Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Studie > Studiekeuze

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-29-2004, 10:31 AM   #21
Varishna

Default Re: De Barometer ''Richting van Studie".

Ik heb niet alle posts gelezen, maar even mijn mening: Hindoe's (of Hindoestanen, wat jij wil) worden vaak van huis uit gestimuleerd om een studie te kiezen die zorgt voor economische en sociale zekerheid, daarnaast ook voor prestige. Daarom zijn er veel artsen, juristen, economen (en gelukkig steeds meer bedrijfskundigen).
Misschien zijn er wel studenten met aanleg voor de kunst (dans, muziek, gevechtskunsten), maar kiezen toch voor de economische stabiliteit en zekerheid.

Reply With Quote
Old 11-30-2004, 11:10 AM   #22
BonBonnetje
IF-Lid

Send a message via MSN to BonBonnetje

de keuze van studie onder de hindoestanen word vaak beinvloed door buitenaf. maar dit is niet alleen bij de hindoestanen zo!

echter is het wel zo dat 3 richtingen binnen de hindoestaanse cultuur worden benadrukt; Medicijnen, economie of rechten, bij de mannen wordt techniek SOMS ook als oki beschouwt.

wanneer je al hindoestaan 1 van die 3 studie's doet ben je vaak 'zeker' van een goede toekomst.. in de ogen van velen..

maar ikzelf.. ben zo een outkast die weer voor iets anders kiest!! iets dat wel met KUNST te maken heeft!! ookal is het technisch.
weinig hindoestanen doen zulke opleidingen omdat je toekomst mindr zeker is.. dit is nit alleen met kunst riichtingen maa rook in de sport.. hoeveel hindoestanen zie j nu als profesionneel sporter??

ik kan uit ervaring zeggen dat er WEINIG hindoestanen zijn die de 'andere opleidingen' doen.. HEEL JAMMER!!
vooral onder de dames is dat ook het geval!!!
ik heb zelfs moeten aan horen; DAT KAN JE TOCH NIET!! BOUWKUNDE LAAT ME NIET LACHEN!!.. nou ik heb gelachen toen ik na 4 jaar vertelde IK BEN GESLAAGD!!

DUS mensen volg je hart en je kan het wel!!

Reply With Quote
Old 11-02-2006, 08:31 AM   #23
imported_-Romeo-
IF-Beginner

Send a message via MSN to imported_-Romeo-

Ik denk dat hindoestanen eerder hun hoofd volgen dan hun hart.

een hobby kan uitgroeien, en zo zou je je brood kunnen verdienen, mits je voldoende talent hebt...het is altijd handig iets achter de hand te hebben (goede opleiding...)

volledig op een droom storten is nooit goed.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 07-28-2007, 03:30 AM   #24
Peertje
IF-Lid

Send a message via MSN to Peertje

Deze topic loopt al een aantal jaar zie ik nu..

ik studeer Grafisch Ontwerpen aan de Kunstacademie (HBO), dat is een opleiding tot een beroep en geen vrije kunstenaar wat vele denken. Verder heb je ook fotografie, interieurarchitectuur, mode en textiel, beeld en geluid, media design en beeldende kunsten. ALLEEN het laatste slaat terug op het worden van een 'kunstenaar'. En neee, er zitten geen gothic freaks op de academie...dat zijn vooroordelen!

Op de academie kom je mensen tegen die je in je waarde laten en je respecteren om wie je bent. Er is een soort hechte band met elkaar, omdat je samen studeert aan de academie, wat eigenlijk een soort zelfstudie is. Je leert voornamelijk jezelf kennen en je ideeen om te zetten naar een concept. De academie is ook erg klein -vergeleken met grote commerciele hogescholen, met de ene na de andere fusie- dus je kent elkaar goed.
Je krijgt les van bekende ontwerpers en leert theorie om te zetten naar je eigen ideeen. Je begint te relativeren en je eigen grenzen op te zoeken. Er wordt filosofie, communicatie, kunsttheorie, vakorientatie gedoceerd en niet alleen 'verven'

Ik heb al een HEAO diploma op zak en kan zeker het verschil zien. Ook thuis word ik goed begrepen, maar verder is het schandelijk hoe neerbuigend sommige Hindoestanen kunnen reageren: 'Ik kom dan boven jou te staan later'... 'Ohh word je schilder dan?'? ?'Wat doe je dan de hele dag...verven?'? ?'Wil je leven van een uitkering?'

Ik moet dan lachen om de bevestiging van onwetendheid. Niet bepaald motiverend voor ons cultuur, helaas.

Verder werk ik als meisje zijnde in het voetbal, lang leve de lol! Ik doe wat ik leuk vind en ben er trots op. En ja, het valt me op dat ik nergens Hindoestanen om me heen zie.

GEWOON DURVEN!!! So what als je op je mond valt, daar leer je toch van?

Reply With Quote
Reply
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:09 PM.
Vertalen:

Tags