Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-14-2004, 08:52 AM   #31
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham
Default Re: Waarom stellen mensen/hindoes het belijden van bhakti uit tot 'morgen'?

Ik verzoek iedereen om niet meer op elkaar maar op de topic te reageren!!!

Quote:
Originally Posted by Varishna
En kunnen we weer on topic komen, want ik vind dit onderwerp zeer interessant.
Kan iemand die bhakti uitstelt tot 'morgen' mij vertellen waarom hij/zij dit doet?

Varish

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl
Status: Offline

Reply With Quote
Old 06-19-2004, 09:27 AM   #32
maggan
IF-Crazy

Default Re: Waarom stellen mensen/hindoes het belijden van bhakti uit tot 'morgen'?

Quote:
Originally Posted by Harichand

Meneer Krieshen, ik betreur dat ik uw goede naam, ten onrechte, door het slijk heb gehaald. Ik vraag u om vergiffenis voor deze onvoorzichtigheid en bied mijn welgemeend excuses.

Het betreft de persoon Shirvan.

Meneer Maggan, waarom een milde reactie van een hardliner?

Rama Rama
Sorry voor mijn late reactie Meneer Harichand (ik was 1 1/2 wk. niet in de lage landen....gisterochtend gelandt op Schiphol). Ik moet opmerken dat mijn 'milde' reactie betrekking heeft op meer dan* 1 persoon dan die u noemt. Dus............het is nog steeds wazig; maar goed dit ff terzijde.

Onderstaande heeft direct betrekking op de titel van deze topic!!!

Ik heb een 'milde' reactie gegeven vanwege het feit dat ik niet wens betrokken te raken in een situatie wat heet:' De lamme leidt de blinde'!

Toelichting.
Alles in deze stoffelijke universum staat of valt met de interpretatie én uitvoering van de titel van deze topic. Ik vind het dan ook 'knap' van u dat u uw vraag onder deze noemer hebt gesteld.

Ik ga mijn pijl(en) niet specifiek op 1 persoon richten, maar wil het volgende in zijn algemeenheid zeggen: 'Ik kan niemand verbieden mijn reacties niet te erotiseren!! Het is maar net door wát iemands brilglazen is bevlekt :( (lees: erotiek/seks)!!!

Daar deze wereld 1 grote krankzinnige bolwerk is (haat, nijd en strijd), beschouw ik elke 'gram' humor als een welkome geschenk!!! Hierin vervul ik een leidende rol!! Dientengevolge zal ik ongehinderd door blijven gaan met mijn o.a. humoristische maar in hun ogen, erotische reacties!!

Laat dit tot hun botten doordringen!!; dit ter voorkoming van verdere epileptische aanvallen :D gepaard gaande met krampachtige reacties :(* door mij te geven op uitleg van verzen uit de Bhagavad-gita, welke door 1 of meer grote acarya's is uiteengezet!!

Lieden die het leed van o.a. thaise meisjes misbruiken (danwel anderen daartoe aanmoedigen) ter bevrediging van hun eigen zintuigen, vinden bij geen GEEN genade!!! Hebben dit/dat soort lieden hun eigen vrouwelijke dierba(a)ren ook in de aanbieding??? :-[ Dieren scoren op dit vlak hoger dan de mens!!! Andermaal wordt hiermee bewezen dat onze materiële academische titel van generlei waarde is!!!!

Lieden die met hun begerige ogen naar mijn reacties kijken, tegen hen wil ik zeggen (een citaat van de Heer Jezus!!):' Als je je begerige ogen niet kan afwenden van andermans vrouw(en), steek ze dán eruit!!!'.

Ik persoonlijk zal hen helpen bij de uitvoering van deze 'operatie'!!

Saillant detail in deze is dat iemand (uit deze zaal?) een bestand met contactadvertenties van 'Indian Feelings' naar mij toe heeft ge-emaild. Blijkbaar is zijn/haar brailleapparaat defect want zoals ik reeds eerder, elders, heb aangegeven:' Ik heb niets gemeen met Naradhamaa's en lieden die drek vretende varkens opslurpen'!!! Ze zijn niet eens gekwalificeerd mijn schoenen te poetsen!

Enffin, dit alles in een notedop samengevat: 'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'!! Oplossing voor dit soort lieden?? Stel bhakti niet uit tot 'morgen' (titel van deze topic), maar begin VANDAAG met het opschonen van uw hart!!!

Meneer Harichand, ik hoop dat ik uw vraag met het bovenstaande afdoende heb beantwoordt?!

In geval dat u aanvullende vragen hebt, gelieve deze te sluizen via de PM zoals mevr. Varishna het voorstelt.

Reply With Quote
Old 06-21-2004, 11:39 AM   #33
Harichand
IF-Nieuw

Quote:
Originally Posted by maggan

Sorry voor mijn late reactie Meneer Harichand (ik was 1 1/2 wk. niet in de lage landen....gisterochtend gelandt op Schiphol). Ik moet opmerken dat mijn 'milde' reactie betrekking heeft op meer dan* 1 persoon dan die u noemt. Dus............het is nog steeds wazig; maar goed dit ff terzijde.

Onderstaande heeft direct betrekking op de titel van deze topic!!!

Ik heb een 'milde' reactie gegeven vanwege het feit dat ik niet wens betrokken te raken in een situatie wat heet:' De lamme leidt de blinde'!

Toelichting.
Alles in deze stoffelijke universum staat of valt met de interpretatie én uitvoering van de titel van deze topic. Ik vind het dan ook 'knap' van u dat u uw vraag onder deze noemer hebt gesteld.

Ik ga mijn pijl(en) niet specifiek op 1 persoon richten, maar wil het volgende in zijn algemeenheid zeggen: 'Ik kan niemand verbieden mijn reacties niet te erotiseren!! Het is maar net door wát iemands brilglazen is bevlekt :( (lees: erotiek/seks)!!!

Daar deze wereld 1 grote krankzinnige bolwerk is (haat, nijd en strijd), beschouw ik elke 'gram' humor als een welkome geschenk!!! Hierin vervul ik een leidende rol!! Dientengevolge zal ik ongehinderd door blijven gaan met mijn o.a. humoristische maar in hun ogen, erotische reacties!!

Laat dit tot hun botten doordringen!!; dit ter voorkoming van verdere epileptische aanvallen :D gepaard gaande met krampachtige reacties :(* door mij te geven op uitleg van verzen uit de Bhagavad-gita, welke door 1 of meer grote acarya's is uiteengezet!!

Lieden die het leed van o.a. thaise meisjes misbruiken (danwel anderen daartoe aanmoedigen) ter bevrediging van hun eigen zintuigen, vinden bij geen GEEN genade!!! Hebben dit/dat soort lieden hun eigen vrouwelijke dierba(a)ren ook in de aanbieding??? :-[ Dieren scoren op dit vlak hoger dan de mens!!! Andermaal wordt hiermee bewezen dat onze materiële academische titel van generlei waarde is!!!!

Lieden die met hun begerige ogen naar mijn reacties kijken, tegen hen wil ik zeggen (een citaat van de Heer Jezus!!):' Als je je begerige ogen niet kan afwenden van andermans vrouw(en), steek ze dán eruit!!!'.

Ik persoonlijk zal hen helpen bij de uitvoering van deze 'operatie'!!

Saillant detail in deze is dat iemand (uit deze zaal?) een bestand met contactadvertenties van 'Indian Feelings' naar mij toe heeft ge-emaild. Blijkbaar is zijn/haar brailleapparaat defect want zoals ik reeds eerder, elders, heb aangegeven:' Ik heb niets gemeen met Naradhamaa's en lieden die drek vretende varkens opslurpen'!!! Ze zijn niet eens gekwalificeerd mijn schoenen te poetsen!

Enffin, dit alles in een notedop samengevat: 'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'!! Oplossing voor dit soort lieden?? Stel bhakti niet uit tot 'morgen' (titel van deze topic), maar begin VANDAAG met het opschonen van uw hart!!!

Meneer Harichand, ik hoop dat ik uw vraag met het bovenstaande afdoende heb beantwoordt?!

In geval dat u aanvullende vragen hebt, gelieve deze te sluizen via de PM zoals mevr. Varishna het voorstelt.
Ik ben diep onder de indruk van uw acte de présence :)

Ik heb bhakti niet uitgesteld tot 'morgen' maar beleef het ieder dag als een modern christen

Reply With Quote
Old 06-22-2004, 09:41 AM   #34
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Harichand

maar beleef het ieder dag als een modern christen
Zo zie je maar weer! En ik maar denken dat ik hier met een hindoe te maken had :-\

Enffin, ook binnen het christendom dient men bhakti niet uit te stellen tot morgen :)

Reply With Quote
Old 06-22-2004, 01:18 PM   #35
Varishna

Goh, dit wordt steeds interessanter.
Harichand, ik heb het christendom vele malen van dichtbij ervaren maar ken geen enkele vorm van spiritualiteit vinden.
Kunt u mij vertellen wat een christen verstaat onder bhakti?

Reply With Quote
Old 06-23-2004, 09:35 AM   #36
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna

Quote:
Originally Posted by Varishna
Goh, dit wordt steeds interessanter.
Harichand, ik heb het christendom vele malen van dichtbij ervaren maar ken geen enkele vorm van spiritualiteit vinden.
Kunt u mij vertellen wat een christen verstaat onder bhakti?
ja in een intrassante vraag van varishna

Reply With Quote
Old 10-03-2006, 12:12 PM   #37
sarojni
IF-Crazy

ik denk dat het is omdat mensen geneigd zijn op zeer korte termijn iets terug te krijgen voor wat ze doen. Bij bhakti duurt het vaak wat langer, misschien daarom

Reply With Quote
Reply

Tags
belijden, bhakti, het, mensen or hindoes, morgen, stellen, tot, uit, van, waarom
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:07 PM.
Vertalen:

Tags