Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-03-2004, 10:25 PM   #31
imported_Janice
IF-Lid

Send a message via MSN to imported_Janice Send a message via Yahoo to imported_Janice
Default Re: Extremisme en de gemeenschap van de middenweg...

Quote:
Originally Posted by maggan

1) Ik/Men hoeft niets te overwegen, het is zonneklaar dat de islam 'geboren' is de algehele mensheid te vernietigen, welke tot uiting komt in a) grof geweld=terroristische aanslagen en b) soft geweld = psychologische (het voortdurend in angst leven) en fysieke geweld. Kan je 1 brandhaard op deze aardbol aanwijzen waar gn moslim(s) erbij betrokken is zo niet d veroorzaker van die brandhaard is?
2) Er bestaat gn goede moslim!!! Als je van nature als een vernietiger der mensheid bent geboren, hoe kan je dan in termen van een goede moslim praten :-\ wat wij dagelijks waarnemen bij dit soort lieden die zichzelf een goede moslim noemen danwel zich dusdanig opstellen alsof de buitenwereld een indruk zou moeten krijgen van een goede moslim, is 1 grote farce! Saillant detail in deze is dat de* 15 miljoen moslims (is al een drama op zich!!!) in de EU rustig, op een horrorachtige manier, hun kansen afwachten om toe te slaan! Laat het wel zo zijn dat als puntje bij paaltje komt, deze moslims (in de EU) hun ware identiteit zullen laten zien!!!
3)Wat is tegenstrijdigheid? Het is louter de naakte waarheid waar de algehele mensheid inmiddels ervan doordrongen is/begint te raken van hun duivelse leer!! Om maar een paar recente voorbeelden te noemen:
a) De islamitische aanvallen op de joden in Frankrijk
b) hondepoep op de deuren van Rama Manidr in Den Haag
c) het terroriseren van badgasten in de trein
d) het terroriseren van kinderen op speelplaatsen
e) het voorbereiden van aanslagen vanuit de EU, alwaar dezelfde Europeanen hen onderdak en voedsel verschaft..............dankbaarheid komt in hun* woordenboek pertinent niet voor!!

Sterker nog, ze lopen elkaar af te slachten!!! (zou vaker moeten gebeuren, zodat wij onze Nationalemannschaft/Militairen thuis kunnen behouden......................dit is publiekgeheim!!

Is het merkwaardig dat Ayaan H. Ali (2e kamerlid>VVD) Mohammed een perverse man noemt?
Is het merkwaardig dat Berlusconi de islam een inferieure volk/cultuur noemt?
Is het merkwaardig dat Poetin (Rusland) de islam met haar + wortel wil uitroeien?
Is het merkwaardig dat verschillende politici in dhaag in (bedekte) termen roepen gn voorstander te zijn Turkije toe te laten tot de EU?

Het is dan ook niet merkwaardig dat dezelfde politici ons waarschuwen je (moslim) buren nauwlettend in de gaten te houden!!!

4) islam zuiveren is net zoiets als het amputeren van een bepaald lichaamsdeel welke besmet is door/met kanker met een enorme uitzaaiing! Snapt u??
5)Door stil te blijven (letterlijk!!!), wachten zij geduldig hun kansen af!! want, hoeveel % van deze gasten maken deel uit van de arbeidsparticipatie in o.a. NL?* Iemand merkte, onlangs op een discissieavond over verschillende religieen, het volgende: de islam kan je het beste vergelijken met een begraafplaats nl. stel je loopt op dat plaats en plotseling gaan de kisten open.................
6) Is het dan merkwaardig dat er TERECHT slechts 1 beeldvorming hieruit voortvloeit nl. een negatieve?
7)De hel begint juist bij/aan/in de binnenkant van een mens wat heet het hart......waar het hart vol van is loopt de mond van over (voortvloeiend in terroristische aanslagen!!)
Hoe haal je het in je hoofd te zeggen dat moslims, ongeacht in welke stadium zij ook moge bevinden, een slachtoffer rol vervullen? De ganse wereld (uitgezonderd de moslims natuurlijk!) is 1 grote slachtoffer van de barbaarsheid van dit soort lieden!!

Conclusie
Vele hindoes weten wat Kali inhoudt nl. de kracht der algehele vernietiging welke verpersoonlijkt wordt door de islam!!

ps.
"Is deze tekst bedoeld voor de mens of voor een dier'' wilde ik slechts aangeven dat als het voor de mens was bedoeld, dat hij het in redelijke mate begrepen zou hebben.

Met een paar kleine commando's luistert zelfs een hond naar z'n baasje.
Een reactie van Maggan waar ik best van geschrokken ben...Heb je werkelijk zo een diepe haat tegen moslims Maggan? Je snapt toch hopelijk wel dat het een handjevol moslims is dat voor zo een slechte naam voor de rest zorgt en dat lang niet alle moslims zo wreed en gewelddadig zijn?...Ik weet niet of je het zelf in de gaten hebt, maar jouw reactie zit vol haat en discriminatie. Dat had ik nou niet achter de spirituele Maggan gezocht...

Reply With Quote
Old 08-04-2004, 11:09 AM   #32
Thomas
IF-Beginner

Beste Arjun,

Bedankt voor het aanbod.

Ik wil je ook gerust stellen en ik heb geen negatief beeld over hindoes en de Sanatana Dharm. Hoe zou ik, want mijn beste vriendin is hindoe.

Blij te weten dat ik voor meer vragen ergens terecht kan.

Ik denk dat ik je in de nabije toekomst persoonlijk aanschrijf met enkele vragen.

groetjes

Thomas
Status: Offline

Reply With Quote
Old 08-04-2004, 11:25 AM   #33
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Thomas
Sorry Maggan,

1)Je roept misschien niet op tot geweld of moord maar je insinueert het wel en dat kan niet.
2)In ieder geval is onderstaande uitspraak van jou zeker racistisch en in strijd met de Nederlandse grondwet (en het doet denken aan de uitroeiingsgedachte van de facisten uit nazi-duitsland) Ik citeer even Maggan:
-islam zuiveren is net zoiets als het amputeren van een bepaald lichaamsdeel welke besmet is door/met kanker met een enorme uitzaaiing! Snapt u??

3)- Er bestaat gn goede moslim!!! Als je van nature als een vernietiger der mensheid bent geboren, hoe kan je dan in termen van een goede moslim praten* wat wij dagelijks waarnemen bij dit soort lieden die zichzelf een goede moslim noemen danwel zich dusdanig opstellen alsof de buitenwereld een indruk zou moeten krijgen van een goede moslim, is 1 grote farce! Saillant detail in deze is dat de* 15 miljoen moslims (is al een drama op zich!!!) in de EU rustig, op een horrorachtige manier, hun kansen afwachten om toe te slaan! Laat het wel zo zijn dat als puntje bij paaltje komt, deze moslims (in de EU) hun ware identiteit zullen laten zien!!!

4)Hoe verdedig jij dergelijke uitspraken t.o.v. je eigen geloof?
5) Verbaal geweld Maggan is even gevaarlijk als alle andere geweld.
6) Dat weet jij even goed als ik. Als er n moslim is die leest wat jij hier schrijft dan kan dit een escalatie betekenen.
1) Het is maar net waar men de nadruk op wil leggen.
2) Bedroevend dit te moeten lezen Thomas, publiekelijk wordt er dagelijks door verschillende politici WERELDWIJD dit soort ernstige waarschuwingen gedaan!!! Als je over NL praat, verwijs ik je naar diverse uitspraken van politici zowel binnen de LPF alswel de VVD!! Kwestie van de actualiteiten goed in de gaten houden. Sterker nog, zelfs binnen de PvdA lopen er lieden rond die niet schromen dit aan te stippen!!
3) Dit is slechts een korte samenvatting n de 11-9 drama, wederom gedaan door diverse 'prominente' personen!!
4) Tegen over 'mijn' geloof is dit vrij simpel te verdedigen nl. ga als een klein man door het leven doch gebruik je handen als iemand aan je lichaam komt!
5) Ben ervan bewust! In dit geval is dit absoluut niet aan de orde. Maggan citeert slechts uitspraken van verschillende personen o.a. politici.
6) Sorry, wanneer zijn ze niet uit op escalatie Thomas :-\

Conclusie
Als iemand mij bescherming kan bieden die DURFT paard en man te noemen zie ik niet waarom ik dat zou negeren.

Reply With Quote
Old 08-04-2004, 11:42 AM   #34
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by JA-nice

1)Een reactie van Maggan waar ik best van geschrokken ben...
2)Heb je werkelijk zo een diepe haat tegen moslims Maggan?
3)Je snapt toch hopelijk wel dat het een handjevol moslims is dat voor zo een slechte naam voor de rest zorgt en dat lang niet alle moslims zo wreed en gewelddadig zijn?...
4)Ik weet niet of je het zelf in de gaten hebt, maar jouw reactie zit vol haat en discriminatie.
5) Dat had ik nou niet achter de spirituele Maggan gezocht...
1)hmm..........tis niet m'n bedoeling om iemand te laten schrikken miss. Moet ik uit jou 'geschrokken' reactie afleiden dat je dit soort berichten in media, negeert/niet leest?
2)Haat is niet het juiste woord. Voorzorgsmaatregelen treffen is iets wat anders. Ik schuif het niet onder stoelen of banken maar kom er eerlijk ervoor uit door te zeggen dat ik graag handel wil drijven met moslims doch een ieder vanuit z'n eigen 'grondgebied'. Ik bedoel: Islam en democratie gaan niet samen, begrijp je wat ik bedoel?
3) Een handjevol is inderdaad.......................doch kan je mij een SIMPELE verklaring geven waarom de GROTE meerderheid, ten tijde van de aanslagen, niet spontaan de barricade op zijn gegaan door zichzelf te laten zien dat zij inderdaad goede moslims zijn?
4) Ik zie dit soort berichten m.n. in de media absoluut niet als haat en discriminatie. Ik ben juist gematigd positief over mensen die het lef hebben de vinger op de zere plek te leggen.
5) hmm...........ik heb nooit geweten dat ik spiritueel bezig was, eerder als een criticaster ;D

Reply With Quote
Old 08-04-2004, 11:51 AM   #35
imported_Rohit
IF-Lid

Ik zal me ook maar bemoeien met Maggan, Thomas en Janice.

Maggan is waarschijnlijk goed op de hoogte van de geschiedenis van India en het Midden-Oosten. Hij weet wat men in de naam van Islam daar aangericht heeft. Naar schatting zijn vanaf de komst van de Islam in India 60 miljoen mensen gedood in de naam van de Islam. Verder zijn er iets van 3000 tempels verwoest en hele bibliotheken in rivieren weggegooid. Als je daar alle andere ellende bij optelt kan ik wel begrijpen dat Maggan verbitterd is. Een belangrijk deel van ons cultuurgoed is vernietigd door anderen.

Aan de andere kant lijkt het me ook niet verstandig om al te vaak de nadruk op te leggen op deze zaken. Ikzelf probeer in ieder mens als eerste altijd "de mens" of de atma te zien. Het feit of hij Moslim of is Hindoe of wat dan ook is voor mij van secundair belang want vaak is het niet meer dan een stempel.
De hindustaanse bevolking bestaat in India en wereldwijd voor 25-30% uit Moslims en zij zijn even goed hindoestaans als jij en ik.
Verder mag het feit dat een handjevol Moslims een gevaar voor de wereld oplevert niet betekenen dat alle Moslims nu gestigmatiseerd gaan worden.

Reply With Quote
Old 08-04-2004, 02:17 PM   #36
maggan
IF-Crazy

Quote:

Blij te weten dat ik voor meer vragen ergens terecht kan.
Beste Thomas,

Ik had mezelf natuurlijk ook kunnen opwerpen als een deskundige (gelet op je beginnerspositie) doch heb ik niet gedaan en wel om de volgende reden:

In tegenstelling tot vele valse profeten, is Maggan niet d persoon die uit is op verdiensten! Hij probeert slechts als een klein en eenvoudig man door het leven te gaan.

Ik heb bewust tegen jou gezegd: ''Natuurlijk kan je je vragen in deze zaal stellen''. De achtergrond gedachte van mijn opmerking ligt in het feit dat een ieder in deze zaal jou vragen konden beantwoorden!!!!

Wat mij wl verbaasd is dat men niet eerder jou 'prangende' vraag over het hindoeisme (zie mijn 2X notedop reacties) heeft beantwoord. Toen ik merkte dat de zogenaamde deskundigen op jouw vraag niet reageerden, voelde ik mij wl geroepen een christelijke broeder te helpen.

ps
1)Wees op je hoede als je hindoes tegenkomt met de volgende voegsels voor hun namen nl. Dasa, Dasi + Svaami!!!
Ervaring leert dat binnen de hindoegemeenschap, tegenwoordig, vele lieden rondlopen die louter een Doolhof-theorie/Geestelijke zelfmoord, aan het verkondigen.

2)Dit komt met name tot uiting in als dat soort lieden verzen uit de Veda's gaan citeren. Pas op!!! Het is dan ook niet verbazingwekkend dat vele hindoe-jongeren niets willen weten van dat soort valse profeten, omdat deze profeten de juiste betekenis van de verzen niet, op een plausibele manier, kunnen uitleggen.

3) Tot slot iets over respect.
In de beleving van Maggan gaat Dankbaarheid vele en vele malen verder/dieper dan louter 'respect'. De eerste 2 mensen aan wie mijn dankbaarheid naar toe gaat zijn dan ook, hoe kan het anders, mijn OUDERS!!!!

Reply With Quote
Old 08-04-2004, 06:06 PM   #37
Rytje
IF-Lid

Send a message via Yahoo to Rytje

Ok, maar ff back to the topic...de gemeenschap van de middenweg...ff een andere aspect...zoals blijkt uit de reacties hier wordt er direct weer ingezoomd op geloof...relegie....logisch...dat is het eerste wat opvalt...maar juist als je het hebt over extremisme zou je moeten vermijden dat het ontaard in een welles-nietes discussie tussen ...ik noem het ff...verschillende dogma's...

een dogma is heel moeilijk te bestrijden omdat iemand daar simpelweg niet voor openstaat...geloof kan soms ook een vorm van brainwashing zijn...t hangt r helemaal vanaf hoe je dr meeomgaat....precies in het laatste vind ik een rol van de samenleving liggen....hoe kan je als samenleving zoveel mogelijk beperken dat mensen in uitersten gaan denken? Het Wij en zij- denken.... de hokjes....

En nu gaat t over de islam...maar het principe bij de Klu klux klan is hetzelfde....,op een ander niveau zullen zelfs hindustanen met verschillen moeten omgaan...wij zijn hindoes...zij zijn de rest van de nederlandse samenleving...tussen die twee ligt een gat ...hoe vul je die op? (integratie)...(in dit kader zie ik ook het nut van dit forum)...en dan gaat het lang niet meer alleen om het hindoeisme als geloof alleen...maar om veel meer..er komen dan ook andere zaken aan het licht die relevant zijn zoals de maatschappelijke positie...de open/geslotenheid van een subcultuur...de manier waarop de dominante cultuur omgaat met haar minderheid etc....in het kader van de topic: bij het vinden van de middenweg vind ik dat het juist niet alleen over geloof zou moeten gaan......

Reply With Quote
Old 08-04-2004, 08:45 PM   #38
Thomas
IF-Beginner

Hoi Maggan,

Ik begrijp zeker je haat maar ik keur ze volledig af omdat geen zier veranderd aan de problemen die er zijn. Wat we nodig hebben zijn moedigen die boven hun haat durven opstijgen en hun gemeenschappen verbazen met een boodschap en daad van liefde, vergiffenis en vrede. Die moedigen zijn zeker te vinden bij zowel de hindoes als de moslims en ik ben er van overtuigd dat Ghandi opvolgers zal kennen, vroeger of later....

Ik ben zeker ook dankbaar dat je mijn vragen steeds beantwoordt en ik meen dat ook. Ik stel mijn vragen natuurlijk aan elkeen, ik heb geen voorkeuren. Voor mij zijn jullie broers en zussen en boeiende gesprespartners waarvan ik veel te leren heb.

groet

Thomas

Reply With Quote
Old 08-05-2004, 07:15 PM   #39
imported_Gouryella
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Rohit
Ik zal me ook maar bemoeien met Maggan, Thomas en Janice.

Maggan is waarschijnlijk goed op de hoogte van de geschiedenis van India en het Midden-Oosten. Hij weet wat men in de naam van Islam daar aangericht heeft. Naar schatting zijn vanaf de komst van de Islam in India 60 miljoen mensen gedood in de naam van de Islam. Verder zijn er iets van 3000 tempels verwoest en hele bibliotheken in rivieren weggegooid. Als je daar alle andere ellende bij optelt kan ik wel begrijpen dat Maggan verbitterd is. Een belangrijk deel van ons cultuurgoed is vernietigd door anderen.

Aan de andere kant lijkt het me ook niet verstandig om al te vaak de nadruk op te leggen op deze zaken. Ikzelf probeer in ieder mens als eerste altijd "de mens" of de atma te zien. Het feit of hij Moslim of is Hindoe of wat dan ook is voor mij van secundair belang want vaak is het niet meer dan een stempel.
De hindustaanse bevolking bestaat in India en wereldwijd voor 25-30% uit Moslims en zij zijn even goed hindoestaans als jij en ik.
Verder mag het feit dat een handjevol Moslims een gevaar voor de wereld oplevert niet betekenen dat alle Moslims nu gestigmatiseerd gaan worden.
Helemaal mee eens! Zowel het eerste als met het laatste. :)

Reply With Quote
Old 08-10-2004, 11:10 AM   #40
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Rohit

1)Aan de andere kant lijkt het me ook niet verstandig om al te vaak de nadruk op te leggen op deze zaken. Ikzelf probeer in ieder mens als eerste altijd "de mens" of de atma te zien. Het feit of hij Moslim of is Hindoe of wat dan ook is voor mij van secundair belang want vaak is het niet meer dan een stempel.
2)De hindustaanse bevolking bestaat in India en wereldwijd voor 25-30% uit Moslims en zij zijn even goed hindoestaans als jij en ik.
3)Verder mag het feit dat een handjevol Moslims een gevaar voor de wereld oplevert niet betekenen dat alle Moslims nu gestigmatiseerd gaan worden.
1)Ik raak een beetje geemotioneerd van ''ik probeer naar de atma te kijken''. Denk je dat het ons it zal lukken daadwerkelijk naar de atma te kijken? Naar ik het redelijk begrepen heb, is Hij de enige die ''daarnaar'' kan kijken. Wij kunnen hooguit blijven gissen.
2) Gaarne uitleggen?
3) Handjevol? Je gaat me toch niet vertellen dat je n 11-9 de actualiteiten niet meer hebt gevolgd?

Quote:

1)Ik begrijp zeker je haat maar ik keur ze volledig af omdat geen zier veranderd aan de problemen die er zijn.
2)Wat we nodig hebben zijn moedigen die boven hun haat durven opstijgen en hun gemeenschappen verbazen met een boodschap en daad van liefde, vergiffenis en vrede.
3)Die moedigen zijn zeker te vinden bij zowel de hindoes als de moslims en ik ben er van overtuigd dat Ghandi opvolgers zal kennen, vroeger of later....
4)Ik ben zeker ook dankbaar dat je mijn vragen steeds beantwoordt en ik meen dat ook. Ik stel mijn vragen natuurlijk aan elkeen, ik heb geen voorkeuren.
5)Voor mij zijn jullie broers en zussen en boeiende gesprespartners waarvan ik veel te leren heb.
1) Haat, haat en nogmaals haat. Neen Thomas, voorzorgsmaatregelen treffen is een ander koek.
2)Alles wat niet strookt met de islam i.c. ''ongelovigen'' (jij + ik), dient vernietigd te worden. Over welke liefde, vergiffenis en vrede praten wij, laat staan moedigen? Ook de wang-problematiek kent zo haar grenzen.
3)Moedige moslims?? Wie, waar, welke???? Gandhi's opvolgers hebben dit allang in de gaten.
4) Je brengt mij in verlegenheid. Het is louter Zijn genade die Maggan als een piepklein instrument gebruikt jou kennis te laten maken met Zijn veelzijdigheid aan spel + vermaak.
5)Hmm.....Dit is een andere taart dan het uitschelden en uitdelen van allerlei ziektes door Dasa's/dasi's/Svaami's :-[
Het is zonneklaar welke kennis tot jou neerdaalt en welke kennis tot hen neerdaalt. Wellicht kunnen zij bij jou in de leer daar waar het gaat om ervaring op te doen met nectar En dat van een eenvoudige pastorale werker :)

Quote:
Originally Posted by Ryan

1)een dogma is heel moeilijk te bestrijden omdat iemand daar simpelweg niet voor openstaat...geloof kan soms ook )een vorm van brainwashing zijn...t hangt r helemaal vanaf hoe je dr meeomgaat....
2)precies in het laatste vind ik een rol van de samenleving liggen....
3)hoe kan je als samenleving zoveel mogelijk beperken dat mensen in uitersten gaan denken? Het Wij en zij- denken.... de hokjes....

4)En nu gaat t over de islam...maar het principe bij de Klu klux klan is hetzelfde....,op een ander niveau zullen zelfs hindustanen met verschillen moeten omgaan...wij zijn hindoes...zij zijn de rest van de nederlandse samenleving...tussen die twee ligt een gat ..
5).hoe vul je die op? (integratie)...(in dit kader zie ik ook het nut van dit forum)...en dan gaat het lang niet meer alleen om het hindoeisme als geloof alleen...maar om veel meer..er komen dan ook andere zaken aan het licht die relevant zijn zoals de maatschappelijke positie...de open/geslotenheid van een subcultuur...de manier waarop de dominante cultuur omgaat met haar minderheid etc....
6)in het kader van de topic: bij het vinden van de middenweg vind ik dat het juist niet alleen over geloof zou moeten gaan......
1) Maak dat de moslims wijs! Hindoes daarentegen hebben door de eeuwen heen (o.a. als onderdrukten) een redelijke voorbeeld gegeven aan de rest van de mensheid daar waar het gaat om acceptatie + verdraagzaamheid. Zij konden (hoe moeilijk het ook was) hun situatie redelijk managen. Over hersenspoeling gesproken: ''Alles wat niet strookt met de islam, dient vernietigd te worden''!!!
2)De/Onze samenleving geeft reeds aan (in bedekte termen) gn boodschap te hebben aan dit/dat soort lieden. Zie de topic waarin de uitslag van een enquette over hoe de hollanders denken over de moslims!
3) Enkel reis land van af/herkomst! Waarom moet onze samenleving opdraaien voor o.a. de kosten van hun misdaden?
4) Vergelijking islam<>kkk is appels met peren vergelijken. KKK dreef negers uit hun directe leefomgeving; dit in tegenstelling tot de islam die, de ALLES wat niet strookt met de islam, vernietigd moet worden.
5)Integratie bij moslims is synoniem aan alles + een ieder bekeren tot de islam!!!
6)Nobele streven.

Reply With Quote
Reply

Tags
extremisme, gemeenschap, middenweg, van
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 03:42 PM.
Vertalen:

Tags