Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-13-2005, 06:35 PM   #1
Nikki Satisfashion
IF-Crazy

Default Mix it up!

Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen, is een oud spreekwoord. Een relatie aangaan met iemand van een andere cultuur of ander geloof is geen goed idee, als je het spreekwoord moet geloven.

Maar klopt dat wel? Een paar cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek: op 1 januari 2004 waren er vijf Marokkaanse vrouwen getrouwd met een man van de Nederlandse Antillen en Aruba, drie Turkse mannen met een Surinaamse vrouw, er waren twee Marokkaanse mannen getrouwd met een Nederlandse vrouw en 162 Nederlandse mannen met een Turkse vrouw.

Is dit iets waar je niet aan moet beginnen omdat de verschillen te groot zijn? Of zijn twee culturen/geloven juist een verrijking van je relatie?
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 11-13-2005, 06:46 PM   #2
Anonymous
Guest

Default Re: Mix it up!

[quote]Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen, is een oud spreekwoord. Een relatie aangaan met iemand van een andere cultuur of ander geloof is geen goed idee, als je het spreekwoord moet geloven.

Maar klopt dat wel? Een paar cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek: op 1 januari 2004 waren er vijf Marokkaanse vrouwen getrouwd met een man van de Nederlandse Antillen en Aruba, drie Turkse mannen met een Surinaamse vrouw, er waren twee Marokkaanse mannen getrouwd met een Nederlandse vrouw en 162 Nederlandse mannen met een Turkse vrouw.

Is dit iets waar je niet aan moet beginnen omdat de verschillen te groot zijn? Of zijn twee culturen/geloven juist een verrijking van je relatie?

Ik vind het sowieso al heel stom om als persoon zijnde maar gelijk aan te nemen dat twee geloven nooit of niet samen zouden kunnen gaan! Dat is echt kortzichtigheid!

Waarom zou het niet kunnen? Just try it zou ik zeggen.

En ik denk zeker dat het een verrijking van de relatie zal zijn, je leert meer van elkaar qua cultuur. Niet dat de ene perse zo gewijd is aan zijn of haar cultuur, maar door de verschillende dingen kun je toch veel van elkaar leren. Als men er beide er maar open voor staat!

En dus niet als een stel ouderwets malloten gaan denken dat je het maar bij je "eigen" cultuur moet gaan houden! Als je niet verder kijkt dan je neus lang is, waarom praten we dan wel over integratie?. Lullen kunnen we goed, maar zodra het erop aan komt. Wordt er wel 3 keer over nagedacht voor we iets aan gaan!

Nergens voor nodig. Het is goed voor je maatschappelijke ontwikkeling en bovendien zorgt het er ook nog eens voor dat je wat meer inzicht krijgt in een andere cultuur zonder dat men daar gelijk klankklare onzin als vooroordeel naar voren werpt.
  Reply With Quote
Old 11-13-2005, 07:46 PM   #3
****heterosexual VIKI****
IF-Lid

Het klopt dat bepaalde RELIGIES niet met elkaar t everenigen zijn, maar dat wil niet zeggen dat 2 PERSONEN met evrschillende religies niet met elkaar t everenigen zijn.

Reply With Quote
Old 11-13-2005, 09:07 PM   #4
koemba
Guest

hangt ervan af hoe iemand met religie omgaat.
  Reply With Quote
Old 11-14-2005, 06:28 AM   #5
Naina
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by koemba
hangt ervan af hoe iemand met religie omgaat.
Precies.
bodies of those people I had to
kill because they pissed me off!

Reply With Quote
Old 11-14-2005, 06:35 AM   #6
lil sunshine
IF-Addicted

2 religies op 1 kussen hoeft niet altijd verkeerd te lopen..als je beide respect heb voor elkaars geloof en de daarbij horende normen en waarden, denk ik dat het juist een grote verrijking is...je kunt beide van elkaar leren en tja wat de buitenwereld ervan vindt, maakt toch geen fock uit

Reply With Quote
Old 11-14-2005, 06:39 AM   #7
Naina
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by lil sunshine
2 religies op 1 kussen hoeft niet altijd verkeerd te lopen..als je beide respect heb voor elkaars geloof en de daarbij horende normen en waarden, denk ik dat het juist een grote verrijking is...je kunt beide van elkaar leren en tja wat de buitenwereld ervan vindt, maakt toch geen fock uit
:shock:

:lol: Idd. Het is de buitenwereld die er een probleem van maakt.

Reply With Quote
Old 11-14-2005, 06:41 AM   #8
lil sunshine
IF-Addicted

:oops:

ja...vaak zit het tussen de personen wel goed, maar zorgen opmerkingen, kritiek en blikken van de buitenwereld toch voor spanningen :roll:

Reply With Quote
Old 11-14-2005, 06:48 AM   #9
Naina
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by lil sunshine
:oops: *

ja...vaak zit het tussen de personen wel goed, maar zorgen opmerkingen, kritiek en blikken van de buitenwereld toch voor spanningen :roll:
Het hangt dan van de personen af hoe zij daar mee omgaan, hoe sterk zij in hun schoenen staan.

Reply With Quote
Old 11-14-2005, 06:51 AM   #10
lil sunshine
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Naina+-->
QUOTE(Naina)
Quote:

Reply With Quote
Reply

Tags
mix

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 02:53 AM.
Vertalen:

Tags