Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-15-2005, 09:00 AM   #21
JZA
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Vijai

ja ik ben een fijnproever *:wink: *
Hoe weet je dat de persoon die niet de juiste was, niet de juiste was juist omdat ie een ander geloof/cultuur had?? (vaak zijn geloof en cultuur zo erg met elkaar verweven dat het bijna niet te scheiden is)
Ik kan/wil daar niet al te veel over uitweiden omdat ik dat nogal prive vind, maar toen de tijd naderde om uit elkaar te gaan heb ik uiteraard het nodige denkwerk verricht en ben er uiteindelijk achter gekomen dat het niet een cultuur/religie iets was dat ons uiteindelijk uit elkaar heeft gedreven.. Het was persoonsgebonden. Ik vond en vind het voor mezelf belangrijk dat ik in een relatie een vrij persoon ben om mijn religie te beoefenen (is dat het juiste woord?). Ik vond en vind dat ook voor mijn partner. Cultuur is voor mij ook erg belangrijk. Ik heb veel van hem geleerd en hij van mij. Ik kan voor de volle 100% zeggen dat onze relatie niet is stukgelopen omwille van religie en cultuur.

Ik hoop dat je vraag hiermee is beantwoord.

Reply With Quote
Old 11-15-2005, 09:51 AM   #22
Aghori
Guest

Default Re: Mix it up!

[quote]Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen, is een oud spreekwoord. Een relatie aangaan met iemand van een andere cultuur of ander geloof is geen goed idee, als je het spreekwoord moet geloven.

Maar klopt dat wel? Een paar cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek: op 1 januari 2004 waren er vijf Marokkaanse vrouwen getrouwd met een man van de Nederlandse Antillen en Aruba, drie Turkse mannen met een Surinaamse vrouw, er waren twee Marokkaanse mannen getrouwd met een Nederlandse vrouw en 162 Nederlandse mannen met een Turkse vrouw.

Is dit iets waar je niet aan moet beginnen omdat de verschillen te groot zijn? Of zijn twee culturen/geloven juist een verrijking van je relatie?

Ik heb meer affiniteit met religie en cultuur dan met afkomst. Als ik een Nederlander zou tegenkomen die totaal geindianiseerd was en 100% hindoe was dan zou ik met diegene meer affiniteit hebben dan een Hindoestaan die totaal verwestert is. In zo een geval kijk ik dus niet naar afkomst maar naar cultuur en religie.

Ik ben trots op mijn cultuur en religie en daarom hecht ik er ook waarde aan, daarom zal mijn oog automatisch vallen op iemand met dezelfde culturele achtergrond en met dezelfde affiniteit. Ik vind een relatie aangaan met iemand van een ander cultuur geen verrijking, je kan ook van andere culturen leren zonder ermee te mengen. Voor mijzelf keur ik het af, maar wat andere mensen doen moeten zij geheel zelf weten.
  Reply With Quote
Old 11-15-2005, 10:33 AM   #23
Vijai
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by JZA+-->
QUOTE(JZA)
Old 11-15-2005, 10:39 AM   #24
Naina
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Vijai+-->
QUOTE(Vijai)
Quote:
Quote:
Originally posted by JZA@
bodies of those people I had to
kill because they pissed me off!
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-15-2005, 10:48 AM   #25
Vijai
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Naina+-->
QUOTE(Naina)
Quote:
Quote:
QUOTE(Vijai)
Old 11-15-2005, 10:58 AM   #26
Naina
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Vijai

jazeker! Dat heeft oa zijn persoonlijkheid gevormt....
Deels, maar je omgeving speelt ook een rol (vrienden, werk, school etc). dus ik ben het niet met je eens.

Reply With Quote
Old 11-15-2005, 11:01 AM   #27
Vijai
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Naina+-->
QUOTE(Naina)
Old 11-15-2005, 11:17 AM   #28
Naina
IF-Crazy

Quote:
QUOTE(Vijai)
Quote:
Quote:
Originally posted by Naina@

Reply With Quote
Old 11-15-2005, 11:34 AM   #29
a
IF-Crazy

je relatie kan nog zo goed zijn en de religie hoeft er nieteens toe te doen, mensen om je heen kunnen het je zwaar maken, dan kan je wel zeggen hoe stevig sta je in je schoenen maar waarom zou je jezelf laten wegcijferen omdat andere je niet accepteren ( geloof). Je houdt van een persoon de relatie is goed, alles is goed maar de omgeving maakt het je moeilijk, op een gegeven moment is je geduld op en dan ga je leren jezelf op de eerste plek te zetten, ik vind dat wij teveel slikken in een relatie...ehm ik spreek nu uit pure eigen ervaring. If have been there en heb mijn liefde opgeofferd voor andere, omdat als ik ermee door zou gaan ik mezelf zou kwijtraken en achteraf bekeken, geloof ik nogsteeds dat we oprecht van elkaar gehouden hebben het was alleen niet voor ons weggelegd. Na jaren lang vechten houdt het gewoon op en dan moet je de knoop doorhakken, onbewust richt je elkaar zoveel schade aan.

Reply With Quote
Old 11-15-2005, 11:54 AM   #30
Vijai
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by a
je relatie kan nog zo goed zijn en de religie hoeft er nieteens toe te doen, mensen om je heen kunnen het je zwaar maken, dan kan je wel zeggen hoe stevig sta je in je schoenen maar waarom zou je jezelf laten wegcijferen omdat andere je niet accepteren ( geloof). Je houdt van een persoon de relatie is goed, alles is goed maar de omgeving maakt het je moeilijk, op een gegeven moment is je geduld op en dan ga je leren jezelf op de eerste plek te zetten, ik vind dat wij teveel slikken in een relatie...ehm ik spreek nu uit pure eigen ervaring. If have been there en heb mijn liefde opgeofferd voor andere, omdat als ik ermee door zou gaan ik mezelf zou kwijtraken en achteraf bekeken, geloof ik nogsteeds dat we oprecht van elkaar gehouden hebben het was alleen niet voor ons weggelegd. Na jaren lang vechten houdt het gewoon op en dan moet je de knoop doorhakken, onbewust richt je elkaar zoveel schade aan.
:nod:

Reply With Quote
Reply

Tags
mix

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:45 AM.
Vertalen:

Tags