Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Entertainment & Lifestyle > Chit Chat

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-07-2007, 07:59 PM   #31
Anonymous
Guest

namaskar,

herinterpretatie van een historische naamgeving kan alleen als je hier heel intelligent over nadenkt. Kijk eens hier naar mijn herinterpretatie van het begrip koelie:

citaat uit tekst op Kritisch Podium Dewanand

Theorie kapitalistisch fascisme

Offeraar Dewanand
Offercode wfor1147
Offerdatum dinsdag 23 augustus 2005
Gepubliceerd in de multikulkrant

Noten
Koelie. Het begrip koelie is een denigrerend scheldwoord voor Hindoestanen in de Surinaamse en Nederlandse volkstaal. Hollandse journalisten hebben ICTers uit India regelmatig bestempeld tot ICT-koelies in officiële mediapublicaties (Volkskrant en NRC). Men dient echter door te denken, om dit begrip anders te interpreteren. Koelies waren oorspronkelijk sjouwers en konden veertien uur per dag zware zakken sjouwen of keihard landbouwwerk verrichten, zonder enige stress of oververmoeidheid. Dit impliceert dat een koelie iemand is die behoorlijk sterk, potent, vitaal en levenskrachtig is. Juist hierom dient een ieder die uitgemaakt wordt als koelie te beseffen dat het juist een compliment is, want de koelie is immers sterker en kan vele ontberingen doorstaan. De meeste negers en Nederlanders uit ons tijdperk zouden instorten en sterven van ellende als zij elke dag minstens veertien uur moesten werken, omdat zij immers zwakker zijn dan de bruine koelies. Een koelielander is dus een heel sterk, machtig en levenskrachtig wezen.

commentaar heden
snap je nu hoe sterk een koelie is en hoe trots je moet zijn als iemand jou zo noemt?
Ik ben superkoelie van de Europese Unie, omdat ik ondanks alle problemen van het leven toch erin geslaagd ben om 14 boeken te schrijven en nu de grootste en beruchtste website te hebben van heel Nederland als (hindoe)schrijver. Kan een lange, superieure blanke dit presteren kerel? Denk eens na.

Do not think as a loser, otherwise you will become it anyway.

thanks
dewanand
  Reply With Quote
Old 02-07-2007, 08:38 PM   #32
~Mizzy~
IF-Crazy

Send a message via MSN to ~Mizzy~

Wat ik begrijp is dat je een slechte jeugd hebt gehad, vanwege 1 of ander lage kaste gedoe en dat je nu veel bereikt hebt.

Ipv mensen ermee te helpen, mensen in te laten zien dat het leven anders kan lopen zet jij je prestaties op internet om zo respect of weet ik veel wat te eisen...

Weet je wat .. mijn respect heb je niet. En ik waardeer ook niet wat je gedaan hebt. Waarom zou ik persé mensen die van dezelfde afkomst zijn en iets bereikt hebben moeten respecteren?!

Ik waardeer en respecteer IEDER mens die met hun kennis en status iets doen. Anderen helpen of een goed leven opbouwen. JIJ hebt in mijn ogen niks zinnigs gedaan. Ik hou niet van arrogante mensen, die naast hun schoenen lopen en de rest van de wereld als onderdeel van het slechte zien. Voor zulke mensen kan ik geen respect opbrengen.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 02-07-2007, 08:50 PM   #33
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by ~Mizzy~
Wat ik begrijp is dat je een slechte jeugd hebt gehad, vanwege 1 of ander lage kaste gedoe en dat je nu veel bereikt hebt. *

Ipv mensen ermee te helpen, mensen in te laten zien dat het leven anders kan lopen zet jij je prestaties op internet om zo respect of weet ik veel wat te eisen...

Weet je wat .. mijn respect heb je niet. En ik waardeer ook niet wat je gedaan hebt. Waarom zou ik persé mensen die van dezelfde afkomst zijn en iets bereikt hebben moeten respecteren?!

Ik waardeer en respecteer IEDER mens die met hun kennis en status iets doen. Anderen helpen of een goed leven opbouwen. JIJ hebt in mijn ogen niks zinnigs gedaan. Ik hou niet van arrogante mensen, die naast hun schoenen lopen en de rest van de wereld als onderdeel van het slechte zien. Voor zulke mensen kan ik geen respect opbrengen.

yep...dus dat...

en betreffende het koelie....
als jij vind dat jij dat in het verleden is gebeurd kan bestempelen met jou eigen werk dan vind ik het nog onbegrijpelijk....
wat jij hebt gepresteerd doen zij het x aantal keer in het meervoud... dat jij trots bent op je werk, mag je aantonen...

dwing verder niemand iets te doen...

Reply With Quote
Old 02-08-2007, 09:40 AM   #34
Anonymous
Guest

Default slaven 1000 jaar

nu begrijp ik waarom indiers en hindoestanen slaven waren gedurende 1000 jaar. Jullie zijn zwaar onderontwikkeld.

hindoestanen in nederland zijn al voor 90 procent verloren hoor. Jullie geloof, taal en cultuur zijn al voor 90 procent verdwenen en vernietigd.

thanks anyway

dewanand
  Reply With Quote
Old 02-08-2007, 10:46 AM   #35
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Default Re: slaven 1000 jaar

Quote:
Originally posted by dewanand
nu begrijp ik waarom indiers en hindoestanen slaven waren gedurende 1000 jaar. Jullie zijn zwaar onderontwikkeld.

hindoestanen in nederland zijn al voor 90 procent verloren hoor. Jullie geloof, taal en cultuur zijn al voor 90 procent verdwenen en vernietigd.

thanks anyway

dewanand

dat jij vind dat je iets hebt bereikt mag je trots op wezen...
dat jij denkt respet te kunnen dwingen dat heb je fout
je mening mag je uiten, daar heb ik geen problemen mee, maar kom niet vertellen dat wat jij vind een ander ook zo hoeft te vinden... want dat is niet zo.
leef je leven en laat een ander ook leven... leven op zo'n manier als iemand zelf wilt...
zorg dat jij doelen hebt en je doelen probeert te bereiken...

gr. Vissie

Reply With Quote
Old 02-08-2007, 11:47 AM   #36
*Star*
IF-Lid

Quote:

thanks anyway

dewanand

Wie zegt dat we onderontwikkeld zijn?
Wie zegt dat we niet geloven in God?
Wie zegt dat we onze taal en tradities (cultuur) niet in stand houden?

Dat maak jij ervan. Jij vond het niet leuk, om door de maatschappij veroordeeld te worden omdat je tot de laagste kaste behoort. Zelf oordeel je wel over ons.

Reply With Quote
Old 02-08-2007, 02:48 PM   #37
bakroe
IF-Crazy

Quote:

thanks anyway

dewanand
Je hebt groot gelijk

Reply With Quote
Old 02-09-2007, 05:17 PM   #38
bakroe
IF-Crazy

Kan je stukje bij beetje je boek hier plubiceren...th

Reply With Quote
Old 02-09-2007, 07:16 PM   #39
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:

thanks anyway

dewanand
Wat doe je eigenlijk tussen de onderontwikkelde Hindoestanen in Nederland en de blanken. Dit is niet je thuis. Wat is wel je thuis? Of kom je ons redden? :oops:

Reply With Quote
Old 02-12-2007, 02:50 PM   #40
bakroe
IF-Crazy

Hij komt de koelies redden toch zei ie :lol:

Reply With Quote
Reply

Tags
dewanand, gezien, heeft, het, licht

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:28 PM.
Vertalen:

Tags