Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-19-2005, 04:47 PM   #51
Anonymous
Guest

[quote][b]Nog even over de vergelijking met de roulette. Die gaat per definitie niet op. Het grote verschil is dat het balletje en de roulettetafel geen bewustzijn en geen geheugen hebben. Daarom zijn ook na 20 keer zwart de kansen op rood, zwart resp. zero (ik heb het hier over de Franse roulette) nog steeds 18/37, 18/37 resp. 1/37.

Een mens heeft wel bewustzijn en geheugen. De kansen op succes bij een nieuwe liefde worden wel haast per definitie beinvloed door eerdere liefdes.

Ja, maar dat hoeft niet. Daarom zal de kans gewoon gelijk blijven, omdat je nog steeds een keuze hebt tussen het slagen of het niet slagen van een relatie. Die kans zit er, en blijft 50%. Het is niet zo dat een relatie dan maar altijd op de klippen loopt. Als je "eerste relatie" al slecht was...

Maargoed zo zie ik het :wink:. Daarom verleden hoeft soms niet eens meer mee te tellen, het is de toekomst wat telt. :wink:
  Reply With Quote
Old 11-19-2005, 04:47 PM   #52
Aart Tuynman
IF-Crazy

[quote][quote][b]
Een mens heeft wel bewustzijn en geheugen. De kansen op succes bij een nieuwe liefde worden wel haast per definitie beinvloed door eerdere liefdes.

[b]Ook in dat geval laat je je wel degelijk beinvloeden door je vorige relatie. Je bent je immers bewust van de invloed die de vorige relatie heeft, of zou kunnen hebben.

Reply With Quote
Old 11-19-2005, 04:53 PM   #53
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by JoŽl
Ja, maar dat hoeft niet. Daarom zal de kans gewoon gelijk blijven, omdat je nog steeds een keuze hebt tussen het slagen of het niet slagen van een relatie. Die kans zit er, en blijft 50%. Het is niet zo dat een relatie dan maar altijd op de klippen loopt. Als je \"eerste relatie\" al slecht was...
[b]Die vergelijking met de roulette zit er wel diep in, want ook bij het slagen of niet slagen van een relatie schat je de kansen op 50%. Misschien dat je ook nog een soort zero hebt bij een relatie.

Een slechte relatie hoeft niet per se te betekenen dat een volgende relatie dan ook slecht zal zijn. Het kan er ook toe leiden dat je niet meer zo goed een nieuwe relatie aan durft te gaan. Het kan er ook toe leiden dat je in een nieuwe relatie je op een bepaalde manier gaat gedragen die zijn oorsprong vindt in de ervaringen van de vorige relatie. Het een en ander hoeft lang niet altijd negatief te zijn, daar ben ik het mee eens. Je kunt je ook bewust zijn van fouten die je zelf in de vorige relatie hebt gemaakt, en dat je die in een nieuwe relatie vermijdt.

Wat ik bedoel, is dat een vorige relatie sowieso invloed heeft op een nieuwe relatie.

Reply With Quote
Old 11-19-2005, 04:57 PM   #54
Jeannette
IF-Addicted

[quote][quote][quote][b]

[b]Ook in dat geval laat je je wel degelijk beinvloeden door je vorige relatie. Je bent je immers bewust van de invloed die de vorige relatie heeft, of zou kunnen hebben.

Maar dan kan je alles wel opnoemen..Ik ben me bewust van dat ik een oude relatie heb gehad..ik ben me er nu bewust van dat ik nu een relatie heb..en ik ben me nu bewust van dat het mijn tiende relatie is.
Het gaat er om dat jouw vorige relatie invloed op je huidige/toekomstige relatie heeft. En als je je verleden laat beinvloeden hoe je toekomst er uit zal zien dan heb je in mijn ogen de dingen niet verwerkt. En dan ontneem je jezelf de kansen om ook anders in het leven te staan.
Je bent je ook bewust van dat je oude relatie geen invloed hoeft te hebben op je huidige relatie. En als je dat inziet ( verandert ) dan sta je sterker in het leven. Mensen die teveel hangen in het verleden doen weinig aan veranderingen. Bang om te veranderingen toe te laten. En als je nu eens zegt : ik heb invloed op mijn relaties en niet mijn verleden...dan heb je macht over je eigen handelen...waar zou je dan voor willen kiezen ??

Reply With Quote
Old 11-19-2005, 05:05 PM   #55
Anonymous
Guest

[quote]
Quote:
Ja, maar dat hoeft niet. Daarom zal de kans gewoon gelijk blijven, omdat je nog steeds een keuze hebt tussen het slagen of het niet slagen van een relatie. Die kans zit er, en blijft 50%. Het is niet zo dat een relatie dan maar altijd op de klippen loopt. Als je "eerste relatie" al slecht was...
[b]Die vergelijking met de roulette zit er wel diep in, want ook bij het slagen of niet slagen van een relatie schat je de kansen op 50%. Misschien dat je ook nog een soort zero hebt bij een relatie.

Een slechte relatie hoeft niet per se te betekenen dat een volgende relatie dan ook slecht zal zijn. Het kan er ook toe leiden dat je niet meer zo goed een nieuwe relatie aan durft te gaan. Het kan er ook toe leiden dat je in een nieuwe relatie je op een bepaalde manier gaat gedragen die zijn oorsprong vindt in de ervaringen van de vorige relatie. Het een en ander hoeft lang niet altijd negatief te zijn, daar ben ik het mee eens. Je kunt je ook bewust zijn van fouten die je zelf in de vorige relatie hebt gemaakt, en dat je die in een nieuwe relatie vermijdt.

Wat ik bedoel, is dat een vorige relatie sowieso invloed heeft op een nieuwe relatie.

Oke, in dat laatste ben ik het zeker met je eens, dat een vorige relatie wel invloed zou kunnen hebben. Ligt aan de persoon hoe die er tegenaan kijkt.

"het is de toekomst wat telt, niet het verleden" geldt voor mij in de liefde.
In feite kijk je dan verder en laat je alles achter je. Je hebt er van geleerd. Maar nu is het tijd voor een nieuwe start. Uiteraard zijn er mensen die alles altijd vergelijken met vorige dingen (in dit geval relaties) etc... Maar sommige dingen zijn nou eenmaal niet te vergelijken of terug te koppelen aan verleden (roulette dus als voorbeeld)... zeker op liefdes gebied niet! (naar mijn mening) omdat dat net zoiets is als appels met peren vergelijken... Er zit verschil in oke, maar waarom hecht men dan toch een bepaalde vergelijking aan elkaar? Ik denk persoonlijk dat mensen teveel denken op liefdes gebied.

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als iedereen op zijn eigen "liefdes" gevoel af gaat, zonder andere dingen in het leven erbij te betrekken. (godsdienst, gewoontes... etc...)

:wink:
  Reply With Quote
Old 11-19-2005, 05:06 PM   #56
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Jeannette+-->
QUOTE(Jeannette)
Quote:
Het gaat er om dat jouw vorige relatie invloed op je huidige/toekomstige relatie heeft. En als je je verleden laat beinvloeden hoe je toekomst er uit zal zien dan heb je in mijn ogen de dingen niet verwerkt. En dan ontneem je jezelf de kansen om ook anders in het leven te staan.[/b]
[b]Op zich heb je hier wel helemaal gelijk in, maar het kan soms behoorlijk moeilijk zijn en lang duren om de ervaringen uit een vroegere relatie te verwerken. Als je vorige partner bijvoorbeeld achter je rug om vreemd ging, dan wordt het best moeilijk om een nieuwe partner wel te gaan vertrouwen.

Reply With Quote
Old 11-19-2005, 05:09 PM   #57
Jeannette
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by JoŽl

Ik denk persoonlijk dat mensen teveel denken op liefdes gebied. *

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als iedereen op zijn eigen \"liefdes\" gevoel af gaat, zonder andere dingen in het leven erbij te betrekken. (godsdienst, gewoontes... etc...)

:wink:
Ben mee eens dat mensen teveel denken op liefdes gebied.

Maar we leven niet in een droomwereld.
We hebben ook te maken met de werkelijkheid.
En in de real life is het vaak dat mensen eisen hebben..ze hebben wensen..vooral als ze met een partner oud willen worden..bij wijze van spreken... :wink:

Reply With Quote
Old 11-19-2005, 05:12 PM   #58
Aart Tuynman
IF-Crazy

[b]Ik heb eerder de indruk dat mensen juist te weinig denken op liefdesgebied en te veel op hun gevoel af gaan.

Reply With Quote
Old 11-19-2005, 05:27 PM   #59
Anonymous
Guest

[quote][b]Ik heb eerder de indruk dat mensen juist te weinig denken op liefdesgebied en te veel op hun gevoel af gaan.

Mmmhh als je het zo bekijkt... kan ik wel punten noemen waarin je gelijk hebt.

Kun jij een paar voorbeelden noemen?
  Reply With Quote
Old 11-19-2005, 05:32 PM   #60
Aart Tuynman
IF-Crazy

[quote]
Quote:
[b]Ik heb eerder de indruk dat mensen juist te weinig denken op liefdesgebied en te veel op hun gevoel af gaan.

Mmmhh als je het zo bekijkt... kan ik wel punten noemen waarin je gelijk hebt.

Kun jij een paar voorbeelden noemen?
[b]Een van die dingen is een veelbesproken thema op dit forum, namelijk relaties tussen mensen van verschillende religieuze achtergrond. Dat soort relaties worden vaak aangegaan met het idee dat de liefde wel alles zal overwinnen, maar in de praktijk valt dat meestal tegen.

Verder denk ik sowieso dat mensen relaties te veel aangaan op grond van verliefdheid, en er te weinig bij nadenken of die partner wel bij ze past. Het gevoel van verliefdheid gaat na een paar maanden weer over.

Als ik een relatie zou aangaan, dan zou ik eerst goed nadenken of die persoon wel bij me zou passen, en dan komt de liefde vanzelf wel.

Reply With Quote
Reply

Tags
bepalend, eerste, latere, liefde, relatie, romantische, voor

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 09:57 PM.
Vertalen:

Tags