Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-07-2006, 09:05 PM   #1
Anand
IF-Crazy

Default werken voor je uitkering

De Tweede Kamer wil dat gemeenten zo veel mogelijk mensen verplicht laten werken voor hun bijstandsuitkering. De werkverplichting is volgens de Kamer tevens een goede manier om mensen die onterecht een uitkering aanvragen 'te ontmaskeren'.

Een Kamermeerderheid van CDA, VVD en LPF is hiervan overtuigd geraakt door resultaten uit gemeenten die de werkprikkel al wel toepassen. In Amsterdam bijvoorbeeld haakte 10 procent van de bijstandsgerechtigden door de werkverplichting voortijdig af, zo werd gisteren bekend. Onder de afhakers zijn vooral veel jongeren.

"Werken voor een uitkering is een heel goede zeef, want blijkbaar hebben in de hoofdstad heel veel bijstandsgerechtigden ten onrechte een uitkering ontvangen", aldus CDA-Kamerlid Gerda Verburg.

De partijen vinden dat gemeenten die het zogenoemde work-first-principe nog niet hebben uitgeprobeerd, dat alsnog moeten doen. "Er zijn gemeenten die het wel hebben gedaan, maar het gebeurt nog te weinig", stelt VVD-Kamerlid Ed van der Sande. LPF-Kamerlid Joao Varela heeft voorbeelden van gemeenten die ook met de werkplicht actief aan de slag zouden moeten gaan. "Ik vermoed dat ook bij andere grote steden, zoals Rotterdam, Utrecht en Den Haag, de bezem er flink doorheen kan", aldus Varela.

goed idee!
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 01-07-2006, 09:54 PM   #2
Preshand
Guest

Interessant! Bron?

Ik ben het ook wel eens hiermee + de voorwaarde dat werk uitgezonder is i.g.v. vrijwilligerswerk (met controle)
  Reply With Quote
Old 01-07-2006, 10:59 PM   #3
Aart Tuynman
IF-Crazy

Een verplichting om te werken voor je bijstandsuitkering komt feitelijk neer op verlaging van het minimumloon.

Reply With Quote
Old 01-08-2006, 02:31 PM   #4
Preshand
Guest

[quote]Een verplichting om te werken voor je bijstandsuitkering komt feitelijk neer op verlaging van het minimumloon.Ik snap wat je bedoelt Aart. Maar ik denk dat je het ook zo zou kunnen inkleden dat er geen sprake is van een vergoeding van arbeid waardoor het niet als loon wordt gekwalifceerd, maar meer neigt naar een uitkering, wat mij dunkt ook de bedoeling te zijn van de initiatiefnemers.

Vind jij dat dit dan een goede of een slechte ontwikkeling?[/color]
  Reply With Quote
Old 01-18-2006, 07:20 PM   #5
Laila
IF-Addicted

[quote]Een verplichting om te werken voor je bijstandsuitkering komt feitelijk neer op verlaging van het minimumloon.Onder andere...

herinneren jullie de Melkertbanen? Deze werkplekken waren door de overheid gecreeerd. Het gevolg was dat er overbodige functies ontstonden. De overheid kon het op gegeven moment niet meer betalen m.h.g. dat een aantal van deze werkplekken geschrapt moest worden. Het is makkelijk gezegd om met behoud van de uitkering te werken, maar wie heeft werk voor deze mensen? De meeste werkgevers willen enthousiaste werknemers. De meeste uitkeringtrekkers zijn dat niet, hierdoor kunnen de gemeentes de werkgevers niet zover krijgen om uitkeringtrekkers aan te nemen.
Het klinkt simpel, maar de uitvoering is allesbehalve simpel.

Reply With Quote
Old 01-25-2006, 10:43 PM   #6
Anand
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Laila
Het is makkelijk gezegd om met behoud van de uitkering te werken, maar wie heeft werk voor deze mensen?
de gemeente!
genoeg te doen in de steden
laat ze lekker de straat vegen en graffiti schoonmaken
dan hebben we eindelijk weer schone steden

en ik ben voor lijfstraffen
wie niet werken wil, moet voelen
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-26-2006, 11:22 AM   #7
Anonymous
Guest

Ik vind het op zich geen verkeerd idee, mits de mensen wel lichamelijk in staat zijn om te werken. Wel moeten we uitkijken dat deze mensen niet gebruikt gaan worden ter vervanging van duurdere werknemers....
Laat deze mensen een paar uur per dag soort van vrijwilligerswerk doen....
  Reply With Quote
Old 01-26-2006, 11:29 AM   #8
Virgo
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Vinnie
Ik vind het op zich geen verkeerd idee, mits de mensen wel lichamelijk in staat zijn om te werken. Wel moeten we uitkijken dat deze mensen niet gebruikt gaan worden ter vervanging van duurdere werknemers....
Laat deze mensen een paar uur per dag soort van vrijwilligerswerk doen....
inderdaad, laat ze vrijwilligerswerk gaan doen.
dan hebben ze in ieder geval een dagelijkse routine en sociale contacten.
net als mensen met een reguliere baan.

Reply With Quote
Reply

Tags
uitkering, voor, werken

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 02:56 PM.
Vertalen:

Tags