Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-14-2003, 10:04 AM   #1
maggan
IF-Crazy

Default Is het liefde op het eerste gezicht of.....

...........lust op het eerste gezicht?

1 Lust, omdat je alleen maar kijkt naar dat ''mooie'' materiŽle lichaam/omhusel van hem/haar ?

2 Lust, omdat je alleen maar uit bent om van dat omhulsel, tijdelijk, te genieten?

3 Of is er meer in het spel (letterlijk)? Pyaar...............
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 11-14-2003, 10:15 AM   #2
wesley
IF-Beginner

Send a message via MSN to wesley

Ik denk liefde...

de redenen zijn:

1. Iemand die je niet aanspreekt, zul je ook niet benaderen......
2. Innerlijke schoonheid zie niet meteen van buiten
3. De meeste mensen op een bepaalde uitstraling vallen...

Ik denk dat het fenomeen..."de ware liefde" niet echt bestaat. Je kunt met meer mensen in je leven gelukkig leven. Liefde en verliefdheid zijn zaken die vaak door elkaar heen gebruikt worden. Liefde is voor altijd...verliefdheid is een fase. Liefde op het eerste gezicht is in eerste instantie....verliefdheid...
De echte liefde groeit dan na een tijdje.........

djeezzz. ik klink als dr. phill......

Ben je het er een beetje mee eens?

groetjes
dr. wesley

Reply With Quote
Old 11-14-2003, 10:26 AM   #3
imported_Janice
IF-Lid

Send a message via MSN to imported_Janice Send a message via Yahoo to imported_Janice

Ik denk dat liefde op het eerste gezicht wel bestaat.
Maar hoe/wanneer weet je nou eigenlijk dat je verliefd bent op iemand?...
(Ik heb deze vraag al vaker aan mensen gesteld, maar ben nog niet helemaal tevreden met de antwoorden die ik kreeg...)

Reply With Quote
Old 11-14-2003, 11:02 PM   #4
Chandra
IF-Addicted

Tujhe dekha to yeh jaana sanam
Pyaar hota hai deewana sanam
Tujhe dekha to yeh jaana sanam
Ab yahan se kahan jaaye hum
Teri baahon mein mar jaaye hum

Blablablabla Love sucks.... ;D
I still know everything
har zubaan pe aayega kal
On every tongue tomorrow
ham donon ka yeh afsaana
will be the tale of our romance
pyaar hamko hone lagaa

Reply With Quote
Old 11-15-2003, 04:30 PM   #5
maggan
IF-Crazy

Maar jongens, wij kijken toch slechts naar het lichaam? Hoe kan je dan praten over liefde en verliefdheid. Als je honger (trek) hebt, ga je eten. Heb je gegeten, dan ben je verzadigd en stop je.

Kijk je naar die ene ''mooie'' lichaam, krijg je ook trek en ga je ''eten''. Alleen, hier praten we over verzadiging van de zintuigen. Of zie ik het verkeerd?

Trouwens, hoe vaak zien we het dat ''liefde'' in het begin o zo zoet is, en na verzadiging meer gaat lijken/proeven naar vergif met als einddoel? scheiding?!

Reply With Quote
Old 11-15-2003, 05:21 PM   #6
sarojni
IF-Crazy

je kijkt wel alleen naar het lichaam... maar echte liefde op t eerste gezicht is volgens mij dat je voelt dat diegene ehm de juiste voor jou is..hm ben weer duidelijk ;D.... als je geboren wordt word ergens op aarde jou wederhelft (zo romantisch) ook geboren heb ik gehoord... als je diegene ontmoet voel je dat je diegene goed kent en dat hij de ware is... als hetmag van bhagwaan(. behalve als je hem in je vorige leven pijn gedaan hebt... dan merk jet niet... en zul je daar dus voor moeten boeten.. door diegen niet tegen te komen....) in zo een geval denk je volgens mij niet aan lust.... liefde is niet aleen om het lichaam maar om andere dingen..... je kan het natuurlijk nooit bewijs en omdat je niet in de mens kan kijken ..... maar je weet t als mens wel voor je zelf.....

Reply With Quote
Old 11-16-2003, 08:55 PM   #7
imported_AN
IF-Crazy

Default Re:Is het liefde op het eerste gezicht of.....

Ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht, Ik geloof meer in liefde op het 10e gezicht. Lust op het eerste gezicht bestaat wel...
Wat ik bedoel te zeggen, je weet nooit meteen of je van iemand houdt, dat merk je pas na een tijdje....vindik dan.
Oh en Janice, verliefdheid voelt bij iedereen anders.. de een kan niet meer eten en slapen en zo, en de ander is gewoon de hele dag heppie, en weer de ander voelt niks!

Reply With Quote
Old 11-17-2003, 11:15 AM   #8
wesley
IF-Beginner

Send a message via MSN to wesley

Quote:
Maar jongens, wij kijken toch slechts naar het lichaam? Hoe kan je dan praten over liefde en verliefdheid. Als je honger (trek) hebt, ga je eten. Heb je gegeten, dan ben je verzadigd en stop je.
ik vind het kort door de bocht om eten te vergelijken met liefde.

Quote:
Kijk je naar die ene ''mooie'' lichaam, krijg je ook trek en ga je ''eten''. Alleen, hier praten we over verzadiging van de zintuigen. Of zie ik het verkeerd?
Ik denk dat je dat inderdaad verkeerd ziet.
Je kunt naar een vrouw/man kijken en denken/zeggen dat ze/hij er goed uitziet. Maar dat wil niet per definitie zeggen dat je van die persoon houdt.
De zintuigen verzadigd??? Leg uit...wat bedoel je daarmee?

Quote:
Trouwens, hoe vaak zien we het dat ''liefde'' in het begin o zo zoet is, en na verzadiging meer gaat lijken/proeven naar vergif met als einddoel? scheiding?!
Dat is al geen ware liefde in de eerste instantie....dat noem ik nu verliefdheid. Dat kan later namelijk weer weggaan. Mensen trouwen dan ook om de verkeerde reden.

Je kunt sommige zaken niet analyseren. Liefde is er een van. Het is een gevoel en voor een ieder anders.

gr.

wes

Reply With Quote
Old 11-17-2003, 11:41 AM   #9
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by maggan
...........lust op het eerste gezicht?

1 Lust, omdat je alleen maar kijkt naar dat ''mooie'' materiŽle lichaam/omhusel van hem/haar ?

2 Lust, omdat je alleen maar uit bent om van dat omhulsel, tijdelijk, te genieten?

3 Of is er meer in het spel (letterlijk)? Pyaar...............
1. Nee, dat niet alleen, ik probeer niet alleen daar naar te kijken, maar ook naar het innerlijke.

2. Ik wil niet alleen van het omhulsel genieten, want iemand kan zo mooi zijn, maar van binnen helemaal bedorven. Dat ontdek je pas wanneer je zo een iemand leert kennen.

3. Er zijn natuurlijk meerdere factoren in het spel!!!

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 11-17-2003, 03:56 PM   #10
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Janice
Ik denk dat liefde op het eerste gezicht wel bestaat.
Maar hoe/wanneer weet je nou eigenlijk dat je verliefd bent op iemand?...
(Ik heb deze vraag al vaker aan mensen gesteld, maar ben nog niet helemaal tevreden met de antwoorden die ik kreeg...)
Miss Janice, als jij denkt dat liefde op het eerste gezicht wťl bestaat, wil ik wel het fijne ervan weten

Reply With Quote
Reply

Tags
eerste, gezicht, het, liefde
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:22 PM.
Vertalen:

Tags