Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-03-2004, 10:26 PM   #21
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham
Default Re: "TE" religieus zijn........ KAN DAT?

Quote:
Originally Posted by AB
Mensen zijn nooit Te religieus. Het kan voor een ander misschien zo overkomen, maar dat komt omdat die persoon zich misschien heel weinig met religie bezig houdt. Sommige mensen eten geen uien en knoflook, zijn die mensen te religieus? Voor mensen die drank en vlees gebruiken vermoedelijk wel. Maar voor yogies die bijvoorbeeld helemaal geen zout eten waarschijnlijk niet. Het kan altijd beter met het bewandelen van het spritiuele pad.
Als men degene die wel gelovig is maar zich minder aan de voorschriften houdt, zoals ik uit je woorden begrijp, dan worden deze mensen door de mensen die zich aan meer voorschriften houden gezien als minderwaardig. En deze vorm van het zichzelf boven de anderen plaatsen en denken dat ze het zelf goed doen en de rest niet, zie ik als te religieus. Want het hindoeisme houdt niet in dat je je meer moet zien als een ander, maar als elkaar gelijke. Elke mensenleven is evenveel waard, of hij/zij extreem vegetarisch is, of vleeseter.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-07-2004, 09:22 PM   #22
PReTTY WoMaN
IF-Lid

Alles wat je in het leven TE doet is niet goed. Dat is overdrijven!
Het is een beetje net als je gezondheid...Als je bijvoorbeeld te veel drinkt dan beschadigt je lever en zo zijn er allemaal soort van voorbeelden alles wat TE is. En ik ben het ook helemaal mee eens wat Ishika zegt..diegene die meer met zijn/haar religie bezig zijn zijn vaak de grootste zondaren.
Ik heb in mijn omgeving familie veel meegemaakt van die neppe gasten.
Ik heb er van geleerd dat ik mijn eigen stukje religie hebt op mijn manier en niet zoals de mens het heeft geschreven of wilt* :-\

Reply With Quote
Old 11-09-2004, 01:08 PM   #23
imported_Amresh
IF-Addicted

Quote:
Originally Posted by Varsham

Als men degene die wel gelovig is maar zich minder aan de voorschriften houdt, zoals ik uit je woorden begrijp, dan worden deze mensen door de mensen die zich aan meer voorschriften houden gezien als minderwaardig. En deze vorm van het zichzelf boven de anderen plaatsen en denken dat ze het zelf goed doen en de rest niet, zie ik als te religieus. Want het hindoeisme houdt niet in dat je je meer moet zien als een ander, maar als elkaar gelijke. Elke mensenleven is evenveel waard, of hij/zij extreem vegetarisch is, of vleeseter.*
Nee niet minderwaardig maar op een ander niveau. En als je kijkt naar yogies die heel ver zijn dan zijn die toch automatisch hoger dan jou. Daarom raak je hun voeten aan. Kan je zeggen dat een yogi die veel verder met meditatie/spirituel ontwikkeling gelijk is aan jou? Volgens mij is hij verder en daarom geen gelijke aan jou want jij zit beneden en hij zit boven.

Reply With Quote
Old 11-09-2004, 07:11 PM   #24
appeltje
IF-Crazy

Send a message via MSN to appeltje

Alles kan...... (maar of het goed is, is vraag 2)

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 09:59 AM   #25
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by AB
Nee niet minderwaardig maar op een ander niveau. En als je kijkt naar yogies die heel ver zijn dan zijn die toch automatisch hoger dan jou. Daarom raak je hun voeten aan. Kan je zeggen dat een yogi die veel verder met meditatie/spirituel ontwikkeling gelijk is aan jou? Volgens mij is hij verder en daarom geen gelijke aan jou want jij zit beneden en hij zit boven.
Hij mag dan wel verder zijn in de kennis met betrekking tot meditatie/spiritualitiet, maar verder dan de kennis die ik over andere zaken heb heeft die weer niet. Dus dan zijn we in weze toch wel een gelijke van elkaar!!! Er bestaat geen verschil in niveau, want een ieder begeeft zich op een hoog niveau op zijn/haar gebied!!!

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 12:29 PM   #26
imported_Amresh
IF-Addicted

Quote:
Originally Posted by Varsham

Hij mag dan wel verder zijn in de kennis met betrekking tot meditatie/spiritualitiet, maar verder dan de kennis die ik over andere zaken heb heeft die weer niet. Dus dan zijn we in weze toch wel een gelijke van elkaar!!! Er bestaat geen verschil in niveau, want een ieder begeeft zich op een hoog niveau op zijn/haar gebied!!!
Dan is er toch een verschil in niveau.

Reply With Quote
Old 11-10-2004, 08:43 PM   #27
HIT
IF-Lid

te religieus?* :-\ voorbeelden zijn dichterbij dan je denkt!

Reply With Quote
Old 11-14-2004, 10:18 AM   #28
Aradhana
IF-Lid

Als je vegetarisch bent, dan ben je dat voor jezelf. Als je gelovig bent, is dat ook voor jezelf.
Het is inderdaad eigenlijk vreemd dat mensen zich dan trots, beter en meer voelen dan anderen.

Volgens mij mist zo'n iemand de kern van het Hindoeisme totaal....
Het gaat toch niet alleen over vegetarisch zijn, elke dag bidden, men moet ook zijn daden ernaar maken.
Denken, spreken en handelen ernaar maken. Kaam, krodh, mad, lob en moh deze eigenschappen poogt men toch te weerstaan of verslaan.

Als je dit voorgaande niet snapt, dan ben je waarschijnlijk geen haar beter dan een ander. In mijn ogen is de geloofsbelijdenis van die pochende persoon dan meer een poppenkast. Maar wie ben ik om dar over te oordelen???

Reply With Quote
Old 11-14-2004, 07:00 PM   #29
Preety
IF-Beginner

Wanneer vind je iemand "te" ?

Voor jouw beleving misschien, maar voor de persoon maakt religie een deel van zijn/haar dagelijkse handelingen en leeft hij/zij er zo naar.

Reply With Quote
Old 11-14-2004, 07:25 PM   #30
Winand
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Aradhana
Volgens mij mist zo'n iemand de kern van het Hindoeisme totaal....
In het kort hoe ik erover denk: Degene mist de kern van het hinduisme: dat kan,.. Maaaaaar ik denk dat zo iemand toch een hoger zegmaar schoolcijfer verdient, als diegene bezig is om de kennis te integreren in zijn/haar leven. Dit integreren is een complex proces. Als je veggie bent en praktiserend bent krijg je makkelijker een sterker spiritueel lichaam. The dealing with the extra energies maakt zaken als kama en krodha in het begin moelijk. Maar goed,...

Winand.

Reply With Quote
Reply

Tags
dat, kan, religieus, zijn
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 02:17 PM.
Vertalen:

Tags