Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-08-2006, 12:21 PM   #1
Aart Tuynman
IF-Crazy

Default Explosieve groei geweld in vliegtuigen

Explosieve groei geweld in vliegtuigen

Uitgegeven: 8 augustus 2006 10:40
Laatst gewijzigd: 8 augustus 2006 11:11

SCHIPHOL - De eerste helft van dit jaar is het aantal gewelddadige incidenten in vliegtuigen explosief gestegen. Uit cijfers van de Koninklijke Marechaussee blijkt dat de politiedienst op Schiphol dit jaar hiervoor al 28 keer is ingeschakeld. Vorig jaar was dat nog zeventien keer.

"Je kunt zeker spreken van een enorme toename van geweldsincidenten. Dat is zorgwekkend. De oorzaak hiervan hebben we nog niet kunnen achterhalen", concludeert een woordvoerder van de marechaussee op Schiphol. "Wel is duidelijk dat het meestal om dronken passagiers gaat, die zich aan agressie schuldig maken."

Dit jaar pakte de marechaussee in totaal negen mensen op die problemen in het vliegtuig maakten. In 2005 werden om deze reden in totaal acht passagiers gearresteerd. De politiedienst treedt op als de gezagvoerder van een vliegtuig om hulp vraagt.

Aangifte

Dat er niet altijd arrestaties volgen, komt omdat er lang niet altijd aangifte wordt gedaan. "Dan zijn er bijvoorbeeld geen verklaringen, die een aanhouding kunnen rechtvaardigen", verduidelijkt de zegsman van de marechaussee. "Wij zijn er natuurlijk in de lucht niet bij, dus we kunnen zelf niet constateren wat daar is gebeurd."

Nu de problemen in vliegtuigen flink toenemen, hoopt de marechaussee dat er een "hoge aangiftebereidheid" bij de luchtvaartmaatschappijen en passagiers komt. Dit is nodig om de agressie goed te kunnen aanpakken.

Verklaring

Om de drempel te verlagen liggen er inmiddels in de Nederlandse vliegtuigen formuleren waarin cabinepersoneel versneld aangifte kan doen. De documenten kunnen indien mogelijk al in de lucht worden ingevuld. De betrokkenen hoeven dan niet direct na een lange vlucht ook nog eens uitgebreid een verklaring af te leggen. Dat mogen ze later doen.

Incidenten

De afgelopen weken zijn er drie flinke incidenten geweest. Zaterdag moesten ongeveer twintig marechaussees ingrijpen bij een massale vechtpartij in een toestel van de Turkse maatschappij Corendon Air tijdens een tussenstop. De gezagvoerder wilde een passagier verwijderen, vanwege de overlast die hij bezorgde. Deze man weigerde echter van boord te gaan.

Chaos

De situatie escaleerde uiteindelijk zo dat de overige passagiers erg agressief werden en om zich heen begonnen te slaan. De situatie ontaardde volgens de marechaussee in een totale chaos. De passagier die met de stampij begon, is met zijn gevolg van boord gehaald.

Vrijdag maakte een beschonken Rus amok tijdens een KLM-vlucht van Cura

Reply With Quote
Sponsors
Old 08-08-2006, 12:23 PM   #2
Aart Tuynman
IF-Crazy

Default Re: Explosieve groei geweld in vliegtuigen

Quote:
"Wel is duidelijk dat het meestal om dronken passagiers gaat, die zich aan agressie schuldig maken."[/b]
Het lijkt me duidelijk dat de luchtvaartmaatschappijen zelf medeschuldig zijn aan het probleem, doordat er aan boord drank geschonken wordt.

Reply With Quote
Old 08-09-2006, 01:22 PM   #3
Aart Tuynman
IF-Crazy

Heeft iemand van jullie wel eens agressie in het vliegtuig meegemaakt?

Reply With Quote
Old 08-09-2006, 04:25 PM   #4
Hein
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Aart Tuynman
nog nooit

Reply With Quote
Old 08-09-2006, 05:03 PM   #5
Avish
Guest

Quote:
Originally posted by Aart Tuynman
Ja !!
hehehe
en grappig ook

eerste keer, kwam ik van India
Kreeg een Indier (man) ruzie met een Nl vrouw (geen bekenden van elkaar). Nl vrouw had tegen hem gezegd dat hij niet zoveel moet drinken en dat hij zo stinkt als hij drinkt.

Die man maakte een hele heisa, wou de vrouw klappen, maar ja, NL vrouwen zijn niet op hun mondje gevallen, dus die gaat er tegenin. De man had geen zin meer om naast de vrouw te zitten, werd agressief tegen cabine personeel, wou uitstappen :) Zat te wroeten aan de deur..... hehehe.

Kwam er later een grote Sikh aan, echt een boom van een kerel.
Die heeft die man gekalmeerd en naar een andere plek gebracht.

2e keer was pas grappig
Reis naar Suriname

Man was vervelend, liep de hele tijd rond, was luidruchtig.
Toen zei stewardes of hij wou gaan zitten, ze zouden eten uitdelen.
Meneertje grote mond, dat hij betaald had en dat hij kon doen en laten wat hij wil en kon gaan en staan waar hij wil. En dat zij maar ff nog meer bier en whiskey wou brengen
Zijn vrouw die er ook wat van zei kreeg een paar klappen, voor alles iedereen.... die man reageerde alles op haar af..... echt zielig

UIteindelijk is die man gaan zitten en die vrouw heeft de rest van de vlucht te verduren gekregen. Het personeel kwam langs om de man aan te spreken, maar hielp niet....

Toen we geland waren......... kwam Militaire Politie binnen. Heeft de man letterlijk uit het vliegtuig gesleept. De vrouw die zei, neem hem maar mee, ik wil meteen terug naar NL.

Wat is het mooie van het verhaal......
Man en vrouw zag ik na 3 dagen gezellig arm in arm lopen in Nickerie...

Ik tegen ze zeggen: Ik ben blij dat jullie het goed gemaakt hebben en hopenlijk hebben jullie een knallende vakantie :D

:lol:
  Reply With Quote
Old 08-09-2006, 07:03 PM   #6
bakroe
IF-Crazy

Ik drink altijd sopie in die plane en als ze niet willen geven dan maak ik me eigen fles open..De prijzen zijn te hoog om geen lol te mogen hebben/maken in dat ding dus van wat ergernis motten ze niet lullen
Status: Offline

Reply With Quote
Old 08-09-2006, 07:05 PM   #7
Hein
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by baloe
Ik drink altijd sopie in die plane en als ze niet willen geven dan maak ik me eigen fles open..De prijzen zijn te hoog om geen lol te mogen hebben/maken in dat ding dus van wat ergernis motten ze niet lullen

just like me

Reply With Quote
Old 08-09-2006, 07:14 PM   #8
bakroe
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Hein+-->
QUOTE(Hein)
Old 08-09-2006, 07:18 PM   #9
Anchu
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Avish
Ja !!
hehehe
en grappig ook

eerste keer, kwam ik van India
Kreeg een Indier (man) ruzie met een Nl vrouw (geen bekenden van elkaar). Nl vrouw had tegen hem gezegd dat hij niet zoveel moet drinken en dat hij zo stinkt als hij drinkt.

Die man maakte een hele heisa, wou de vrouw klappen, maar ja, NL vrouwen zijn niet op hun mondje gevallen, dus die gaat er tegenin. De man had geen zin meer om naast de vrouw te zitten, werd agressief tegen cabine personeel, wou uitstappen :) Zat te wroeten aan de deur..... hehehe.

Kwam er later een grote Sikh aan, echt een boom van een kerel.
Die heeft die man gekalmeerd en naar een andere plek gebracht.

2e keer was pas grappig
Reis naar Suriname

Man was vervelend, liep de hele tijd rond, was luidruchtig.
Toen zei stewardes of hij wou gaan zitten, ze zouden eten uitdelen.
Meneertje grote mond, dat hij betaald had en dat hij kon doen en laten wat hij wil en kon gaan en staan waar hij wil. En dat zij maar ff nog meer bier en whiskey wou brengen
Zijn vrouw die er ook wat van zei kreeg een paar klappen, voor alles iedereen.... die man reageerde alles op haar af..... echt zielig

UIteindelijk is die man gaan zitten en die vrouw heeft de rest van de vlucht te verduren gekregen. Het personeel kwam langs om de man aan te spreken, maar hielp niet....

Toen we geland waren......... kwam Militaire Politie binnen. Heeft de man letterlijk uit het vliegtuig gesleept. De vrouw die zei, neem hem maar mee, ik wil meteen terug naar NL.

Wat is het mooie van het verhaal......
Man en vrouw zag ik na 3 dagen gezellig arm in arm lopen in Nickerie...

Ik tegen ze zeggen: Ik ben blij dat jullie het goed gemaakt hebben en hopenlijk hebben jullie een knallende vakantie :D

:lol:
whahaha sjonge! :lol:
Status: Offline

Reply With Quote
Old 08-09-2006, 11:24 PM   #10
Aart Tuynman
IF-Crazy

Ik ben maar een keer met de machine geweest, en dat was al weer tien jaar geleden, en toen heb ik gelukkig niets meegemaakt. Het lijkt me absoluut geen prettige ervaring als mensen aan boord van een vliegtuig agressief worden en gaan vechten, ook al heb je er zelf niets mee te maken.

Luchtvaartmaatschappijen vragen er eigenlijk zelf om door aan boord zoveel drank te schenken. Als ze het probleem werkelijk aan willen pakken, dan zullen ze toch eerst moeten stoppen met drank serveren aan boord.

Ik vind ook dat als er een incident plaatsvindt aan boord van een vliegtuig waar drank geschonken wordt, en de politie moet erbij komen, dat de kosten dan gewoon op de luchtvaartmaatschappij verhaald moeten worden.

Reply With Quote
Reply

Tags
explosieve, geweld, groei, vliegtuigen

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:57 AM.
Vertalen:

Tags