Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-22-2006, 09:05 PM   #1
Nikki Satisfashion
IF-Crazy

Default Mannen hebben steeds minder vrienden

Mannen hebben steeds minder vrienden

Jonge mannen hebben steeds minder echte goede vrieden. Oorzaak zijn langere werktijden, concurrentie op de werkvloer en de opkomst van het internet als ontmoetingsplaats. Dat blijkt uit onderzoek in de Verenigde Staten, waar de Britse zondagskrant The Sunday Times uit citeert.

Volgens sociologen hadden mannen twintig jaar geleden gemiddeld 3,5 vertrouwelingen, met wie zij over alles konden praten. Tegenwoordig zijn dat er gemiddeld twee. Volgens de onderzoekers is de 'beste vriend' vervangen door een netwerk aan 'vage kennissen', op het werk of via het internet.

Een kwart van de mannen heeft helemaal niemand om in moeilijke tijden op terug te vallen. Twintigers die hun schoolvrienden en studiegenoten uit het oog zijn verloren en gepensioneerden zijn het 'eenzaamst'.
:cry:
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 11-30-2006, 06:57 PM   #2
Pranay
IF-Lid

Mmhh ja hoe zou dat komen. Door de echtgenotes ;-).

Is flauw maar wat ik om me heen zie is dat echtgenotes er af en toe wel wat van kunnen. Mannen thuis houden en boos worden als ze een keer uit gaan :P.

Maar enfin het ligt ook aan de mannen zelf. Mannen zijn sowieso meer 'loners'. Al heb je als man beste vrienden hoeveel weten ze nou daadwerkelijk van elkaar?

Vrouwen weten praktisch elke detail van elkaar, bij mannen is dit echt niet zo. Dus ik denk dat het bij mannen niet eens zo slecht hoeft uit te pakken dat hij minder dierbare vrienden heeft.

gr
Pranay

Reply With Quote
Old 11-30-2006, 10:43 PM   #3
Raj.G
IF-Lid

Mooie en interessante topic, iets wat ik me ook vaak heb afgevraagd.

Idd herken ik dat bij veranderen van je woonomgeving na je jeugd, je beste vrienden toch je schoolvrienden zijn geweest; en die heb je dan niet meer bij je. Zelf heb ik er 2 heel close vrienden gehad, maar helaas wonen ze dus in het buitenland. :(

In een werkmaatschappij als NL, waar iedereen het maar druk heeft lijden in het algemeen alle sociale banden. Werk en carriere zijn belangrijker geworden dan het sociaal contact voor het gemiddeld Hollands gezin; hier volgen vele Hindoestanen dus ook in. Daar ben ik neutraal in, vind het niet goed of slecht. Je past je enigszins aan..
alhoewel in het algemeen hindoestanen als minderheidsgroepering ook hun eigen cultuur hoog houden met sociale contacten.

Toch hebben de effecten van een westerse samenleving een duidelijke invloed, waardoor de hindoestanen, netals bij de Hollanders, ook meer gaan scheiden -uit oogpunt van individualisme-, zich beter opleiden en daardoor carriere maken en als gevolg daarvan veel minder tijd overhouden aan andere sociale activiteiten (naast baan, gezin, huishouden, kids etc). Is een vorm van betere integratie.

Dit vind ik een belangrijke reden dat het "onderdeel" (van sociale contacten) vriendschap bij mannen ook het loodje heeft moeten leggen.

Andere redenen zijn ook de uit het artikel genoemde opkomst v internet, maar dat heeft een algemeen effect op alle persoonlijke contacten en niet alleen het mannelijke vriendschap. Ook dat mannen 'de (groot)verdieners' zijn, kan ik me redelijk in vinden, maar dat zijn ze altijd al geweest; heeft dus geen effect op de discussie.
Dus denk ik dat de maatschappelijke omstandigheden een grote rol spelen. Ik denk bijv dat zo'n onderzoek in ontwikkelingslanden -vb Suri, India, Antillen etc- een heel ander resultaat zou tonen nl dat er g

Reply With Quote
Old 12-01-2006, 06:58 AM   #4
Pranay
IF-Lid

Ja dit is volgens mij wel zo dat het westen een meer individualistisch karakter er aan over houdt. Individualisme is wel goed. Hier ben je namelijk compleet aan jezelf toegewezen.

Een quote die hierbij past is deze:
Quote:
It is surprising what a man can do when he has to, and how little most men will do when they don't have to.
Anderzijds moet het individualisme niet omslaan in egoisme.

Reply With Quote
Old 12-01-2006, 08:48 AM   #5
Nikki Satisfashion
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Pranay
Mmhh ja hoe zou dat komen. Door de echtgenotes ;-).

Is flauw maar wat ik om me heen zie is dat echtgenotes er af en toe wel wat van kunnen. Mannen thuis houden en boos worden als ze een keer uit gaan :P.

Maar enfin het ligt ook aan de mannen zelf. Mannen zijn sowieso meer 'loners'. Al heb je als man beste vrienden hoeveel weten ze nou daadwerkelijk van elkaar?

Vrouwen weten praktisch elke detail van elkaar, bij mannen is dit echt niet zo. Dus ik denk dat het bij mannen niet eens zo slecht hoeft uit te pakken dat hij minder dierbare vrienden heeft.

gr
Pranay
Pranay,
Zie jij dit voornamelijk in de Hindoestaanse samenleving of in alle lagen van de bevolking?
En zie je ook de verschillen hoe de hindoestaanse vrouw dit handelt en een 'andere type' vrouw?

Reply With Quote
Old 12-01-2006, 09:57 AM   #6
Pranay
IF-Lid

Hoi Nikki,

Ik neem aan dat je het over die echtgenote dingen heb.

Ik zie het overal gebeuren ongeacht ras e.d. Of het slecht is, is lastig te beoordelen. Soms hebben vrouwen wel gelijk en soms ook niet. Het hangt zo af van de mate en de manier waarop dit gebeurd.

Als je man de hort op gaat en niets aantrekt van thuis is dit fout. Anderzijds als die alleen maar thuis zit en naar de hoofd van zijn vrouw moet kijken (hoe mooi ze ook mag zijn :-)) is dat ook niet super gezond.

gr
Pranay

Reply With Quote
Reply

Tags
hebben, mannen, minder, steeds, vrienden

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:27 PM.
Vertalen:

Tags