust voor kiezen de kinderen op te voeden zonder tussenkomst van een kinderopvang. Motivatie is regel nummer 1 voor een rendabele produktie.

Kritiek? is dit een uiting van kritiek? Volgens mij wil iemand gewooniets bespreekbaar maken......

Reply With Quote
Old 04-18-2006, 05:37 PM   #60
Preshand
Guest

Quote:
(MsLalkie)
Quote:
Quote:
Originally posted by Preshand@

[/b]
Dit is echter niet altijd de reden.

Reply With Quote
Reply

Tags
gestudeerde, moet, vrouw, werken

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:29 PM.
Vertalen:

Tags