Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-22-2008, 03:57 PM   #1
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Default Relatie een zonde????

Als je terugkijk in je verleden,denk je dan niet....
Waar was ik aan begonnen..!
Ik heb al mijn tijd verspild aan hem/haar..!
Wat een zonde..!
Ik wou dat ik hem/haar ooit had ontmoet...!

Je word verdrietig als je hem/haar ziet omdat de wond te vers is.

Ik weet zeker dat een paar dit hebben meegemaakt....
beschrijf je gevoels,praat erover en het lucht op.
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 02-25-2008, 06:30 AM   #2
Mira
IF-Beginner

Relatie een zonde????
Ach nee, waarom is dat zonde? Blijkbaar dacht je er in die tijd anders over dan nu, je voelde het anders, het stond in de sterren dat je die persoon ontmoette... Meer/beter dan naar beste weten kun je toch niet doen?? Als je er maar van leert.
Ik heb eigenlijk nooit spijt van iets, want ik stond in die tijd helemaal achter wat ik toen deed. Wel denk ik n soms: dat zou ik n dus NOOIT NEVER meer doen! Okee, dat heb je dan geleerd dankzij je ervaring.

Fouten maken hoort bij het leven . Als je dat niet wilt of eng vindt moet je in bed blijven liggen met de dekens over je hoofd, maar dan leef je niet en dat is pas een fout

Reply With Quote
Old 02-25-2008, 06:36 PM   #3
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Mira View Post
Relatie een zonde????
Ach nee, waarom is dat zonde? Blijkbaar dacht je er in die tijd anders over dan nu, je voelde het anders, het stond in de sterren dat je die persoon ontmoette... Meer/beter dan naar beste weten kun je toch niet doen?? Als je er maar van leert.
Ik heb eigenlijk nooit spijt van iets, want ik stond in die tijd helemaal achter wat ik toen deed. Wel denk ik n soms: dat zou ik n dus NOOIT NEVER meer doen! Okee, dat heb je dan geleerd dankzij je ervaring.

Fouten maken hoort bij het leven . Als je dat niet wilt of eng vindt moet je in bed blijven liggen met de dekens over je hoofd, maar dan leef je niet en dat is pas een fout

Van je momenten moet je het hebben
Zonde dat weet ik niet zo snel, het is een zonde als je een 'player' hebt en/of 'pooier' ofzo... dan is het wel een zonde, had je het kunnen aanzien komen denk het wel. Tja je kan idd niet de toekomst in kijken en spijt hebben is zonde. Geniet van de momenten en heb geen spijt.
en van je verleden kan je leren, zoals jij dat al zegt, is een ervaring,

Fouten hoort erbij. leven zonder keuzes maken, dat is zonde want zelfs dat is een keuze, maar een keuze die niet zo leuk is.

Hoe weet je dan wat goed is en wat niet?
hoe weet je dan dat die ene het waard is je liefde te geven?
hoe weet je dan dat je niet als 'speelgoed' zal zijn?
hoe weet je dan dat je wel de juiste definitie van liefde hebt?
waarom eigeniljk zoveel ophef over liefde?
Waarom doen hindustaanse ouders (zoals ik bemerk) bij bepaalde leeftijd zo moeiljk?

Relatie is denk ik geen zonde, maar wat maakt het dan een zonde?

Reply With Quote
Old 02-26-2008, 06:15 AM   #4
Mira
IF-Beginner

hallo Vissie,

Grappig, ik heb de hele tijd gedacht dat je een oudere man bent en nu ga ik ineens op beide punten twijfelen misschien omdat je "player" schrijft...

Ik denk dat we eerst je vraag helder moeten krijgen:
je zegt "relatie een zonde?" maar ik neem aan dat je niet bedoelt dat een relatie zondig is. Bedoel je: relatie, zonde (van je tijd)?

Ik weet ook niet alle antwoorden, hoor. Sommmige dingen kun je echt niet zien aankomen, daar moet je dan maar zo goed mogelijk mee (leren) omgaan.

"Waarom zoveel ophef over liefde"
Ik denk dat dat is omdat het (als het goed zit) een exclusieve relatie is ; die ander kiest voor jou op een exclusieve manier. Ik heb meerdere vriendinnnen en dat zit elkaar niet in de weg, maar ik wil maar n partner.
En vrijen doe je ook alleen maar met die partner, dus dat maakt de ophef over liefde ook wel begrijpelijk. En helaas zit er een hele commerciele markt met (Bollywood-)rimram omheen, lastig om daardoorheen te prikken, zeker als je jong bent.

"hoe weet je dan dat die ene het waard is je liefde te geven?"
Dat weet je dus niet altijd, helaas. Als dat zo simpel was waren er geen echtscheidingen, denk ik...

"Relatie is denk ik geen zonde, maar wat maakt het dan een zonde?"
die vraag begrijp ik niet.

Reply With Quote
Old 03-03-2008, 04:26 PM   #5
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
hallo Vissie,

Grappig, ik heb de hele tijd gedacht dat je een oudere man bent en nu ga ik ineens op beide punten twijfelen misschien omdat je "player" schrijft...

Ik denk dat we eerst je vraag helder moeten krijgen:
je zegt "relatie een zonde?" maar ik neem aan dat je niet bedoelt dat een relatie zondig is. Bedoel je: relatie, zonde (van je tijd)?

Ik weet ook niet alle antwoorden, hoor. Sommmige dingen kun je echt niet zien aankomen, daar moet je dan maar zo goed mogelijk mee (leren) omgaan.

hallo Mira,

uhm, waarom twijfelen over gebruik van woord, ik wist even niet welke wood ik moest gebruiken, kwam toevallig dat woord 'player' in mij op omdat ik veel met jongeren te maken heb met diverse problemen.

Relatie zonde, bedoel ik mee of het aangaan van relatie niet een zonde is, dat ligt in mijn denken heel verschillend, naar mijn mening denk ik wel dat je van elke relatie iets kan leren. Maar het is individueel of je een relatie wel/niet aan wilt gaan.

Sommige dingen kan je inderdaad niet zien aankomen. Dat is gewoon actie reactie uit het onbewuste dat op jou pad is gekomn.

Quote:
"Waarom zoveel ophef over liefde"
Ik denk dat dat is omdat het (als het goed zit) een exclusieve relatie is ; die ander kiest voor jou op een exclusieve manier. Ik heb meerdere vriendinnnen en dat zit elkaar niet in de weg, maar ik wil maar n partner.
En vrijen doe je ook alleen maar met die partner, dus dat maakt de ophef over liefde ook wel begrijpelijk. En helaas zit er een hele commerciele markt met (Bollywood-)rimram omheen, lastig om daardoorheen te prikken, zeker als je jong bent.

"hoe weet je dan dat die ene het waard is je liefde te geven?"
Dat weet je dus niet altijd, helaas. Als dat zo simpel was waren er geen echtscheidingen, denk ik...

"Relatie is denk ik geen zonde, maar wat maakt het dan een zonde?"
die vraag begrijp ik niet.
hmmm, diep maar wel correct antwoord.
Liefde wil je idd met n persoon, alle intiemiteit enz wil je ook met die ene persoon. Dat er dan ophef komt als er iets fout gaat kan kloppen. garanties heb je niet, maar gedrag van verleden is gedrag van toekomst, gedrag dat je kan veranderen, maar moet men de fictieve wereld niet vervangen met het echte wereld.

het aangaan van een relatie, dat is ding, wat de toekomst is, dat is niet te bepalen dan op korte vooruizichten. Dat er iets fout gaat kan, maar waarom wordt er dan zosnel gesproken over scheiden?

ik bedoel met die vraag, relatie is geen zonde, maar waarom dan toch een relatie aan gaan waarvan je denkt/weet dat het op lange termijn toch een zonde zal worden?
Beetje fout geformuleerd...

Reply With Quote
Old 03-04-2008, 06:31 AM   #6
Mira
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post

hmmm, diep maar wel correct antwoord.
Ja, saai he
gedrag van verleden is gedrag van toekomst, gedrag dat je kan veranderen
als je ervan leert is het geen zonde (geweest).
ik bedoel met die vraag, relatie is geen zonde, maar waarom dan toch een relatie aan gaan waarvan je denkt/weet dat het op lange termijn toch een zonde zal worden?
Dat is een afweging. Er zijn toch ook altijd mooie dingen in een relatie? Als die (op dat moment) de weegschaal doen overslaan... Tenzij een relatie echt beschadigend is dan zou ik zeggen: snel wegwezen!
En: altijd nog beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven... Ik heb een vriendin van ruim 40 jaar, die nog nooit een man gezoend heeft om nog maar te zwijgen van relkaie en vrijen. Dat lijkt me veel erger dan een keer miskleunen en naderhand denken: zonde.
Beetje fout geformuleerd...
Welnee, gewoon anders dan ik zou doen. Maar we zijn er nu aardig uit...

Reply With Quote
Old 03-06-2008, 10:59 PM   #7
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Welnee, gewoon anders dan ik zou doen. Maar we zijn er nu aardig uit...

we zijn er idd aardig uit,
wel ernstig van je vriendin, dan heb ik ook liever een blauwtje lopen en op de hoop volgend keer meer succes te hebben...

maart kort gezegd, relatie is geen zonde, is een leermoment...
relatie is te overwegen, maar spijt mag je niet hebben, als het verkeerd gaat

Reply With Quote
Old 03-07-2008, 06:30 AM   #8
Mira
IF-Beginner

wel ernstig van je vriendin

Ja, ze omschrijft haar leven soms als 'koud en leeg' en dan denk ik : wat erg, veel erger dan hartzeer gehad te hebben.

Maar als ik dan vraag of ze niet liever toch een keer het risico loopt (op een mogelijke afwijzing maar ook op de kans van een aardige man!) blijkt de drempel te hoog te zijn. Het antwoord is altijd "ja maar ik durf niet".
Ondertussen beheerst het wel haar hele leven . Op alle andere vlakken is ze super-geslaagd, veel meer dan ik (dikke baan , prachtig appartement, jonger en knapper dan ik) maar eigenlijk heb ik medelijden met haar. Het zit ook de hele tijd voor in haar hoofd. Als we uit eten gaan wil ik altijd ergens op klinken en dan verzin ik iets geks maar zij zegt al jaren hetzelfde: 'op de liefde.'
(Die voor haar niet zal komen met haar houding, vrees ik, maar dat zeg ik natuurlijk niet.tegen haar, althans niet zo hard)

Goed, ik dwaal wat af.
De lijst is ingedut he?

Reply With Quote
Old 03-07-2008, 11:48 AM   #9
I C U
IF-Lid

Quote:

Ja, ze omschrijft haar leven soms als 'koud en leeg' en dan denk ik : wat erg, veel erger dan hartzeer gehad te hebben.

Maar als ik dan vraag of ze niet liever toch een keer het risico loopt (op een mogelijke afwijzing maar ook op de kans van een aardige man!) blijkt de drempel te hoog te zijn. Het antwoord is altijd "ja maar ik durf niet".
Ondertussen beheerst het wel haar hele leven . Op alle andere vlakken is ze super-geslaagd, veel meer dan ik (dikke baan , prachtig appartement, jonger en knapper dan ik) maar eigenlijk heb ik medelijden met haar. Het zit ook de hele tijd voor in haar hoofd. Als we uit eten gaan wil ik altijd ergens op klinken en dan verzin ik iets geks maar zij zegt al jaren hetzelfde: 'op de liefde.'
(Die voor haar niet zal komen met haar houding, vrees ik, maar dat zeg ik natuurlijk niet.tegen haar, althans niet zo hard)

Goed, ik dwaal wat af.
De lijst is ingedut he?
Vind je het vreemd dat ze zo'n houding heeft? Iedereen heeft een andere manier van verwerken en opnemen. Zij is blijkbaar overgevoelig en dat maakt haar terughoudender en waarschijnlijk is ze geblokkeerd voor mannen.
Ze zal uiteindelijk zelf eruit moeten komen, maar dit keer moet ze wel op de juiste plaatsen zoeken. En open staan voor veel andere dingen.

Reply With Quote
Old 03-09-2008, 06:16 PM   #10
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:

Goed, ik dwaal wat af.
De lijst is ingedut he?

hmmm, lastige vriedin, heeft ze het er al eens over gehad met mensen die ongeveer in het zelfde parket zit?

Reply With Quote
Reply

Tags
een, relatie, zonde

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 02:04 AM.
Vertalen:

Tags