Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-10-2005, 11:45 AM   #11
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Faya-lobie
Mijn Mening:

2 personen met 2 verschillende geloven trouwen? In zo'n geval geeft eentje het geloof op en neem het geloof van de partner over. Ik vind als er zoveel liefde in het spel is dan zouden beide hun geloof moeten opgeven als bewijs van liefde voor elkaar. Vervolgens nemen beide een nieuw geloof aan. Wie niet durft zijn geloof op te geven voor zijn partner getuigt van onvoldoende liefde. *
Voorkom ellende en *Trouw je eigen soort.(niet discriminerend bedoeld).
Faya, hoe kan een mens opeens ophouden te geloven? Dat zit toch ergens diep binnenin?
Je zou het voor je partnetr kunnen negeren maar als je nu eenmaal in iets gelooft, zul je dat toch blijven doen?

Reply With Quote
Old 01-10-2005, 12:39 PM   #12
Faya-kroitie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Mahesh+-->
QUOTE(Mahesh)
Quote:

Reply With Quote
Old 01-10-2005, 11:41 PM   #13
Reza
IF-Addicted

Namaste Pandit Attry saheb, thanks voor uw mooie en concrete antwoord.

Groetjes,

Reza
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-11-2005, 02:51 PM   #14
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Quote:

Mahesh, op het zelfde manier als:
- ooit in india alleen het Boedhisme en Hindoeisme bestond en na aanraking met mensen van andere continenten een gedeelte van de Indiers vrijwillig of gedwongen bekeert zijn tot andere religien.
Faya maharaj, hier kan ik mij zeker iets bij voorstellen maar waar ik meer op doelde was, hoe dit in de praktijk gaat werken? Stel je bent je hele leven als een hindu opgevoed, je wordt ineens verliefd op een islamitische medemens en je trouwt, neemt de islam aan als geloof.

Denk jij dat het zo makkelijk zal zijn om een koe te slachten bij bina iedere blije gebeurtenis?

Men kan een geloof aannemen...maar volgens mij duurt het toch wel even alvorens dit doorsijpelt naar je innnerlijke toe. Of denk je dat dat niet hoeft? Kun je zomaar van dag op dag ineesn in je hart van hindu moslim worden of andersom?

Reply With Quote
Old 01-12-2005, 07:52 AM   #15
Faya-kroitie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Mahesh+-->
QUOTE(Mahesh)
Quote:
Aum Namah Shivaaya

Reply With Quote
Old 01-12-2005, 09:10 PM   #16
koemba
Guest

Hangt ervan af.

- Als iemand sterk hecht aan eigen religie dan wordt het moeilijk dat te verenigen met een relatie met iemand met een andere religie. Vooral als het gaat om huwelijksrituelen en opvoeden van kinderen. Het is makkelijk om te zeggen dat liefde alles overwint, maar veel mensen hebben toch de neiging om hun eigen zin door te drijven.

- Als geen van beiden sterk hecht aan religie dan kunnen ze besluiten er niks aan te doen. Dan is er verder geen probleem.
  Reply With Quote
Old 01-12-2005, 10:02 PM   #17
Chandika
Guest

het is niet goed andere te kleineren omdat ze een andere religie hebben......zij houden even van dievan hun als jij van de jouwe

ps AMRESH PURI IS VANDAAG OVERLEDEN :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
  Reply With Quote
Old 01-13-2005, 04:04 PM   #18
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Quote:

Beste Mahesh,
(Sangggggggg eerst Faya vervolgens Faya Maharaj. Wat wordt het de volgende keer..................... :lol: *:lol: ).
.
Neen een mens kan niet plotseling in zijn hart iets anders voelen dan hij was.Waar ik op doel is zoals in de praktijk vaak voorkomt bij gemengde huwelijk/relatie dat ene zijn geloof belangrijker vindt dan de andere. Hierdoor moet ene zijn geloof opgeven en het geloof van de partner \"aannemen\". Hier ben ik geen voorstander van. Men maakt in zo'n geval misbruik van de liefde. Vandaar ik in eerdere posting aangeeft, als het echte liefde is dan zou niet eentje zijn/haar geloof opofferen (familie ten schande brengen) maar dat zouden beide personen moeten doen. Dat is in mijn ogen pas eerlijkheid tegenover elkaar .
Natuurlijk voelen *beide personen in hun hart niet meteen het nieuwe geloof. Maar beide hebben gelijke opoffering gedaan. Zijn ze niet bereid hiertoe dan moet zo'n relatie niet doorgaan.
Faya maharaj (ik houd het meestal hierbij :wink: ),

Zou het geen betere opoffering zijn om het geloof van de ander te respecteren? Per slot van rekening ben je op een persoon gevallen die door dat geloof is gevormd.
Of is dit teveel gevraagd?

Reply With Quote
Old 01-13-2005, 04:17 PM   #19
Faya-kroitie
IF-Crazy

Beste Mahesh,

:arrow: Ergens heb je gelijk namelijk respecteren van het andere geloof. Dit is heel menselijk en Ik mag iemand met zo'n denkwijze heel graag. Maar wat zou er moeten gebeuren als een kind geboren wordt in zo'n gemengde relatie? Welke geloof krijg het onschuldige wezentje?
:arrow: Een huis waar 2 geloven leven, daar verschijnt vroeg of laat de duivel.
:arrow: Lieve Mahesh, ik verkeer niet in genoemde situatie. Ik laat puur mijn gedachte gaan. Af en toe zie ik om me heen hoe mensen alles opofferen voor hun geliefde. Ze gaan met alles accoord, terwijl de betreffende persoon niet inziet dat de andere niet meegeeft.

Reply With Quote
Old 01-13-2005, 04:49 PM   #20
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Faya maharaj, ik zit zelf ook niet in genoemde situatie maar krijg wel heel veel gesprekken met mensen die er wel inzitten.

Ik probeer met mijn vragen aan te geven dat het een complex geheel is.
Alhoewel in de eerste fase van liefde veel opgeofferd kan worden, verandert dit gaandeweg, vooral als er kinderen komen.

Het valt mij op dat het opgeven van eigen geloof en aannemen van van het geloof van de ander, in het begin goed werkt. De doelstelling is hier namelijk het huwen van de ander. Hiervoor hoeft men niet te ver vooruit te kijken, en emotioneel doet men dat ook niet. Het doel is helder en dichtbij; kinderen spelen nog geen echte rol in deze fase. De beslissing is snel genomen.

Wat jij noemt: de een blijft opgeven en de ander blijft nemen; dit vind ik ook een treurige geschiedenis. Helaas valt die de ander niet op!

Ik ga uit van wederzijds respect, dus de vrouw waar ik op val die dien ik te accepteren zoals ze is en zij mij, zoals ik ben.
Dit zullen inderdaad 2 werelden zijn die verenigd worden. Twee mensen die in deze situatie zitten, hebben het niet makkelijk maar als er genoeg respect is, moet het goedkomen. Natuurlijk zal er een toenadering zijn van beide kanten, maar dit zal dan niet gedwongen zijn! Dit vind ik een belangrijk punt.

Als er kinderen komen, dienen beide ouders te beseffen dat dit kinderen zijn uit de vereniging van beide culturen en eigenlijk het kind beide culturen laten proeven. Als zo'n kind ouders wordt zal het zijn eigen principes op gaan nahouden, waarschijnlijk komend uit beide culturen.
Per slot van rekening liggen de roots van dit kind in beide culturen, dus waarom ontkennen?

Als de echtelieden niet in staat zijn tot DEZE opoffering, dan horen ze eigenlijk ook niet bijelkaar.
Alhoewel ik niet mag oordelen.....

Zoals gezegd ik vind het een bijzonder complex geheel.
Stel ik wordt verliefd op een islamitische dame. Ik behoor dan te weten dat alles waar ik op gevallen ben, gevormd is door de islam. Hoe kan ik mijn liefde uiten als ik haar vormingsbodem ontken?
Als ik niet met de islam in 1 huis kan wonen of kinderen wil hebben, mag ik dan met een islamiet trouwen?

Ik probeer meestal allerlei vragen de reveu te laten passeren als men deze kwestie mij voorlegt, maar het zal uiteindelijk hun beslissing zijn. Ik kan ze alleen wijzen op bepaalde zaken die nu en in de toekomst kunnen spelen.

Reply With Quote
Reply

Tags
moslims

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:37 PM.
Vertalen:

Tags