Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-04-2005, 02:54 PM   #21
Pandit Attry
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Virgo+-->
QUOTE(Virgo)
Quote:

Reply With Quote
Old 10-05-2005, 02:19 PM   #22
Virgo
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Pandit Attry+-->
QUOTE(Pandit Attry)
Quote:
Quote:
Originally posted by Virgo@

Reply With Quote
Old 10-07-2005, 07:30 AM   #23
Pandit Attry
IF-Lid

Quote:
en zo kan je dus "shoppen"totdat je pandit vind die zegt wat je wilt horen
U zegt dat het wel mag/kan, er zijn genoeg pandits te vinden die het tegendeel beweren.
als ik eerder getrouwd geweest ben en ik wil nog een keer hertrouwen en alle rituelen doorlopen, dan klop ik daarvoor bij een pandit aan die daar geen problemen mee heeft.
Dan wil je niet horen dat het niet kan al zouden ze het weten te onderbouwen.[/quote]
Quote:

Je maakt hierbij twee opmerkingen:

- het ontbreken van éénduidigheid bij de pandits.
- de intentie van degene om op zoek te gaan naar een wenselijk antwoord
.

Je eerste reactie zag ik als een cynische opmerking naar degene die op zoek is naar serieuze antwoorden. Een reactie die m.i. persoonsgericht was en niet zaakgericht. In je tweede reactie kom je terug op een zaakgerichte thema, namelijk gebrek aan éénduidigheid. Zonder deze reactie lijkt je eerste reactie kritiek te bevatten op personen die op zoek gaan naar de betekenis van de rituelen en pandits die daarop antwoord geven.

Nu met deze opmerking van jouw en van mij kunnen we het hebben over een gezamenlijk zaakgerichte thema: het gebrek aan éénduidigheid bij pandits. Mijn vraag aan jouw is wat die andere pandits als argumenten aandragen om te zeggen dat hertrouwen wel/niet mogelijk is en welke rituelen daarbij overgedaan kunnen worden en welke niet. Jij hebt zelf de opmerking geplaatst dat er genoeg andere pandits zijn die het tegendeel beweren. Het lijkt me dan goed om ook hun standpunten hier naar voren te brengen.

Reply With Quote
Old 10-07-2005, 08:30 AM   #24
anoniem.
IF-Nieuw

De opmerkingen dat men op zoek is naar "wenselijke" antwoorden, kan in sommige gevallen (bij sommige personen) juist zijn. Maar scheer niet iedereen over een kam.

Ik ben op zoek naar argumenten. Argumenten "tegen" hertrouwen en argumenten "voor" hertrouwen. Ik wil ze beiden.

Argumenten "tegen" hertrouwen, zou ik nu ook graag van jullie willen horen/lezen.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 10-07-2005, 10:38 AM   #25
Tranga
IF-Crazy

Volgens mij zijn er geen argumenten tegen hertrouwen!

Reply With Quote
Old 10-07-2005, 01:53 PM   #26
Pandit Attry
IF-Lid

Dit heb ik qua vormgeving niet goed gedaan, vandaar nog een keer. Mijn reaktie is dus naar Virgo toe:

Je maakt hierbij twee opmerkingen:

- het ontbreken van éénduidigheid bij de pandits.
- de intentie van degene om op zoek te gaan naar een wenselijk antwoord.

Je eerste reactie zag ik als een cynische opmerking naar degene die op zoek is naar serieuze antwoorden. Een reactie die m.i. persoonsgericht was en niet zaakgericht. In je tweede reactie kom je terug op een zaakgerichte thema, namelijk gebrek aan éénduidigheid. Zonder deze reactie lijkt je eerste reactie kritiek te bevatten op personen die op zoek gaan naar de betekenis van de rituelen en pandits die daarop antwoord geven.

Nu met deze opmerking van jouw en van mij kunnen we het hebben over een gezamenlijk zaakgerichte thema: het gebrek aan éénduidigheid bij pandits. Mijn vraag aan jouw is wat die andere pandits als argumenten aandragen om te zeggen dat hertrouwen wel/niet mogelijk is en welke rituelen daarbij overgedaan kunnen worden en welke niet. Jij hebt zelf de opmerking geplaatst dat er genoeg andere pandits zijn die het tegendeel beweren. Het lijkt me dan goed om ook hun standpunten hier naar voren te brengen.

Reply With Quote
Old 10-11-2005, 09:58 AM   #27
Virgo
IF-Lid

Nu met deze opmerking van jouw en van mij kunnen we het hebben over een gezamenlijk zaakgerichte thema: het gebrek aan éénduidigheid bij pandits. Mijn vraag aan jouw is wat die andere pandits als argumenten aandragen om te zeggen dat hertrouwen wel/niet mogelijk is en welke rituelen daarbij overgedaan kunnen worden en welke niet. Jij hebt zelf de opmerking geplaatst dat er genoeg andere pandits zijn die het tegendeel beweren. Het lijkt me dan goed om ook hun standpunten hier naar voren te brengen. [/b][/quote]

Tuurlijk mag je hertrouwen maar je kan niet meer alle rituelen doorlopen, zoals Kanyadan.
Als ouders kan je je dochter maar 1 keer weggeven.
Er zijn ook genoeg mensen die vinden dat je nog maagd moet zijn voor dit ritueel.
Men moet beseffen dat door eerdere genomen beslissingen er bepaalde rituelen uitgesloten zijn.
En het is aan de Pandit om dit aan mensen uit te leggen, niet als waarde oordeel maar gewoon als een logisch gevolg.

Reply With Quote
Old 10-11-2005, 10:48 AM   #28
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Quote:
Originally posted by Virgo

Tenzij de persoon aan wie de dochter gegeven was, haar weer teruggeeft :wink:

Dat is toch wat er gebeurt met een scheiding?

Reply With Quote
Old 10-11-2005, 11:34 AM   #29
Virgo
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Mahesh+-->
QUOTE(Mahesh)
Quote:
Aum Namah Shivaaya

Reply With Quote
Old 10-12-2005, 03:22 PM   #30
****heterosexual VIKI****
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Virgo

Tuurlijk mag je hertrouwen maar je kan niet meer alle rituelen doorlopen, zoals Kanyadan.
Er zijn ook genoeg mensen die vinden dat je nog maagd moet zijn voor dit ritueel.
Men moet beseffen dat door eerdere genomen beslissingen er bepaalde rituelen uitgesloten zijn.
En het is aan de Pandit om dit aan mensen uit te leggen, niet als waarde oordeel maar gewoon als een logisch gevolg.
Er zijn helemala gene rituelen die je niet meer mag doen al sje getrouwd bent, hoe kom je erbij? Datgedoe van maagd zijn slaat in ieder geval nergens op. Geen enkel riuteel in het huwelijk heeft met maagd zijn te maken.

Reply With Quote
Reply

Tags
hertrouwen, panditji, voor, vraagje

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:20 PM.
Vertalen:

Tags