Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-15-2005, 10:52 AM   #1
Madhusudan
IF-Beginner

Default In welke context hebben de Rishi's de geschriften uitgelegt en doorgegeven

ik zal wachten op het antwoord

Reply With Quote
Sponsors
Old 06-22-2005, 10:16 AM   #2
imported_Shiva
IF-Lid

Default Re: In welke context hebben de Rishi's de geschriften uitgelegt en doorgegeven

ten eerste; uitgelegd (met een d)

ten tweede; jammer dat weinig mensen reageren, waar is de jonge geprikkelde hindu mind?

ten derde: de geschriften zijn geschreven om de veda's begrijpelijker te maken. ze hebben door middel van vraag-antwoord sessies met hun gurmuks (leerlingen) de hindu geschriften uitgelegd en vastgegeld in de shastra's.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 07-07-2005, 08:42 AM   #3
- Prem -
IF-Lid

Default Re: In welke context hebben de Rishi's de geschriften uitgelegt en doorgegeven

Quote:
Originally Posted by Madhusudan
ik zal wachten op het antwoord
Waarom wachten?

Reply With Quote
Old 07-07-2005, 05:07 PM   #4
imported_Shiva
IF-Lid

Ik denk dat je de vraag ook als volgt kan stellen: In welk context worden de geschriften, geschreven door de Rishi, hedendaags toegepast?

Reply With Quote
Old 04-12-2006, 11:19 PM   #5
imported_Arjun
IF-Crazy

Het is erg lastig de siddhaanta's van verschillende Rishi's (en Rishika's!) van de Veda's te beperken in één context. Zij zijn verschillende zienswijzen van hetzelfde, hierom verschillen zij van elkaar maar kan men niet menen dat de één het juist heeft en de ander fout zit.

Dit spectrum aan diversiteit siert onze Sanaatan Dharma.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Reply

Tags
context, doorgegeven, geschriften, hebben, rishi, uitgelegt, welke
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:28 AM.
Vertalen:

Tags