Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-25-2008, 10:17 AM   #31
Fastback
Guest

Quote:
Originally Posted by I C U View Post
Waarom jammer dat de topic zo gelopen is.... Dit soort probleempjes ontstaat als mensen beweren dat ze helder zijn en denken en ruim denken, maar eigenlijk liever zien dat je hun mening steunt. Typisch gewoon. Zet je je eigen ervaring en perspectief neer, dan past het niet bij de meerderheid en dus wordt je in een hokje gestopt. Typisch. Ligt aan de kalyug hahahaha
ja ik weet., dat is ook zo.. bijna niemand staat open voor elkaars mening..

maar t ging weer van "dan vind ik deze discussie nutteloos met jouw bla bla" dat vind ik gewoon zonde
er hadden net zo goed argumenten van waarom de kleuren wel of niet gebruikt kunnen worden... weet ik veel of iets

zou het ook een "fout" zijn als je sub holi met zwarte poeder viert
daar worden toch ook geen kleuren uitgesloten?
  Reply With Quote
Old 03-25-2008, 04:35 PM   #32
Iyer
Guest

Discussie lopen hier vaak vast.
Verschillende kleuren hebben bepaalde symbolische betekenis.
Voor hindoes zou het ondenkbaar zijn als een bruid in het wit is gekleed. Wit is de kleur van soberheid en afstand doen. Om maar een voorbeeld te noemen. In Europa ligt het anders. Hier betekent wit reinheid en maagdelijkheid.
  Reply With Quote
Old 03-26-2008, 10:01 AM   #33
I C U
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Fastback View Post
ja ik weet., dat is ook zo.. bijna niemand staat open voor elkaars mening..

maar t ging weer van "dan vind ik deze discussie nutteloos met jouw bla bla" dat vind ik gewoon zonde
er hadden net zo goed argumenten van waarom de kleuren wel of niet gebruikt kunnen worden... weet ik veel of iets

zou het ook een "fout" zijn als je sub holi met zwarte poeder viert
daar worden toch ook geen kleuren uitgesloten?
Er zit hier vast wel iemand die je dat haarfijn uit kan leggen.

Reply With Quote
Old 03-26-2008, 12:08 PM   #34
Fastback
Guest

Quote:
Originally Posted by Iyer View Post
Discussie lopen hier vaak vast.
Verschillende kleuren hebben bepaalde symbolische betekenis.
Voor hindoes zou het ondenkbaar zijn als een bruid in het wit is gekleed. Wit is de kleur van soberheid en afstand doen. Om maar een voorbeeld te noemen. In Europa ligt het anders. Hier betekent wit reinheid en maagdelijkheid.
als het voor hindoe soberheid betekend en in europa reinheid, dan is t toch duidelijk dat er keuzes zijn gemaakt.. iemand heeft gezegd soberheid en iemand heeft gezegd reinheid...

ik persoonlijk vind t nergens op slaan, kleur is gewoon kleur.. tenzij jezelf er bepaalde gevoelens, momenten of wat dan ook ermee associeert

daarom is het ook een symbolische betekenis, het heeft een persoonlijke betekenis voor iemand... want voor mij heeft wit (om ff in jouw voorbeeld mee tegaan) geen symbolische waarde
  Reply With Quote
Reply

Tags
bepaalde, dragen, kleuren, mag, niet, pooja, tijdens, waarom

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 03:19 AM.
Vertalen:

Tags