Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-14-2006, 08:05 AM   #11
Nimitz
IF-Lid

Quote:
Originally posted by MsLalkie
Suriname loop ieder jaar onder. Vooral de fotto.... Er is nauwelijks riolering. Ze hadden allang een fatsoenlijke riolering moeten plaatsen.
fotto?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 05-14-2006, 08:07 AM   #12
Preshand
Guest

Quote:
Originally posted by Nimitz+-->
QUOTE(Nimitz)
Quote:
  Reply With Quote
Old 05-15-2006, 09:12 AM   #13
profiel
IF-Addicted

Moeten we niet gewoon ons eigen land helpen...of storten we alleen geld voor amerika?

Reply With Quote
Old 05-15-2006, 09:14 AM   #14
Brandon Boyd
Guest

Ik heb geld gestort
  Reply With Quote
Old 05-15-2006, 09:16 AM   #15
profiel
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Matrix!
Ik heb geld gestort
Mijn complimenten voor u mijnheer/ mevrouw!

Reply With Quote
Old 05-15-2006, 09:17 AM   #16
Brandon Boyd
Guest

Ik denk dat ik niet de enige ben die geld gestort heeft :wink:

Bovendien moeten we maar de complimenten geven aan de mensen die geld ingezameld hebben en de mensen die later zullen helpen met het opbouwen in de binnenlanden
  Reply With Quote
Old 05-15-2006, 09:22 AM   #17
profiel
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Matrix!
Ik denk dat ik niet de enige ben die geld gestort heeft :wink: *

Bovendien moeten we maar de complimenten geven aan de mensen die geld ingezameld hebben en de mensen die later zullen helpen met het opbouwen in de binnenlanden
Nee de complimenten naar u toe en een ieder ander die heeft gestort....immers valt er niets in te zamelen en op te bouwen zonder jou en een ieder anders geld!

Reply With Quote
Old 05-15-2006, 09:25 AM   #18
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Avish+-->
QUOTE(Avish)
Quote:
Hoe had jij dat in gedachten dan?
Hoe wil jij in de jungle waterbeheer instellen?[/b]
In een beperkte vorm....Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik zie het voor mij in een vorm van redelijke waterbeheersysteem. Die mensen hebben ook recht op veiligheid. Wat stel jij voor?

Quote:
Originally posted by Nimitz@

Reply With Quote
Old 05-15-2006, 09:31 AM   #19
profiel
IF-Addicted

Ik den k dat waterbeheeer in het binnenland moeilijk is omdat je dan al gauw krijgt te maken met irrigatie......dat betekent dat bomen planten ect ect moeten worden gekapt, toch?
Misschien kunnen ze wel kleine dijkjes maken bij de grote rivieren.....

Al met al laten we het maar aaan de Nederlander overlaten....als er 1 ding is wat ze kunnen dan is het waterbeheer.....niet voor niets zijn de nederlander hierom wereld beroemd.

Reply With Quote
Old 05-15-2006, 09:38 AM   #20
Brandon Boyd
Guest

[quote][b]Hulpverlening Suriname zeer moeizaam
PARAMARIBO - De slechte bereikbaarheid, hoge brandstofprijzen en beperkte transportmogelijkheden zorgen in Suriname voor een trage hulpverlening in de door overstromingen getroffen gebieden. De piloten van de enige twee particuliere vliegmaatschappijen in het land hebben de afgelopen week een recordaantal vlieguren gemaakt.
*
*
*
Desi Bouterse geeft vanuit zijn hoofdkwartier in Paramaribo zijn visie op de hulpverlening voor de slachtoffers van de overstromingen in Suriname. Zijn partij de NDP heeft de afgelopen week hulpgoederen ingezameld en heeft deze verspreid in de getroffen dorpen. *
Foto: ANP *

In het getroffen gebied, dat zo groot is als Nederland, zijn tien landingsmogelijkheden voor vliegtuigen met een vrachtcapaciteit tot 3000 kilogram. Vervolgens is varen nog de enige mogelijkheid om bij de getroffenen te komen. De traditionele boten, de korjalen, lijken wankel maar kunnen in principe de volledige lading van 3000 kilogram uit de vliegtuigen meenemen. *

Wegennet *

Ook het beperkte wegennet frustreert de hulpverlening. De wegen richting de gebieden houden op een gegeven moment op. Deze niet-geasfalteerde wegen richting de binnenlanden zijn tot de noordkant van het Brokopondo stuwmeer nauwelijks meer begaanbaar voor de trucks met hulpgoederen. *

Vanaf Atjoni langs de Boven Surinamerivier en Lange Tabbetje langs de Marowijnerivier kunnen de dorpen alleen nog maar met de korjalen worden bereikt. De afstand van Paramaribo tot het eindpunt van deze wegen is ongeveer gelijk aan die van Amsterdam naar Maastricht. *

Landingsbanen van gras *

Voor het luchttransport zorgt de vorm van de landingsbanen in de binnenlanden voor beperkingen. Ze zijn van gras en niet al te lang. Bij hevige regenval wordt de aarde te drassig en hebben de vliegtuigjes moeite om van de grond te komen. De Cesna's, Antonovs en Twin Otters mogen deze dagen dan ook niet te zwaar zijn geladen. *

Een tv-ploeg van het Surinaamse jeugdjournaal moest zo afgelopen week de nacht in Drie Tabbetje doorbrengen en met de boot naar het noordelijk gelegen vliegveldje op Stoelmanseiland, omdat het vliegtuig met de hele ploeg te zwaar beladen was. *

Alleen overdag vluchten *

De piloten kunnen alleen overdag vliegen. Het nationale vliegveld in Paramaribo Zorg en Hoop heeft geen verlichting, dus alle vliegtuigen moeten voor de schemering valt terug zijn. De particuliere vliegmaatschappijen Gum Air en Blue Wing hebben zelf een vloot van respectievelijk twaalf en zeven toestellen. *

Niet alle vliegtuigen kunnen op dit moment de lucht in. Zij zorgen samen voor de meeste noodhulpvluchten. Overheidstoestellen zijn er nauwelijks en de vliegtuigen van het leger zijn niet ingericht als vrachttoestellen. Van de twee helikopters die er in Suriname zijn, stond er een week na de eerste noodberichten nog
  Reply With Quote
Reply

Tags
hulpactie, nationale, suriname, voor

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:04 AM.
Vertalen:

Tags