Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

View Poll Results: Je mag een vrouw nooit slaan, ook niet uit zelfverdediging
Eens, je mag een vrouw nooit, maar dan ook nooit slaan 17 41.46%
Oneens, uit zelfverdediging mag je terugslaan 24 58.54%
Voters: 41. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-28-2004, 05:32 PM   #11
valentijn
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Tomcat
hahah als je echt nooit terug mocht slaan als man zou een slim land een vrouwelijke leger (als eerste opzette) en andere veroveren *:D
zou een goed idee zijn dan zou de wereld een stuk vrediger zijn lijkt mij :wink:
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-28-2004, 05:58 PM   #12
romeo
IF-Lid

Quote:
Originally posted by valentijn+-->
QUOTE(valentijn)
Quote:

Reply With Quote
Old 11-28-2004, 06:58 PM   #13
valentijn
IF-Crazy

[quote]
Quote:
Quote:
Zowiezo mogen mensen elkaar niet slaan maar als een vrouw mij slaat, vloer ik dr mars wel voor dr

waarom zouden vrouwen mannen mogen slaan en zouden mannen zich uit zelfverdediging niet terug mogen meppen.

Een vrouw heeft niet MEEr rechten dan een man hoor. Er blijven nog steeds wel gelijke rechten voor iedereen, of heb ik t mis?
Je mag een vrouw nooit slaan om dat de man fysiek altijd sterker is en je in zulke momenten vaak de woede niet meer kunt controleren en vaak dan doorslaat :wink: :wink:

1.Een man is niet altijd fysiek sterker.
2.Het gaat niet om het feit wie harder slaat, maar het gaat eerder om het feit DAT men voor geweld kiest.

Dit vind ik fout, en wie er nou harder of zachter slaat van de twee vind ik minder belangerijk.

Een vrouw heeft absoluut geen recht om een man te slaan en niks terug te verwachten.

Als je voor geweld kiest, zijn er geen regels.
Geweld hoor je gewoon in zn totaliteit te vermijden. Je kan niet 1 bepaalde vorm van geweld WEL toelaten ( dus vrouwen die mannen wel mogen slaan).

Dat is mijn standpunt.

Je hebt gelijk als je zegt dat de man niet altijd sterker is als de vrouw daar ga ik gedeeltelijk met je mee omdat over het algemeen wel zo is dat de man fysiek sterker is
En als de ander voor geweld kiest hoef je er als kip zonder kop in mee te gaan je kunt je zelf afvragen wat de vrouw tot die daad heeft gebracht het kan zijn dat de man haar tot die wanhoopsdaad heeft gedreven.
Als men in zo'n situatie terecht komt moet er altijd 1 zijn die de rust bewaard en aangezien de vrouw emtioneler is ingesteld dan de man lijkt het me niet meer dan normaal dat dit de verantwoordelijkheid is van de man in zo'n situatie.
Als je een vrouw met liefde en respect behandeld zal de vrouw nooit tot slaan over gaan spreek nu uit eigen ervaring en van mijn directe omgeving. :wink:

Reply With Quote
Old 11-28-2004, 08:00 PM   #14
*Devi*
IF-Lid

Ik ben het eens met Romeo. De vrouw heeft niet meer rechten dan de man.

Man of vrouw...slaan hoort niet. :)

Reply With Quote
Old 11-28-2004, 09:29 PM   #15
MiKe
IF-Lid

maar wat als die vrouw geslagen wil worden? (SM)

QUOTE(Baloe)
Quote:
Man drinkt eigen plas
:lol:

Reply With Quote
Old 11-28-2004, 09:31 PM   #16
SoNaLi_87
IF-Nieuw

Ik vind je bent geen man als je een vouw slaat en omgekerd geld het ook voor de vrouw.Maar als de "man" in een situatie zit uit zelfverdediging
dan is het weer een ander verhaal.

Reply With Quote
Old 11-28-2004, 09:39 PM   #17
valentijn
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by MiKe
maar wat als die vrouw geslagen wil worden? (SM)
Van uit die uitvalshoek had ik het niet bekeken die groep heb je ook zo is het met alles in deze wereld eigen interpetatie van wat in je leven op je pad komt dus een echt duidelijke stelling kun je nemen wat goed is voor je zelf. :wink:niet voor een ander :wink:

Reply With Quote
Old 11-28-2004, 10:27 PM   #18
Ratna
Guest

Even voor de duidelijkheid.. slaan is sowieso slecht, maaaar ik vind het absurd dat je als man zijnde een vrouw niet mag terugslaan als je door haar wordt aangevallen.. Als een man mij aanvalt sla ik hem toch ook terug... :?
  Reply With Quote
Old 11-28-2004, 10:56 PM   #19
Kleine Smurf
IF-Lid

Quote:
Originally posted by valentijn
Ben het helemaal eens ook uit zelfverdedeging mag het niet doet een man het toch toont het de zwakte van de man aan.
:wink: *:wink: *:wink: *:wink:
Jij hebt hier zeker weinig ervaring mee???

Er zijn vrouwen die de bloed onder de nagels van een man vandaan kunnen halen. Let wel; psychische leed telt vaak zwaarder dan fysieke leed. Veelal als een man een vrouw slaat, wordt er gekeken naar de fysieke leed die de man de vrouw heeft aangedaan. Er wordt niet gekeken naar de psychische leed die de man van de vrouw heeft moeten ondergaan.

Nee, leed (fysiek alswel psychisch) mag een persoon ongeacht sexe niet ondergaan. Helaas wijst het practijk vaker anders uit dan de mooie theoriƫn die we het liefst voor ogen hebben. :wink:

Reply With Quote
Old 11-28-2004, 11:12 PM   #20
valentijn
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Kleine Smurf+-->
QUOTE(Kleine Smurf)
Reply

Tags
een, mag, niet, nooit, ook, slaan, uit, vrouw, zelfverdediging

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:24 AM.
Vertalen:

Tags