Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-08-2004, 10:18 PM   #11
imported_AN
IF-Crazy

Default Re:Vergeven en verzoening is.....................

Quote:
Originally Posted by Chandra
Ik vergeef mensen ook heel snel, maar ik vergeet het juist nooit hihi
Vroeger was ik echt een b*tch (kan je het voorstellen, zo'n klein lief meisje :P ), maar ja soms moet het leven kleurrijker worden en zijn andere zaken belangrijker...
Ik was ook erg bitchy, ben het nu ook nog, op zijn tijd! Maar ja, ik ben wel altijd eerlijk en direct, dat is beter dan achterbaks toch?
Ik denk ook dat het goed is om dingen niet te vergeten, dan weet je tenminste hoe bepaalde mensen kunnen zijn, en kun je daar rekening mee houden in de toekomst.

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 10:19 PM   #12
Chandra
IF-Addicted

Quote:
Originally Posted by AN
Ik was ook erg bitchy, ben het nu ook nog, op zijn tijd! Maar ja, ik ben wel altijd eerlijk en direct, dat is beter dan achterbaks toch?
Ik denk ook dat het goed is om dingen niet te vergeten, dan weet je tenminste hoe bepaalde mensen kunnen zijn, en kun je daar rekening mee houden in de toekomst.
PRECIES
I still know everything
har zubaan pe aayega kal
On every tongue tomorrow
ham donon ka yeh afsaana
will be the tale of our romance
pyaar hamko hone lagaa
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 10:23 PM   #13
Aditya
IF-Lid

Default Vergeven en verzoening is.....................

Ik vergeef mensen helemaal niet snel, of als ik ze vergeef, vergeet ik het toch nooit.

Ik vind niet dat er altijd tot verzoening overgegaan hoeft te worden, het hangt ervan af wat de ander gedaan heeft. Met andere woorden; waarom zou je je twee keren aan dezelfde steen moeten stoten terwijl n keer wel genoeg is?

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 10:27 PM   #14
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Aditya
Ik vergeef mensen helemaal niet snel, of als ik ze vergeef, vergeet ik het toch nooit.

Ik vind niet dat er altijd tot verzoening overgegaan hoeft te worden, het hangt ervan af wat de ander gedaan heeft. Met andere woorden; waarom zou je je twee keren aan dezelfde steen moeten stoten terwijl n keer wel genoeg is?
Dat je iemand vergeeft betekent niet perse dat het je nog een keer overkomt. Sommige mensen leren van hun fouten. Je kan wel voorzichtig zijn, als het ware een veiligheidshelm dragen, zodat je je hoofd niet meer pijnlijk kan stoten

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 10:30 PM   #15
Aditya
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by AN
Dat je iemand vergeeft betekent niet perse dat het je nog een keer overkomt.
Daar zit wel wat in, ik ben meestal zo drastisch wat dat soort dingen betreft. Maar als ik vaak mensen zie in relaties, het gaat niet goed, de n bedondert de ander, en toch komen ze terug bij elkaar en die ene bedondert de ander weer en zo gaat dat steeds verder, dan vraag ik me af, wat heeft dat voor zin? En keer was toch genoeg geweest? Maar goed, dat is per geval weer anders.

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 10:32 PM   #16
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Daar zit wel wat in, ik ben meestal zo drastisch wat dat soort dingen betreft. Maar als ik vaak mensen zie in relaties, het gaat niet goed, de n bedondert de ander, en toch komen ze terug bij elkaar en die ene bedondert de ander weer en zo gaat dat steeds verder, dan vraag ik me af, wat heeft dat voor zin? En keer was toch genoeg geweest? Maar goed, dat is per geval weer anders.
Dat is weer een HEEEEEEL andere torie ;D
Ik vraag me ook altijd af, waarom (meestal vrouwen) mensen toch bij hun partner blijven als die ze bedondert.... is dat nou onvoorwaardelijke liefde? Of de angst om alleen te zijn?

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 10:35 PM   #17
Aditya
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by AN
Ik vraag me ook altijd af, waarom (meestal vrouwen) mensen toch bij hun partner blijven als die ze bedondert.... is dat nou onvoorwaardelijke liefde? Of de angst om alleen te zijn?
Ik dacht ook het laatste omdat het een nichtje van me was overkomen. Maar het is niet de verlatingsangst, maar de liefde die hun blind heeft gemaakt, klinkt stom, want dan vraag je je af van, waar was de liefde toen hij vreemd ging? Maar goed, dit blijft vreemd voor mij. :-\

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 10:37 PM   #18
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Ik dacht ook het laatste omdat het een nichtje van me was overkomen. Maar het is niet de verlatingsangst, maar de liefde die hun blind heeft gemaakt, klinkt stom, want dan vraag je je af van, waar was de liefde toen hij vreemd ging? Maar goed, dit blijft vreemd voor mij. :-\
Misschien een nieuw topic waard?

Reply With Quote
Old 01-08-2004, 10:39 PM   #19
Aditya
IF-Lid

Oeps sorry! :-[

Reply With Quote
Old 01-09-2004, 11:16 AM   #20
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Chandra
Dat kan ik niet begrijpen, iemand die niet durft om zich te verontschuldigen?
Is trots groter dan liefde? Dan is het niet waard.
Iemand die dat niet durf laat de persoon in kwestie links liggen, niet andersom.
O ja hoor, je hebt mensen die 'het' niet durven (denk aan schaamtegevoel).

De wereld van heden ten dagen is, meen ik, gebaseerd op TROTS (wat ik valse trots noem). Velen blazen hun laatste adem uit zonder het goedgemaakt te hebben.

Reply With Quote
Reply

Tags
vergeven, verzoening
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:54 PM.
Vertalen:

Tags