Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-10-2008, 09:58 PM   #31
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Mira View Post
Aart, wat is de URL van die test? Ik wil hem ook wel eens doen
Ik heb het nog eens opgezocht.

Er zijn eigenlijk twee tests. Er is de Survey of Heterosexual Interactions en de Gilmartin Love-Shyness Scale. Ze zijn niet zomaar op het internet te vinden. Ze staan in het boek "Shyness & Love, Causes, Consequences, and Treatment" van Brian G. Gilmartin. Dit boek staat als pdf file op het internet. Daarvoor ga je naar:

Table of Contents---"Shyness & Love: Causes, Consequences, and Treatment" by Dr. Brian G. Gilmartin

Daar zie je dan twee links staan naar een pdf file van het boek. Qua inhoud is het hetzelfde, alleen de een geeft één pagina van het boek per pagina, de ander geeft twee pagina's van het boek per pagina.

Als je dan de pdf file met het boek (maakt niet uit welke versie) geopend hebt, kun je die tests vinden. De SHI test staat op pagina's 659 t/m 663 van het oorspronkelijke boek en de Gilmartin Love-Shyness Scale staat op pagina's 665 t/m 671 van het oorspronkelijke boek.

Reply With Quote
Old 01-11-2008, 06:41 AM   #32
Mira
IF-Beginner

Default statusengelukkig

je begrijpt hem wel, want je zei eerder dat je gesprekken soepel verlopen over andere onderwerpen. dus hier zit voor jullie beiden geen probleem in.
leuke onderwerpen, geen afschrikreacties en dergelijke.

maar zodra het over relatie gaat, dan schrikt hij af. dus daar zit iets bij hem wat hem tegenhoudt. dus dat wil niet zeggen dat je het helemaal niet begrijpt het is alleen op het gebied relatie, voor de rest kan je goed met hem vinden toch?
Klopt, heel goed zelfs, hij is altijd erg verheugd als ie me ziet, begint vaak helemaal te stralen, zo erg dat andere mensen naar ons kijken. In lichaamstaal geeft ie zich erg bloot (dat heeft ie niet door) en, na een half jaar, begint hij behoorlijk vertrouwelijk te worden, vertelt me dingen die hij echt niet met iedereen deelt (dat zegt ie zelf ook) niet op de versiertoer of vlei- of imponeergedrag. Hij zet zich gewoon eerlijk neer zoals ie is. Hij is naief, laks, maar ook goedhartig, grappig, speels en intelligent. Ik zou onderhand wel een stapje verder willen!
hoe verliep een gesprek (als ik t vragen mag)
Jazeker, ik vind het heel aardig dat je met me meedenkt! Hoor ik het ook eens van een man. Tot nu toe heb ik het alleen aan 2 vriendinnen verteld en die zijn bezorgd om mij (dat ik een 3-jaren project met een onzekere loveshy man ga opstarten) en dus kritisch over zijn gedrag
toen je zei, wil je naar lezing.. hij schrikt af ...maar daarna... verliep het gesprek weer koek en ei of was t gestopt en sprong gelijk over naar ander onderwerp of hij was beetje geirriteerd................
Nou hij schrikt zich een aap (het is 2x gebeurd): zijn relaxte houding en glimlach verdwijnt, hij kijkt me niet meer aan, er valt een ongemakkelijke stilte. Die ik dan opvul, want ik wil het hem helemaal niet moeilijk maken, ik denk dan: ', dit kan dus niet ',en maak het weer veilig (ander onderwerp) en daar gaat ie dan verheugd op in (he he ik ben ontsnapt!) en na het weekend vraagt ie rustig hoe de lezing is geweest. Daarin is ie heel naief of hij duwt het weg uit zijn bewustzijn, dat kan ik niet peilen. Ik slinger dan tussen de slappe lach krijgen en verbazing

is er iets wat jullie samen gemeen hebben.....afgezien van geloof en cultuur..
theatershow of iets enige hobby's

tuurlijk moet het van beide kanten komen ben ik volkomen mee eens, maar misschien dat hji niet zo is opgevoed op het gebied van relatie. hij is verlegen geweest is misschien wel uitgehuwelijkt,
Oei Au dat had ik zelf ook al bedacht. Hij is erg schuchter naar vrouwen toe, niet in de normale omgang, want dan is ie heel vriendelijik en ontspannen, maar wanneer het man-vrouw wordt of zou kunnen worden zoals met mij. Ik hoorde viavia dat hij vrouw en kind in India heeft en dat hij die nooit (meer) ziet. Maar dat onderwerp is dus taboe. Het gesprek kwam eens op kinderen en ik vroeg (natuurlijk, ik zag mijn kans schoon)of hij kinderen had en toen zei hij na en kleine stilte: eentje. Maar op een manier dat ik dacht: dit wil ie helemaal niet bespreken. Hij zei ook niet jongen of meisje of een naam of zo ; het viel helemaal dood
dan hoef je ook niks te ondernemen.
Ik heb al een paar keer wat ondernomen maar het werkt dus niet. Hij zegt wel dat ie het heel lief vindt van me en dat ik hartstikke aardig ben en dat ie veel steun aan me heeft en dat is leuk om te horen, maar daar stokt het blijkbaar, hij heeft de rem erop. Een hele vreemde contradictie tussen licaamstaal en de rest. Alle actie komt van mij, maar dat houdt een keer op.
Ik merk wel dat hij t.o.v. relaties een vrij cynische houding heeft (dat krijg je als iemand vertrouwelijk wordt, dan let ie minder goed op wat ie zegt) maar als ik daar doorheen prik en wat tegengas geef, geeft ie meteen toe. Het is een dun laagje. Ik heb zelf ook een minder leuke ervaring met een man, maar op een gegeven moment zet je je toch over een scheiding of zoiets heen, lijkt mij.
misschien is dat wel een reden van zijn scheiding hij toonde geen initiatief
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-11-2008, 03:57 PM   #33
Fastback
Guest

hmmm....lastig.....t maakt nog moeilijker omdat hij een kind heeft in india die hij niet ziet of nooit meer zal zien...dit soort zaken roepen veel emoties op maar is lastig te verwerken.

en met die lezingen begrijp ik niet echt.. over wat voor lezingen gaat het.. zijn er geen andere dingen wat je samen kan doen..
als hij vreemd gedrag toont na zo'n lezing, zit daar iets of zitten daar mensen die hij niet wilt dat jij ze ziet of ontmoet.
of misschien gelooft hij zelf niet meer in de lezingen die hij geeft, omdat hij zijn vrouw en kind is "verloren" om het maar zo te zeggen. op een manier van dat hij zelf goede onderwerpen over geloof of gedrag of iets dergelijks verteld maar in zijn bewustzijn heeft hij niet eens zijn eigen familie kunnen onderhouden.
misschien dat daar de rem zit of iets.

t gaat nu een half jaar door....had ik maar iemand die half jaar achter me aan liep hehe (sorry ff off topic)
nee maar t is lastig, je weet niet hoelang dit al speelt bij hem.. als hij het al jaren opkropt dan is dat heel lastig eruit te krijgen..
alleen ik probeer te achterhalen waarom hij nog steeds zo doet, het is bijna altijd communicatie, hij heeft jouw in vertrouwen om over bepaalde onderwerpen te spreken. en dat doet hij ook, maar zodra relate of kind de onderwerp is dan klapt hij dicht, enige wat ik zou zeggen is dat het misschien voor hem te pijnlijk onderwerp is en hij verwerkt t verkeerd

want hij zegt dat je hem steunt dat vind hij goed, maar de steun die jij geeft is om voor hem die huwelijksproces, relatieproces of kindproces te verwerken. want voor wat moet je anders steunen, ik zie voor de rest geen reden dat hij ander soort steun nodig heeft. maar hij heeft zijn proces niet verwerkt, want hij gedraagd zich nog steeds verstijfd, afschrikreacties.

ik vind t beetje vreemd, toch tegen jouw zeggen dat je lief aardig bent dat je goed steun heb, een beetje manier van om jouw alleen goed te laten voelen, maar nog steeds zit hij alleen alles te verwerken....

op een gegeven moment dan moet je stoppen met rouwen verder gaan met je leven... ja dat klopt.... maar ik denk dat hij te verlegen is op dat gebied. heeft waarschhijnlijk nooit iemand gehad waarmee hij daarover kon praten misschien alleen zijn vrouw of ex-vrouw in india, en als jij die rol overneemt kan voor hem ook een mentale klap zijn....., en niet begrijpen wat hij ermee aan moet.... zijn zelvertrouwen moet ook weer aangedraaid worden

misschien dat je iets kan doen samen wat hem de "macht" geeft soort van, ik denk dat hij weer de gevoel moet krijgen van: ik ben de man in mijn leven en ik bepaal hoe ik ermee omgaat, ff zelfvertrouwd, ff laten zien wie de ballen heeft, misschien dat hij dan zich al veel beter voelt

hehe t is weer een lang verhaal geworden, hoop dat je hieraan iets heb
wacht op je reactie.....ben zelf ook wel benieuwd
  Reply With Quote
Old 01-14-2008, 05:21 AM   #34
Mira
IF-Beginner

Default status en gelukkig

Hallo Fastback (je auto’s maken geen indruk op me, je reacties soms wel )
hmmm....lastig.....t maakt nog moeilijker omdat hij een kind heeft in india die hij niet ziet of nooit meer zal zien...dit soort zaken roepen veel emoties op maar is lastig te verwerken.

en met die lezingen begrijp ik niet echt.. over wat voor lezingen gaat het.. zijn er geen andere dingen wat je samen kan doen..

Over Yoga, de Gita etc. En een cultureel feest (toen kreeg ik dezelfde schrikreactie van hem) maar ik woon in een andere stad ; de kans dat hij bekenden tegenkomt is klein en wat dan nog? Het is maar een lezing…
als hij vreemd gedrag toont na zo'n lezing, zit daar iets of zitten daar mensen die hij niet wilt dat jij ze ziet of ontmoet.
of misschien gelooft hij zelf niet meer in de lezingen die hij geeft, omdat hij zijn vrouw en kind is "verloren" om het maar zo te zeggen. op een manier van dat hij zelf goede onderwerpen over geloof of gedrag of iets dergelijks vertelt maar in zijn bewustzijn heeft hij niet eens zijn eigen familie kunnen onderhouden.
misschien dat daar de rem zit of iets.

t gaat nu een half jaar door....had ik maar iemand die half jaar achter me aan liep hehe (sorry ff off topic)

Wie weet in 2008
nee maar t is lastig, je weet niet hoelang dit al speelt bij hem.. als hij het al jaren opkropt dan is dat heel lastig eruit te krijgen..

Als ik 2 en 2 optel, heeft ie zich (denk ik) een jaar of 4 geleden rond zijn 40e laten uithuwelijken. Hij is de oudste zoon en heeft niet zo’n beste relatie met zijn vader. Waarsch. vond die dat hij nodig aan de vrouw moest en een kleinkind maken en heeft daar flink wat druk achter gezeten. Ik denk dat daar meteen een kind van is gekomen en het huwelijk snel mislukt. Ver van optelsom 4 zal ik niet afzitten.
alleen ik probeer te achterhalen waarom hij nog steeds zo doet, het is bijna altijd communicatie, hij heeft jou in vertrouwen om over bepaalde onderwerpen te spreken. en dat doet hij ook, maar zodra relatie of kind de onderwerp is dan klapt hij dicht, enige wat ik zou zeggen is dat het misschien voor hem te pijnlijk onderwerp is en hij verwerkt t verkeerd

want hij zegt dat je hem steunt dat vind hij goed, maar de steun die jij geeft is om voor hem die huwelijksproces, relatieproces of kindproces te verwerken. want voor wat moet je anders steunen,

intermenselijke zaken op het werk (we zijn collega’s), “het leven”, ik lees wel eens nota’s van hem door
ik zie voor de rest geen reden dat hij ander soort steun nodig heeft. maar hij heeft zijn proces niet verwerkt, want hij gedraagt zich nog steeds verstijfd, afschrikreacties.

ik vind t beetje vreemd, toch tegen jou zeggen dat je lief en aardig bent dat je goed steun geeft, een beetje manier van om jou alleen goed te laten voelen, maar nog steeds zit hij alleen alles te verwerken....

Ja. Hij kropt op.

op een gegeven moment dan moet je stoppen met rouwen verder gaan met je leven... ja dat klopt.... maar ik denk dat hij te verlegen is op dat gebied. heeft waarschhijnlijk nooit iemand gehad waarmee hij daarover kon praten misschien alleen zijn vrouw of ex-vrouw in india, en als jij die rol overneemt kan voor hem ook een mentale klap zijn....., en niet begrijpen wat hij ermee aan moet.... zijn zelfvertrouwen moet ook weer aangedraaid worden

misschien dat je iets kan doen samen wat hem de "macht" geeft soort van, ik denk dat hij weer de gevoel moet krijgen van: ik ben de man in mijn leven en ik bepaal hoe ik ermee omga, ff zelfvertrouwd, ff laten zien wie de ballen heeft, misschien dat hij dan zich al veel beter voelt

Mag van mij, hij hoeft de bal maar in te koppen, voor mijn part vraagt ie me om op de stoep een potje te knikkeren J ik doe wel mee
Mijn besluit nu is: ik geef hem nog een tijdje de ruimte, maar ik hang er voor mezelf niet alles aan op. Want dan heb ik straks een gigantische teleurstelling en dat heb ik al eens gehad in een vorige relatie, dat wil ik niet meer. Eigenlijk zit ik ergens op te wachten (het potje knikkeren) maar ik houd uit zelfbescherming mijn voet bij de rem, zoiets.
hehe t is weer een lang verhaal geworden, hoop dat je hieraan iets heb
wacht op je reactie.....ben zelf ook wel benieuwd

Reply With Quote
Old 01-14-2008, 06:34 PM   #35
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

zouden jullie kunnen quoten svp

dat is wat makkelijker lezen dan dik en dun te onderscheiden...

Reply With Quote
Old 01-15-2008, 12:11 AM   #36
Fastback
Guest

haha.... ok, ja toch het is allemaal goed..

ik snap dat het maar een lezing is, maar mensen kunnen het heel persoonlijk nemen... als hij daar met een vrouw van ander geloof toont, kan men dat heel anders opvatten...misschien dat hij daarvoor bang is..

maar ik las ook dat het je collega is, misschien is dat het.. als het fout gaat moet hij nog steeds met je werken.... dat wordt dan te zwaar voor hem misschien

maar zo te lezen... weet je waar je mee bezig bent...doe je ding...

maar haha tja als je ook een potje wilt knikkeren, misschien ff na een werkdag naar de bar gaan ofzo als hij een beetje van een drinker is.
  Reply With Quote
Old 01-15-2008, 04:52 AM   #37
Mira
IF-Beginner

Ha, personal coach...

Gisteren heb ik verteld dat mijn vriend het 2 jaar geleden heeft uitgemaakt en dat ik dat heel erg heb gevonden. 2 vliegen in 1 klap: het is duidelijk dat ik nu vrij ben en hij kon ook wat vertellen als ie wou. Maar hij zei alleen meewarig "Wat naar voor je, Mira". Gemiste kans! Ik zie ontboezemingen niet als koehandel, hoor, maar hij had kunnen aanhaken, nadat ik als eerste over de brug kwam.

Ik geloof dat ik nu maar eens op mijn stoeltje blijf afwachten. Misschien vindt ie het wel best zoals het is: aandacht van een aardige vrouw, zelf onbekommerd verliefd zijn en niets hoeven, lekker freewheelen.
Niet wat ik in mijn hoofd heb, maar knikkers kun je niet forceren

Reply With Quote
Old 01-15-2008, 04:12 PM   #38
Fastback
Guest

Quote:
Originally Posted by Mira View Post
Ha, personal coach...

Gisteren heb ik verteld dat mijn vriend het 2 jaar geleden heeft uitgemaakt en dat ik dat heel erg heb gevonden. 2 vliegen in 1 klap: het is duidelijk dat ik nu vrij ben en hij kon ook wat vertellen als ie wou. Maar hij zei alleen meewarig "Wat naar voor je, Mira". Gemiste kans! Ik zie ontboezemingen niet als koehandel, hoor, maar hij had kunnen aanhaken, nadat ik als eerste over de brug kwam.

Ik geloof dat ik nu maar eens op mijn stoeltje blijf afwachten. Misschien vindt ie het wel best zoals het is: aandacht van een aardige vrouw, zelf onbekommerd verliefd zijn en niets hoeven, lekker freewheelen.
Niet wat ik in mijn hoofd heb, maar knikkers kun je niet forceren
haha ja precies...misschien dat hij het op z'n eigen manier wil aanpakken...omdat z'n pa hem pushte...

klopt je kunt niet forceren...maar hij is geen gevaarlijk persoon neem ik aan of agressief.. alcohol maakt de mens losser kwa gevoelens en hoe die persoon is... heb je agressieve persoon dan is hij agressiever als hij wat op heeft.... maar bij personen die rustiger zijn of emoties op kroppen.. als die wat op hebben. dan komt die gevoelige kant meer naar boven..dan is t wat gemakkelijker om erover te praten... het is maar een idee ik bedoel er voor de rest niks mee..ga nit gelijk denken dat ik een alcohol manipulerende klootzak ben want dat ben ik niet...

trouwens ...uit eten en dergelijke heb je zulke dingen ook gedaan?
  Reply With Quote
Old 01-16-2008, 07:40 AM   #39
Mira
IF-Beginner

haha ja precies...misschien dat hij het op z'n eigen manier wil aanpakken...omdat z'n pa hem pushte...

Het wordt wel een onderonsje, hè… Ben jij ook van Indiase komaf? Omdat je meteen zo slim opmerkte dat mijn meneer misschien wel uitgehuwelijkt was? Dat was nog helemaal niet in mij opgekomen ; een vriendin opperde het, ik viel zowat van mijn stoel!
Hij mag het nu inderdaad op zijn manier aanpakken. De mijne werkt blijkbaar niet hooguit heeft die de grond bouwrijp gemaakt omdat overduidelijk is dat ik hem aardig vind. Andere mensen zien het ook, dus dat kan hem niet ontgaan… Zou jij de boodschap niet oppikken als ik af en toe een praatje kom maken op het werk, je plaag, je help en je meevraag naar een cultureel feest (hapjes, kraampjes) en een lezing? Dat doe ik echt niet bij elke man.

klopt je kunt niet forceren...maar hij is geen gevaarlijk persoon neem ik aan of agressief.. alcohol maakt de mens losser kwa gevoelens en hoe die persoon is... heb je agressieve persoon dan is hij agressiever als hij wat op heeft.... maar bij personen die rustiger zijn of emoties op kroppen.. als die wat op hebben. dan komt die gevoelige kant meer naar boven..dan is t wat gemakkelijker om erover te praten... het is maar een idee ik bedoel er voor de rest niks mee..ga nit gelijk denken dat ik een alcohol manipulerende klootzak ben want dat ben ik niet...

Ik weet niet of hij drinkt, hij is hindoe maar niet zeer praktiserend.
Hij is helemaal niet agressief, maar af en toe wordt hij wel gediscrimineerd (dat maak ik niet mee, maar ik hoor het tussen de regels door uit zijn verhalen) en dat maakt soms wel woede los in hem – terecht - maar daar kan hij niet mee omgaan, daar is hij bang voor, dus ook dat kropt hij op.
Ik denk niet zo snel kwaad van iemand… je bent in elk geval aardig genoeg om met mij mee te denken

trouwens ...uit eten en dergelijke heb je zulke dingen ook gedaan?

Een etentje, tja dat zou ik wel willen! Dat is een échte date dan Ik zie het niet gauw gebeuren, want van mijn 2 uitnodigingen schrok hij. Hij heeft zelf een keer iets geopperd maar zó omzichtig en indirect dat ik het niet eens begreep. Pas een uur later dacht ik: was dit nou een opzetje??
Maar misschien is hij nu op zijn manier al bezig. Een tijdje geleden gaf hij me wat zachtzinnige terechte kritiek (ik dacht: hee, goed zo) en met Nieuwjaar omhelsde hij me spontaan (niet klef). Wie weet gaat het bij hem met muizestapjes vooruit en vraagt hij me over 3 jaar voor een kop koffie…
De vraag is natuurlijk of ik daarop ga zitten wachten. Misschien moet ik daar in het weekend maar eens over gaan denken. Momenteel is hij ziek dus ik kan mooi de boel eens op een rijtje zetten

Reply With Quote
Old 01-16-2008, 02:28 PM   #40
*Star*
IF-Lid

Organiseer een bedrijfsuitje, waar je teams van 2 moet maken. En de winnaar krijgt een dinerbon. Hoeft niet groots aangepakt te worden, maar desnoods een afdelingsuitje....informeel zelf regelen ofzo. De opzet is wel dat je met hem een team vormt en dat jullie winnen....EN zet dan een uiterste datum op een dinerbon. Max een maand geldig ofzo...is dit wat of niet?

Reply With Quote
Reply

Tags
gelukkig, stutus

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:28 PM.
Vertalen:

Tags