Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Politiek & Media

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-11-2004, 09:37 AM   #1
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham
Default Amerikaanse/Britse militairen hebben geen kennis

De Amerikaanse en Britse militairen die in Irak zijn. Hebben geen kennis van de mensen die in dat gebied leven en bij hun ontbreekt het ook aan kennis in het algemeen.

De militairen martelen de Irakese gevangenen terwijl ze naakt zijn en een zak over hun hoofd hebben. Iets wat mij pijn deed was dat een militair op een gevangene zat in een yoga houding. Dat betekent dat ze helemaal geen algemene kennis hebben. Ze weten dus niet dat yoga uit India afkomstig is.

De militairen gaan naar mijn mening te ver. Als ze bepaalde informatie uit die mensen willen krijgen, dan kan het ook op een andere manier. Alleen wil ik dan niet van die ranzige situaties zien. Het is trouwens heel dom dat ze pers toelaten om te filmen en te fotograferen. Zo laten ze zelf zien aan heel de wereld dat ze niet netjes met mensen om kunnen gaan.

Haat jegens het westen zal op deze wijze alleen maar toenemen!!!

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 05-12-2004, 10:53 AM   #2
Varsham
IF-Crazy

Default Re: Amerikaanse/Britse militairen hebben geen kennis

Wat vinden jullie van de martelingen die de militairen uitvoeren op de Irakese gevangenen??? Moeten ze niet nu Saddam de martelaar is verstoten van zijn troon, zich gedragen zoals het hoort en vriendelijk zijn tegenover de Irakezen??? Vinden jullie ook dat de militairen zichzelf zo belachelijk maken???

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

Reply With Quote
Old 05-12-2004, 04:21 PM   #3
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna

Quote:
Originally Posted by Varsham
Wat vinden jullie van de martelingen die de militairen uitvoeren op de Irakese gevangenen??? Moeten ze niet nu Saddam de martelaar is verstoten van zijn troon, zich gedragen zoals het hoort en vriendelijk zijn tegenover de Irakezen??? Vinden jullie ook dat de militairen zichzelf zo belachelijk maken???
ik vindt het gewoon niet goed je hebt je vijand al gevangen maar dan moet je ze ook niet belachelijk gaan maken en dan een fot op een site gaan gooien >:(

Reply With Quote
Old 05-13-2004, 11:55 AM   #4
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Varsham
De Amerikaanse en Britse militairen die in Irak zijn. Hebben geen kennis van de mensen die in dat gebied leven en bij hun ontbreekt het ook aan kennis in het algemeen.

De militairen martelen de Irakese gevangenen terwijl ze naakt zijn en een zak over hun hoofd hebben. Iets wat mij pijn deed was dat een militair op een gevangene zat in een yoga houding. Dat betekent dat ze helemaal geen algemene kennis hebben. Ze weten dus niet dat yoga uit India afkomstig is.

De militairen gaan naar mijn mening te ver. Als ze bepaalde informatie uit die mensen willen krijgen, dan kan het ook op een andere manier. Alleen wil ik dan niet van die ranzige situaties zien. Het is trouwens heel dom dat ze pers toelaten om te filmen en te fotograferen. Zo laten ze zelf zien aan heel de wereld dat ze niet netjes met mensen om kunnen gaan.

Haat jegens het westen zal op deze wijze alleen maar toenemen!!!
Als ex-militair wil ik mbt jou betoog het volgende zeggen:

Oorlog voeren betekent dat je je 'vijand' op TWEE manieren kan/moet uitschakelen nl: 1 Neermaaien met kogels en 2 Gevangen nemen.

In sommige situaties is het beter te kiezen voor optie 2 met de bedoeling cruciale en strategische informatie los te peuteren. Het feit dat je je tegenstander, dmv optie 2, reeds uitgeschakeld hebt, betekent dat je VANAF dat moment zijn/haar menselijke waarden moet respecteren welke vastgelegd is in een aantal internationale verdragen.

Wat de amerikanen én engelsen in Irak hebben gedaan is dan ook in strijd met internationale verdragen. Echter de 'handelingen' van deze mensen moet je in de context plaatsen waarbij de irakezen de westerlingen hebben vermoord en als een stuk vuil door de straten sleepten. Ik vind dat de amerk/engels. op een gepaste manier antwoord hebben gegeven op de onmenselijke houding van de irakezen.

Tot slot iets over de amerikaanse miltairen zélf. Ten tijde van mijn militairedienst (in Duitsland waar ik te maken had met o.a. Belgen,Fransen en Engelse militairen) heb ik van zeer nabij ervaren hoe arrogant ze zijn.

Conclusie: We moeten niet meteen zeggen dat een amerikaanse militair geen mensenkennis heeft

Reply With Quote
Old 06-29-2004, 08:02 PM   #5
Winand
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by maggan
Conclusie: We moeten niet meteen zeggen dat een amerikaanse militair geen mensenkennis heeft*
Ik verkies pro-Amerikaanse taal boven Anti-Amerikaanse taal. Media is om de massa te indoctrineren. Ik denk dat het goed is dat terrorisme en extremisme wordt bestreden. Ik denk ook dat het goed is dat Amerika supermachtstatus heeft. Ik moet er niet aan denken dat bv Frankrijk of Spanje of Saoudi Arabie of Rusland supermachtstatus krijgt.

Reply With Quote
Old 06-29-2004, 10:56 PM   #6
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Winand

Ik verkies pro-Amerikaanse taal boven Anti-Amerikaanse taal. Media is om de massa te indoctrineren. Ik denk dat het goed is dat terrorisme en extremisme wordt bestreden. Ik denk ook dat het goed is dat Amerika supermachtstatus heeft. Ik moet er niet aan denken dat bv Frankrijk of Spanje of Saoudi Arabie of Rusland* supermachtstatus krijgt.
waarom amerika wel, en andere landen niet? Waarom niet streven naar vrede?

Reply With Quote
Old 06-30-2004, 09:11 AM   #7
Varsham
IF-Crazy

Quote:
Ik verkies pro-Amerikaanse taal boven Anti-Amerikaanse taal. Media is om de massa te indoctrineren. Ik denk dat het goed is dat terrorisme en extremisme wordt bestreden. Ik denk ook dat het goed is dat Amerika supermachtstatus heeft. Ik moet er niet aan denken dat bv Frankrijk of Spanje of Saoudi Arabie of Rusland* supermachtstatus krijgt.
Het zijn de plannen van de hoge pieten die door de nietsvermoedende soldaten moeten worden uitgevoerd.
Ik snap niet dat je voor de amerikanen kiest, terwijl zij zelf geen schone handen hebben, zij zetten mensen tegen elkaar op om zo zelf beter van te worden. De amerikanen zijn echt geen lieverdjes, kijk maar bijvoorbeeld met het conflict Kashmir, ze laten India en Pakistan maar hun gang gaan, als er wat gebeurt, dan doen ze alsof ze van niets weten. Als er in 1 van die landen wat te halen zou zijn, dan zou amerika degenen helpen bij wie ze wat zouden kunnen halen. Bij Irak gaat het om de olie, daarom zijn ze daar. Nu wordt er genoeg olie naar boven gehaald, om de olieprijs in de VS laag te houden. Dus ze doen het allemaal uit eigen belang. Stelletje oplichters. Dus dan heb ik liever dat elk land in de wereld gelijk is en dat geen van ze een supermachtstatus heeft. Amerika is niet eens een supermacht, dat denken ze alleen maar.

Reply With Quote
Old 06-30-2004, 09:47 PM   #8
Winand
IF-Lid

Als ik moet kiezen (met dharma als maatstaf) tussen de Amerikanen als supermacht en 1 vd de tegenstanders van de Amerikanen als supermacht,.. dan kies ik voor de Amerikanen. Dat is het enige wat ik zeg.

Reply With Quote
Old 06-30-2004, 11:55 PM   #9
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Als ik moet kiezen (met dharma als maatstaf) tussen de Amerikanen als supermacht en 1 vd de tegenstanders van de Amerikanen als supermacht,.. dan kies ik voor de Amerikanen. Dat is het enige wat ik zeg.

wie zegt dat je moet kiezen? waarom kies je niet voor het alternatief, dat van op een andere manier zoeken naar een vreedzame oplossing?
Betekent je bovenstaande opmerking trouwens dat je ten allen tijde achter Amerika staat? Of zijn er ook landen waarbij je niet meer achter Amerika staat? Wat zou je doen als Afghanistan India was?

Reply With Quote
Old 07-01-2004, 06:41 PM   #10
Winand
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by AN
wie zegt dat je moet kiezen? waarom kies je niet voor het alternatief, dat van op een andere manier zoeken naar een vreedzame oplossing?
Betekent je bovenstaande opmerking trouwens dat je ten allen tijde achter Amerika staat? Of zijn er ook landen waarbij je niet meer achter Amerika staat? Wat zou je doen als Afghanistan India was?
Een vreedzame oplossing is altijd de beste oplossing. Maar dan moet die er wel zijn.

Als Afganistan India was... zou ik zeer waarschijnlijk hier nu niet zitten te typen, en zouden mijn vrouwen allemaal burka dragen Als die sikh gek wordt en zich aansluit bij pakistan en zich tegen amerika keert..... dan tja...

Waarom moet ik tegen Amerika zijn... obv wat voor info...

Reply With Quote
Reply

Tags
amerikaanse or britse, geen, hebben, kennis, militairen
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 02:20 PM.
Vertalen:

Tags