Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-16-2006, 02:26 PM   #1
010-Sharief
IF-Lid

Default Allochtonen zullen het nooit ECHT maken in NL

Ik had laatst een discussie met een vriend van mij over dit onderwerp. Hij is er heilig van overtuigd dat Allochtonen hier in NL het nooit zullen maken als we dan kijken naar functies zoals Balkenende, G. Kleisterlee e.d. In mijn optiek is dat wel mogelijk alleen moeten wij er iest extra voor doen om het te kunnen maken. Ik ben benieuwd wat jullie meningen zijn?

Reply With Quote
Sponsors
Old 11-16-2006, 02:49 PM   #2
Vijai
IF-Addicted

Default Re: Allochtonen zullen het nooit ECHT maken in NL

Quote:
Originally posted by 010-Sharief
Ik had laatst een discussie met een vriend van mij over dit onderwerp. Hij is er heilig van overtuigd dat Allochtonen hier in NL het nooit zullen maken als we dan kijken naar functies zoals Balkenende, G. Kleisterlee e.d. In mijn optiek is dat wel mogelijk alleen moeten wij er iest extra voor doen om het te kunnen maken. Ik ben benieuwd wat jullie meningen zijn?
Tot een bepaald punt kun je groeien op je eigen kracht en kennis. Maar daarna zul je het ook moeten hebben van je netwerken en mensen die je "binnenhalen". Dat is nu eenmaal moeilijker omdat je die "klik" gewoon minder hebt met nederlanders. Maar dat is menseigen....

Reply With Quote
Old 11-16-2006, 05:19 PM   #3
Elmo
IF-Lid

We leven nu eenmaal in Nederland, dus ik verwacht dat de meerderheid van het kabinet altijd zal blijven bestaan uit voornamelijk autochtone Nederlanders. Op zich is dit niet zo gek. Toch is het zo dat ik een trend zie waarbij veel en steeds meer jongere Nederlanders met een andere culturele achtergrond actiever zie worden in de politiek (het woord allochtoon is na deze of de volgende generatie waarschijnlijk achterhaald voor deze mensen).

De vraag is: Wat willen wij als 'buitenlander'? (want zo worden velen van ons nogsteeds gezien ookal wonen wij al generaties lang in Nederland)
Is het streven om het kabinet over te nemen of is het streven een duidelijke stem te krijgen in deze regering? Wij zijn het volk en het Nederlandse volk is nu eenmaal multicultureel dus ze kunnen niet om ons heen.

Er was een tijd dat ik me met een Nederlands paspoort, geboren en getogen in NL, echt niet bezig was met hoe de mensen in Nederland naar je kijken. Maar ik merk gewoon steeds meer dat als je geen boer bent, je gewoon automatisch bijna een Buitenlander bent. Dat vind ik heel vreemd want ik heb Nederland altijd als mijn vaderland beschouwd. Ik vind het jammer dat dit voor mij nu uberhaupt aan de orde is gekomen en dat er zo'n wij-zij sfeer hangt.

Hoe denken jullie hierover?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-16-2006, 05:33 PM   #4
Aart Tuynman
IF-Crazy

Default Re: Allochtonen zullen het nooit ECHT maken in NL

Quote:
Originally posted by Vijai
Tot een bepaald punt kun je groeien op je eigen kracht en kennis. Maar daarna zul je het ook moeten hebben van je netwerken en mensen die je \"binnenhalen\". Dat is nu eenmaal moeilijker omdat je die \"klik\" gewoon minder hebt met nederlanders. Maar dat is menseigen....
Het is in de Nederlandse samenleving inderdaad zo dat je het voor het bereiken van hoge posities, of het nu bij de overheid of bij het private bedrijfsleven is, moet hebben van netwerken. Er is in Nederland een soort Old Boys Network dat de hoge posities in de samenleving onder elkaar verdeelt. Of je tot dat Old Boys Network kan toetreden, hangt voornamelijk af van je afkomst, en dan bedoel ik niet zozeer autochtoon of allochtoon, maar het gaat er voornamelijk om of je familieleden hebt die ertoe behoren. Als je die niet hebt, kun je het wel vergeten.

Reply With Quote
Old 11-16-2006, 06:32 PM   #5
Chandika
Guest

Wat verstond je gespreksparter eigelijk onder allochtonen ? Zijn de kinderen die hier zijn geboren in een allochtoons gezin ook allocchtoon ?
  Reply With Quote
Old 11-16-2006, 06:43 PM   #6
Hein
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Chandika
Wat verstond je gespreksparter eigelijk onder allochtonen ? Zijn de kinderen die hier zijn geboren in een allochtoons gezin ook allocchtoon ?
Helaas, worden allochtoonse kinderen die hier zijn geboren ook gezien als allochtoon...het begrip allochtoon wordt al lang niet meer gezien als iemand van elders afkomstig. Ieder die er anders uit ziet dan een doorsnee westerse blanke is per definitie een allochtoon.

terug komend op de vraag van 010 sharief....als allochtoon een functie als premier of minister te vervullen zal niet alleen moeilijk zijn maar zelf onhaalbaar tot nu toe..wat de toekomst ons zal brengen weet ik niet.

Maar in het bedrijfsleven is het juist wel goed mogelijk om als allochtoon hoog te score en gelukkig zijn er zat allochtonen die het ook hebben bewezen in het westerse samenleving.

Reply With Quote
Old 11-16-2006, 06:54 PM   #7
Pranay
IF-Lid

Ik ben het hier niet mee eens:

Quote:
Daarnaast is er een snel groeiende groep van niet-westers allochtone ondernemers. Hun aantal nam in de periode 1999-2003 toe met 13 duizend, en kwam daarmee op 47 duizend in 2003. De belangrijkste herkomstlanden van de niet-westerse ondernemers zijn Turkije, Suriname, en China (inclusief Hongkong), met respectievelijk 12 duizend, 8 duizend, en 7 duizend ondernemers in 2003.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bedrij...005-1805-wm.htm

En dan zijn dit volgens mij niet eens de meest recente cijfers.

Gr
Pranay

Reply With Quote
Old 11-16-2006, 06:55 PM   #8
Chandika
Guest

Quote:
Originally posted by Hein+-->
QUOTE(Hein)
Quote:
  Reply With Quote
Old 11-16-2006, 07:12 PM   #9
Pranay
IF-Lid

Ik ben het hier niet mee eens:

Quote:
Daarnaast is er een snel groeiende groep van niet-westers allochtone ondernemers. Hun aantal nam in de periode 1999-2003 toe met 13 duizend, en kwam daarmee op 47 duizend in 2003. De belangrijkste herkomstlanden van de niet-westerse ondernemers zijn Turkije, Suriname, en China (inclusief Hongkong), met respectievelijk 12 duizend, 8 duizend, en 7 duizend ondernemers in 2003.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bedrij...005-1805-wm.htm

En dan zijn dit volgens mij niet eens de meest recente cijfers.

Gr
Pranay

Reply With Quote
Old 11-16-2006, 07:30 PM   #10
Aart Tuynman
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Hein
Maar in het bedrijfsleven is het juist wel goed mogelijk om als allochtoon hoog te score en gelukkig zijn er zat allochtonen die het ook hebben bewezen in het westerse samenleving.
Ik denk dat dit ook wel tegenvalt. Er zijn wel veel ondernemers van allochtone afkomst die zelf een bedrijf zijn begonnen, en dan heb je het over het Midden- en Kleinbedrijf. Het is echter uitgesloten dat een allochtoon een topfunctie zou krijgen bij een bedrijf als Shell of Philips.

Reply With Quote
Reply

Tags
allochtonen, echt, het, maken, nooit, zullen

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:08 AM.
Vertalen:

Tags