Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-16-2006, 11:21 PM   #51
NiniBeebie
IF-Crazy

Send a message via MSN to NiniBeebie Send a message via Yahoo to NiniBeebie

Quote:
Originally posted by Tantric Pandit
Ik wil je in herhaling vragen; dus volgens jou kan zo'n gedachtegoed NIET uit de Koran voortvloeien?

En waarom denk je dat geschiedenis onderwezen wordt, wilde ik nog wel antwoord op. Puur om te weten hoe jij de dingen ziet.
Nee, zo een gedachte kan niet uit de heilige Quran voorvloeien. Ik heb in mijn leven vaak bij lezingen van Imam's van onze jamaat gezeten, nooit hebben ze ook maar iets hatelijk's verkondigt. Integendeel. De stukken die hun lezen uit de Quran vetalen ze naar het Nederlands. Ik heb dingen die jij in eerdere posting's hebt beschreven nog nooit gehoord.

Waarom kijken naar het verleden toen wij nog niet eens in leven waren? Ik leef nu en niet in het verleden :wink:
Status: Offline

Reply With Quote
Old 09-16-2006, 11:24 PM   #52
NiniBeebie
IF-Crazy

Send a message via MSN to NiniBeebie Send a message via Yahoo to NiniBeebie

Maar ik ga nu slapen Pandit-Ji...

Slaap lekker

Namaste :wink:

Reply With Quote
Old 09-16-2006, 11:27 PM   #53
Tantric Pandit
IF-Crazy

Jammer dat je in plaats van de vraag over "geschiedenis" te beantwoorden een wedervraag stelt.

De geschiedenis is cruciaal voor het leven dat wij nu kennen. Was de geschiedenis anders gelopen, dan waren wij ook niet in deze hoedanigheid, op deze manier, in dit land, e.d. (ga zo maar door) in leven. De geschiedenis bevat feitelijkheden die ervoor gezorgd hebben dat de planeet is zoals wij het nu kennen.

Ook zijn er veel wanordelijkheden geweest, waarvan wij allen kunnen leren. Je maakt 1 fout als je stelt dat je in het "vandaag" moet leven. Alle spirituele boeken zijn opzichzelf geschiedenis.

Zelfs al gaan de boeken over de toekomende tijd, zij zijn geschreven in een bepaalde tijd, land en context.

Net zoals elk mens op deze planeet zou moeten weten wie Hitler is (want wat hij heeft gedaan is gevaarlijk voor vrede en eensgezindheid) moet ook elk mens weten hoe het zit met het ontstaan van bepaalde religieen.

In de Koran vinden we ook dat er VOOR het Islam een geloof was van beeldenverering. Profeet Muhammed besloot echter de mensen dwangmatig te bekeren en onthoofde vaak ook de mannen die niet wilden. Ook heeft hij alle beelden kapot geslagen.

Het is vrij vreemd dat de schrijver van de Koran, Profeet Mohammed zelf dit stelt. Zeg je dan niet; Joh Mohammned, waarom moest je dat vermelden, dat is geschiedenis, ik leef in nu!

Reply With Quote
Old 09-16-2006, 11:27 PM   #54
Tantric Pandit
IF-Crazy

[quote]Originally posted by NiniBeebie
[b]Maar ik ga nu slapen Pandit-Ji...

Slaap lekker

Reply With Quote
Old 09-16-2006, 11:41 PM   #55
Tantric Pandit
IF-Crazy

Ondertussen dat jij slaapt wil ik een aantal zaken even aangeven.

Al-Baqarah 190

En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

Hieruit concluderen we dat de varkens die zich martelaar van Allah noemen behoorlijk de grenzen overschrijden. Maar gelukkig, hier staat nog een grens aangegeven, zo zou je redeneren nietwaar?

Toch kijken we verder:

[b][i]191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben
uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan

Reply With Quote
Old 09-16-2006, 11:47 PM   #56
Tantric Pandit
IF-Crazy

Dit wordt meer een topic voor het onderdeel Religie & Spiritualiteit. Daarom zet ik de topic, als je dat niet erg vind, daar voort.

http://www.indianfeelings.com/applications...p=784275#784275

Reply With Quote
Old 09-17-2006, 04:37 PM   #57
Chandika
Guest

[quote]Originally posted by Tantric Pandit+-->
(Tantric Pandit)
[quote]
  Reply With Quote
Old 09-27-2006, 10:47 PM   #58
SpongePoP
IF-Beginner

Send a message via MSN to SpongePoP

Ik ben TEGEN vrouwen besnijdenis, maar het besnijden van mannen heeft ook met hygiene te maken. Ik heb een neefje (geen moslim) die ook besneden is, maar om de reden dat hij anders niet goed kon plassen.

Maar anyway....ik vind dat je als pandit RESPECT moet hebben voor andere geloven en niet moet denken dat JOUW geloof het beste is. Moslims hebben ook goede redenen om te geloven in Allah. Door het geloof te associeren met rommel vind ik echt niet kunnen.

Ik zeg: "Leef en laat leven". Ze vallen je toch niet lastig?

Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony.

Reply With Quote
Old 09-27-2006, 10:50 PM   #59
SpongePoP
IF-Beginner

Send a message via MSN to SpongePoP

ooh vergete...als we het tog de hele tijd de teksten van de koran citeren, waarom openen we DAAR niet een forum over.

Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony.

Reply With Quote
Old 10-09-2006, 11:46 AM   #60
Moslimstaan
IF-Lid

Send a message via ICQ to Moslimstaan Send a message via AIM to Moslimstaan Send a message via MSN to Moslimstaan Send a message via Yahoo to Moslimstaan

wat een BS vroeger werden zowat alle jongens besneden, in usa is het geen uitzondering.. Het is gewoon veel hygienischer.

Bij meisjes zou het wel verboden moeten worden.

Reply With Quote
Reply

Tags
alleen, besnijdenis, rechtvaardigt, religie

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 06:42 PM.
Vertalen:

Tags