Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-23-2005, 08:11 AM   #1
Tomasson
IF-Crazy

Default De nieuwe watersnood

[quote]Nederland is door het huidige beleid niet voldoende beschermd tegen de risico´s van overstromingen. Dat is een van de opmerke- lijke conclusies uit een RIVM-rapport van vorig jaar. Netwerk sprak met betrokkenen over het onderzoek. Ze zijn verbaasd dat de politiek weinig met de uitkomsten lijkt te doen. In de studio reageert staatssecretaris
Schultz van Verkeer en Waterstaat.

Risico's in bedijkte termen
Het RIVM-rapport ‘Risico’s in bedijkte termen’ verschijnt halverwege 2004. De conclusies liegen er niet om: de veiligheidsnormen voldoen niet langer en voor slechts de helft van de primaire waterkeringen staat vast, dat ze voldoen aan de wettelijke normen.

Normen
Die wettelijke normen voor de sterkte van de dijken zijn eind jaren vijftig vastgesteld. Ze zijn volgens de onderzoekers achterhaald door de klimaatverandering (o.m. door de stijging van het zeeniveau en hogere golven) en de toegenomen economische waarde van de gebieden die worden beschermd door die dijken en waterkeringen.

Auto-ongeluk
De onderzoekers van het RIVM vinden dat het waterbeleid niet genoeg rekening houdt met die toename van de belangen die in het achterland moeten worden beschermd. Hoogleraar milieukunde Vellinga stelt zelfs dat ‘de kans dat u en ik in ons leven geconfronteerd worden met een overstroming ongeveer net zo groot is als dat u of ik een auto-ongeluk krijgen’.

Wat moet er gebeuren?
De risico’s kunnen volgens de onderzoekers niet langer ondervangen worden met het verhogen en versterken van dijken en waterkeringen. Wat moet er dan wel gebeuren? Netwerk sprak er over met de heer Schaap van de Unie van Waterschappen, hoogleraar milieukunde Vellinga en de heer Bannink, onderzoeker RIVM en auteur van het rapport. (Dit was gisteren op tv, ik heb et niet helemaal gezien.)

Stelling: Het gevaar van overstomingen in Ned. wordt onderschat.

Reply With Quote
Sponsors
Old 02-23-2005, 08:43 AM   #2
Mariachi
IF-Lid

Ja dit speelt al een tijdje, maar die eikels zijn maar uren aan het vergaderen en voeren geen flikker uit. Totdat het te laat is...

Reply With Quote
Old 02-23-2005, 09:09 AM   #3
Faya-kroitie
IF-Crazy

...........Het gevaar wordt niet onderschat, maat het zal gigantisch veel geld kosten om NL volledig te beschermen.
Ik heb laatst op Netwerk gezien dat in bepaalde delen van NL (Dordrecht bv) daar is een groot gebied langs de rivier voorbereid voor eventuele overstroming. Het genoemde gebied is zodanig gegraven dat deze het overtollige water kan vangen. NL 100% beveiligen zal nooit lukken. Daar hebben we niet genoeg geld voor.

Reply With Quote
Old 02-23-2005, 01:54 PM   #4
Tomasson
IF-Crazy

De gevolgen van de overstromingen zouden niet zo groot zijn geweest als men niet zoveel natuur/bomen had vernietigd. Bomen nemen et vocht (regen) op en houden met hun wortels de aarde op hun plaats en voorkomen daarmee aardverschuivingen. Nu blijft de regen liggen en worden niet voldoende opgenomen door de aarde en wortels. Gevolg: overstomingen.
Reclames op tv over bosbehoud in Borneo, is natuurlijk belangerijk. Maar ook hier is groen van levensbelang! Bakken met geld wordt er uitgegeven aan de bestrijding van terrorisme, laten ze hier ook wat tegen doen.

Reply With Quote
Old 02-28-2005, 09:31 AM   #5
Tomasson
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Mariachi
Ja dit speelt al een tijdje, maar die eikels zijn maar uren aan het vergaderen en voeren geen flikker uit. Totdat het te laat is...
Vroeg of laat komt er ook een overstroming hier, ga je zien hoe die mensen gaan rennen. Waarom hebben we niet eerder dit en dat?
Moet men eigenlijk niet voorbereid worden op hoe te handelen bij een overstroming?
Een kennis van mij heeft een opblaasboot, kan van pas komen! You'll never know.

Reply With Quote
Old 02-28-2005, 09:32 AM   #6
Tomasson
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Faya-lobie
...........Het gevaar wordt niet onderschat, maat het zal gigantisch veel geld kosten om NL volledig te beschermen. *
Ik heb laatst op Netwerk gezien dat in bepaalde delen van NL (Dordrecht bv) daar is een groot gebied langs de rivier voorbereid voor eventuele overstroming. Het genoemde gebied is zodanig gegraven dat deze het overtollige water kan vangen. NL 100% beveiligen zal nooit lukken. Daar hebben we niet genoeg geld voor.
Veel van die dijken enzo voldoen niet aan de eisen en zijn dus risicogebieden.

Reply With Quote
Old 02-28-2005, 09:49 AM   #7
Tomasson
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Bubbles
Moet men eigenlijk niet voorbereid worden op hoe te handelen bij een overstroming?
Wat praat ik? :crying: Ik kan nog geeneens zwemmen

Reply With Quote
Old 02-28-2005, 10:02 AM   #8
Vanita
IF-Crazy

[quote]
Quote:
Wat praat ik? :crying: Ik kan nog geeneens zwemmenKan je niet zwemmen Bubbs?

Reply With Quote
Old 02-28-2005, 10:13 AM   #9
Tomasson
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by V'tje
Kan je niet zwemmen Bubbs?
Neeee

Reply With Quote
Old 02-28-2005, 10:18 AM   #10
Vanita
IF-Crazy

[quote]

NeeeeDan zal ik je redden, of w8 je liever op je prins op het witte vlotje

Reply With Quote
Reply

Tags
nieuwe, watersnood

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:23 PM.
Vertalen:

Tags