Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 06-20-2006, 11:22 AM   #1
Agni
IF-Addicted

Send a message via MSN to Agni
Default 'Dit komt nooit meer goed'

[quote][b]Hatelijke opmerkingen, foute grappen of ronduit doodsverwensingen en bevelen om 'op te rotten'. Allochtonen krijgen het hele scala over zich heen. Ze doen er zelden aangifte van. Heeft geen zin, is het gevoel. ,,Het is heel erg om te zeggen, maar discriminatie is iets gewoons geworden.''

ROTTERDAM - Een opgestoken middelvinger vanachter het raam. Dat was de allereerste begroeting die Latifa Kasmi kreeg van haar nieuwe overbuurman, toen ze onlangs verhuisde naar Rotterdam-Zuid. Zo'n Hollandse man, ergens in de vijftig, die thuis zit met rugklachten. Kasmi is vriendelijk gebleven, ,,en inmiddels hebben we af en toe een klein gesprekje.''

De 34-jarige Marokkaanse zit met een vriendin op een bankje in winkelcentrum Zuidplein. Zak patat-met in de hand, volle plastic tas van de Hema aan de voeten, hoofddoek op en Doe Maar door de speakers van het winkelcentrum. Hollandser kan niet.

,,Eergisteren nog'', gaat Kasmi verder, ,,liep er zo'n vrouw langs me op straat. Een Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd. Zegt ze: 'Ja, ik ken jullie soort wel. Jullie zijn zo laag...' Zomaar, ik kende die hele vrouw niet.''

Hoe warmer het is, hoe flauwer de opmerkingen worden, merkt vriendin Sabah Haddouch (27). 'Lekker zweten h
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors

Tags
dit, goed, komt, meer, nooit

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 07:58 PM.
Vertalen:

Tags