Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-06-2004, 01:31 AM   #31
Chandra
IF-Addicted

Default Re: Waarom verlagen vrouwen zich door afwijkende kledingdracht?

Quote:
Originally Posted by Varsham

Maar dat is dan toch een probleem van die broer??? Hij vindt het schijnbaar interessant dat het daarom zijn aandacht trekt!!!
Ja, hŔ jakkes
I still know everything
har zubaan pe aayega kal
On every tongue tomorrow
ham donon ka yeh afsaana
will be the tale of our romance
pyaar hamko hone lagaa
Status: Offline

Reply With Quote
Old 05-06-2004, 10:53 AM   #32
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Brahma T.R.

ad. 1) Uiteindelijk bevindt iedereen zich in de modder Wie kan begrijpen kan ook respecteren...of je het dan accepteert is een tweede.
ad. 2) De huiselijke kringen zijn idd voedingsbodem voor het kind wat betreft normen en waarden. Echter als deze eenmaal volwassen is, en dus een eigen ego ontwikkelt, moet je (tot op zekere hoogte) het individu in diens waarde laten. Met het dragen van een korte rok wordt er geen inbreuk gedaan op de normen en waarden van een samenleving als geheel. Dat mensen het niet smaakvol vinden: okee... dat ze menen daarom te mogen beslissen hoe een andere individu zich presenteert: nee!
ad. 'ps') Mijn persoonlijke meningen daargelaten (die doen er nu niet toe aangezien ik dit objectief probeer te bekijken ): als het mijn goed recht is het wel/danwel niet te appreciŰren, is het toch ook het goed recht van de vrouwen in kwestie? Mocht ik Řberhaupt iets propageren (???), dan is het in dit geval de qoute van AN: "Live and Let Live"...

3)Hoewel cultuur en religie vaak dicht bij elkaar liggen zie ik niet in hoe het Hindoe´sme haar einde tegemoet gaat met een uitspraak zoals die van Varsham (die wellicht onder meer mensen leeft)...

I agree! En wat mij betreft gaat men nu niet te ver.

4)ad 1) HUH ??? Dus als je 'tandenstokers' wel mooi had gevonden had je het wel geappreciŰerd en goedgekeurd? (voor alle vrouwen geldt dat sommige mooie benen hebben en andere niet {m.a.w. hindoestaanse vrouwen kunnen ook mooie benen hebben}, dit mag geen onderdeel uitmaken van je oordeel m.b.t. verlagend of niet)
5)ad 2) Een zus neemt haar broer serieus door een zus te zijn voor haar broer: ook op hem letten. Ookal draagt je zus een korte rok, toch ga je voor haar moeten zorgen.
1) hmmm.......begrijpen/respecteren/accepteren wat een variatie allemaal. Neen beste BTR, ik zal never (met mij miljoenen anderen) respect kunnen opbrengen laat staan accepteren voor hetgeen wat bv Murat D heeft uitgefl*kt. Dus dat causale van begrijpen en accepteren gaat niet op

2) Wat ik met opvoeding in relatie tot korte rokken probeer aan te geven is het feit dat THUIS met datzelfde opvoeding iets mis is gegaan anders zou zij niet in haar korte rok voor haar broer verschijnen en zitten.
Dus............over welke fatsoenswaarde (oordeel) praten wij? De/Een samenleving heeft weldegelijk last van dit afwijkend gedrag; het ligt voor de hand dat goed danwel redelijk gefatsoeneerde (jonge)vrouwen bevattelijk zullen worden ook die pad op te gaan. Ik blijf bij mijn standpunt dat ook IK moet kunnen beslissen of een bepaald afwijkend gedrag wel of niet goed is/zal zijn voor de samenleving.

3) 'die wellicht onder meer mensen ligt' ! Vind je niet de moeite de waard te achterhalen waarom die gedachte INMIDDELS? onder meer mensen leeft?? Of slik je het voor zoete koek in?

4) De benen mooi vinden zet geen zoden aan de dijk mbt goed fatsoen. Ik zal het never goedkeuren en vindt het nog steeds 'verlagend'.

5) Een zus die haar broer DAADWERKELIJK serieus neemt (voortvloeiend uit een goede opvoeding) zal zichzelf nooit in die 'hoedanigheid' kleden en vervolgens voor hem verschijnen.

Reply With Quote
Old 05-06-2004, 03:19 PM   #33
Skinner
IF-Lid

Vrouwen moeten zich kleden naar hetgeen waarbij ze zich goed voelen:
- Sommige vrouwen komen goed tot hun recht (lees=uiterlijk) door sexy te dragen
- Andere vrouwen door hun simpele maar verzorgde uiterlijk

Het is maar waarvan je houd.

Kort dragen is per defnitie niet slecht !

Reply With Quote
Old 05-06-2004, 06:21 PM   #34
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by maggan

Ik hoop dat je deze uitspraak in een bepaalde opwelling heb gedaan......

Als deze attitude representatief is voor de doorsnee (hindoestaanse) broer, ben ik bang* dat met* in ingang van vandaag* het hindoeisme ten dode is opgeschreven.
Die broer die heeft een probleem, omdat hij niet goed ontwikkeld is. Als hij goed ontwikkeld was zou zijn aandacht wel ergens anders op vallen en niet op zijn zus.

Welke attitude bedoel je???

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 05-08-2004, 11:12 AM   #35
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Varsham

Welke attitude bedoel je???
Het probleem???? van de broer!

Reply With Quote
Old 05-08-2004, 08:50 PM   #36
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:

Het probleem???? van de broer!
"

De broer moet de wijze waarop zijn zus zich goed voelt niet in de weg staan.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 05-10-2004, 03:11 PM   #37
the devil
IF-Addicted

Send a message via MSN to the devil

Quote:
Originally Posted by Skinner

Vrouwen moeten zich kleden naar hetgeen waarbij ze zich goed voelen:
- Sommige vrouwen komen goed tot hun recht (lees=uiterlijk) door sexy te dragen
- Andere vrouwen door hun simpele maar verzorgde uiterlijk

Het is maar waarvan je houd.

Kort dragen is per defnitie niet slecht !
kort gragen is niet slecht nee
maar ik wil hierbij wel zeggen dat nu NIET alle vrouwen korte rokjes moeten gaan dragen want het is gewoon griezelig om sommige van ze met die minirokjes te zien. het moet echt verboden worden
krijg nog steeds nachtmerries heheh

Reply With Quote
Old 05-10-2004, 07:56 PM   #38
Brahma T.R.
IF-Lid

Send a message via MSN to Brahma T.R.

Quote:
...Ik blijf bij mijn standpunt dat ook IK moet kunnen beslissen of een bepaald afwijkend gedrag wel of niet goed is/zal zijn voor de samenleving.

...Een zus die haar broer DAADWERKELIJK serieus neemt (voortvloeiend uit een goede opvoeding) zal zichzelf nooit in die 'hoedanigheid' kleden en vervolgens voor hem verschijnen.
Je mag ook absoluut wel in je standpunt volharden en menen of al dan niet afwijkend gedrag goed is voor de samenleving...jij bent niet degene die daadwerkelijk beslist of mensen zich conformeren naar jou perceptie van verlagend etc.! De enige wijze waarop je mogelijk invloed zou kunnen uitoefenen is door je eigen kinderen zo op te voeden en te hopen dat hun inzichten parallel zullen lopen aan die van jou in hun verdere levensloop.
Degenen die korte rokjes dragen laten mij ook in mijn waarde, ik zie geen reden om hun aan te vallen op een aspect dat geheel persoonlijk van aard is. Indien er een moment komt waarbij ik bv. een dame nodig heb, die toevallig over een persoonlijke smaak beschikt waar ik me niet in kan vinden dan zal ik hierover met haar praten indien het in de weg staat bij waarvoor ik haar nodig heb. Voor de rest dien ik gewoon mijn neus erbuiten te houden!(Ól apprecieer ik het wellicht niet)

Quote:
Een zus die haar broer DAADWERKELIJK serieus neemt (voortvloeiend uit een goede opvoeding) zal zichzelf nooit in die 'hoedanigheid' kleden en vervolgens voor hem verschijnen.
Hoe kun jij nu weten of een zus haar broer werkelijk serieus neemt of niet? Dat is afhankelijk van de relatie die de betreffende twee met elkaar hebben, daar kan jij noch ik een waarderende uitspraak over doen. Het feit dat jij wellicht wel zo een verstandhouding hebt met je zus wilt niet zeggen dat deze overeenkomt met elke broer-zus-relatie. Over wat dan een goede opvoeding is: daar gaat jou 'geboren in de modder'-qoute weer op.

>B.T.R<[/size]

Reply With Quote
Old 05-11-2004, 12:35 PM   #39
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Brahma T.R.

1)Je mag ook absoluut wel in je standpunt volharden en menen of al dan niet afwijkend gedrag goed is voor de samenleving...jij bent niet degene die daadwerkelijk beslist of mensen zich conformeren naar jou perceptie van verlagend etc.!
2)De enige wijze waarop je mogelijk invloed zou kunnen uitoefenen is door je eigen kinderen zo op te voeden en te hopen dat hun inzichten parallel zullen lopen aan die van jou in hun verdere levensloop.
3)Degenen die korte rokjes dragen laten mij ook in mijn waarde, ik zie geen reden om hun aan te vallen op een aspect dat geheel persoonlijk van aard is. Indien er een moment komt waarbij ik bv. een dame nodig heb, die toevallig over een persoonlijke smaak beschikt waar ik me niet in kan vinden dan zal ik hierover met haar praten indien het in de weg staat bij waarvoor ik haar nodig heb. Voor de rest dien ik gewoon mijn neus erbuiten te houden!(Ól apprecieer ik het wellicht niet)
1) De samenleving.......ben ˇˇk ik! Natuurlijk is de door jou 'goedkeurende' manier van halfnaakte kledingdracht, in NL, een geaccepteerd fenomeen en leven wij dan ook in een verderfelijke mij. Neen, de halfnaakte vrouwen hoeven zich niet aan mijn fatsoenlijke gedrag te conformeren! Dat zou dictatoriaal gedrag zijn. Wil niet zeggen dat ik dit verderfelijk verschijnsel inslik!
2) Neen, met deze opmerking ga je de mist in; ik heb het als een fatsoensprobleem voor de samenleving als geheel.
3)hmmm..........'al apprecieer ik het wellicht niet' , proef ik uit deze woorden dat je terugkrabbelt t.o.v. je eerdere 'goedkeurende' reacties?

Reply With Quote
Old 05-11-2004, 12:41 PM   #40
Shalini
IF-Crazy

Send a message via MSN to Shalini

Quote:

Tuurlijk, slik al die troep maar in zou ik willen zeggen

Korte rokken: 'Komt een zus in korte rok bij haar broer thuis, gaat recht tegenover hem zitten, broer kijkt (gedwongen) 'daar' en draait z'n hoofd naar buiten toe. Na een tijdje (situatie was nog niet veranderd) zegt hij: 'Zus het is niet de bedoeling dat ik voortdurend naar buiten moet kijken! Muntje gevallen? :-[
Wow!!! dat is pas een broer...
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you
I'm scared to lose you.....

Reply With Quote
Reply

Tags
afwijkende, door, kledingdracht, verlagen, vrouwen, waarom, zich
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:58 PM.
Vertalen:

Tags