Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Politiek & Media

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-01-2004, 09:51 PM   #1
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham
Default Media voor voetbal partijdig

De media is er om verslag te doen van diverse nieuwszaken. Zo ook bij media voor de sport, wat zijn de laatste nieuwtjes met betrekking tot de sport en heel belangrijk natuurlijk is natuurlijk voetbal. De uitslagen die ze moeten geven en de wedstijdverslagen. Wat mij opvalt is dat de commentators en ook de presentatoren zich schuldig maken aan partijdigheid. Het gaat dan om de manier waarop ze bepaalde onderdelen van sport overbelichten en de andere onderdelen die ze heel kort samenvatten en er verder niet op in gaan.

Wat vinden jullie hiervan???

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 11-02-2004, 04:56 PM   #2
imported_Amresh
IF-Addicted

Default Re: Media voor voetbal partijdig

Quote:
Originally Posted by Varsham
De media is er om verslag te doen van diverse nieuwszaken. Zo ook bij media voor de sport, wat zijn de laatste nieuwtjes met betrekking tot de sport en heel belangrijk natuurlijk is natuurlijk voetbal. De uitslagen die ze moeten geven en de wedstijdverslagen. Wat mij opvalt is dat de commentators en ook de presentatoren zich schuldig maken aan partijdigheid. Het gaat dan om de manier waarop ze bepaalde onderdelen van sport overbelichten en de andere onderdelen die ze heel kort samenvatten en er verder niet op in gaan.

Wat vinden jullie hiervan???
Heel goed. Als ze kort behandeld worden zal er waarschijnlijk geen vraag naar zijn. Als mensen het willen zien moeten ze er maar voor betalen.

Reply With Quote
Old 11-03-2004, 08:24 AM   #3
Varsham
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AB
Heel goed. Als ze kort behandeld worden zal er waarschijnlijk geen vraag naar zijn. Als mensen het willen zien moeten ze er maar voor betalen.
Het is niet zo dat er geen vraag naar is. Sommige clubs laten ze te lang in het nieuws komen als er negatieve dingen plaatsvinden en als er iets positiefs is dan maken ze het heel kort en dan geven ze nog een negatief tintje aan.

Heel eenvoudig voorbeeld ADO Den Haag - PSV, ik hoorde die dag en de dagen erna niets anders dan de leuzen die werden geroepen. De thuiswedstrijd daarop werden er geen leuzen geroepen, maar gewoon het ouderwetse boeeeee. Het NOS Sportjournaal maakte het nog mooier door te zeggen dat er oerwoudgeluiden waren te horen.

Over de andere wedstrijd met Ajax dat is ook gewoon belachelijk, want wat was namelijk het geval, Ajax supporters hebben zelf die leuzen ook gescandeerd in de stadions. Toen was er blijkbaar niets aan de hand en toen ADO fans hetzelfde riepen was het ineens een hele heisa. Overigens het was maar een klein groepje dat die leuzen scandeerden.

Bij AZ zelfde leuzen tegen scheidsrechter Temmink. Wedstrijd niet gestaakt, was Temmink ineens doof??? Blijkbaar wel. Er wordt overduidelijk met twee maten gemeten.

Bij alle sportprogramma's lijkt het erop dat er een hetze is tegen ADO Den Haag. Ook in de manier waarop scheidsrechters fluiten. Bij een EK of WK wedstrijd zouden ze allang eruit gekickt worden. KNVB zou dat hier ook moeten doen met de scheidsrechters.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

Reply With Quote
Old 11-04-2004, 03:05 AM   #4
Anil Bhikhie
Guest

Quote:

Het is niet zo dat er geen vraag naar is. Sommige clubs laten ze te lang in het nieuws komen als er negatieve dingen plaatsvinden en als er iets positiefs is dan maken ze het heel kort en dan geven ze nog een negatief tintje aan.

Heel eenvoudig voorbeeld ADO Den Haag - PSV, ik hoorde die dag en de dagen erna niets anders dan de leuzen die werden geroepen. De thuiswedstrijd daarop werden er geen leuzen geroepen, maar gewoon het ouderwetse boeeeee. Het NOS Sportjournaal maakte het nog mooier door te zeggen dat er oerwoudgeluiden waren te horen.

Over de andere wedstrijd met Ajax dat is ook gewoon belachelijk, want wat was namelijk het geval, Ajax supporters hebben zelf die leuzen ook gescandeerd in de stadions. Toen was er blijkbaar niets aan de hand en toen ADO fans hetzelfde riepen was het ineens een hele heisa. Overigens het was maar een klein groepje dat die leuzen scandeerden.

Bij AZ zelfde leuzen tegen scheidsrechter Temmink. Wedstrijd niet gestaakt, was Temmink ineens doof??? Blijkbaar wel. Er wordt overduidelijk met twee maten gemeten.

Bij alle sportprogramma's lijkt het erop dat er een hetze is tegen ADO Den Haag. Ook in de manier waarop scheidsrechters fluiten. Bij een EK of WK wedstrijd zouden ze allang eruit gekickt worden. KNVB zou dat hier ook moeten doen met de scheidsrechters.

Jij komt zeker uit Den Haag dat je het voor ADO opneemt
Die oerwoudgeluiden waren laatst tegen een FC-Twente speler en tot mijn stomme verbazing werd de FC twente speler op de vingers getikt, omdat hij in zn handen had geklapt naar het ADO publiek??!!?? Is toch niet normaal, oerwoudgeluiden vind ik net zo erg als spreekkoren......maar blijkbaar is dat minder erg dan wanneer bijv. de vriendin van Van Der Vaart wordt uitgescholden ???
Ze zijn niet de enige relschoppers onder de "voetbalsupporters" maar echt wel een van de ergsten!
  Reply With Quote
Old 11-04-2004, 08:12 AM   #5
Varsham
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by **Anil**
Jij komt zeker uit Den Haag dat je het voor ADO opneemt*
Die oerwoudgeluiden waren laatst tegen een FC-Twente speler en tot mijn stomme verbazing werd de FC twente speler op de vingers getikt, omdat hij in zn handen had geklapt naar het ADO publiek??!!?? Is toch niet normaal, oerwoudgeluiden vind ik net zo erg als spreekkoren......maar blijkbaar is dat minder erg dan wanneer bijv. de vriendin van Van Der Vaart wordt uitgescholden* ???
Ze zijn niet de enige relschoppers onder de "voetbalsupporters" maar echt wel een van de ergsten!
Ik had al zoiets verwacht. Maar ik ben zo objectief als het maar zijn kan. Ik ben Ajax-fan en ik kom niet uit Den Haag. ;D Dus die wedstrijd ADO Den Haag - Ajax zat ik inderdaad met gemengde gevoelens. Aan de ene kant ben ik voor Ajax, maar aan de andere kant was ik het niet eens met het commentaar die Koeman aan de media gaf. Want wat is nou het geval, de Ajax-fans riepen hetzelfde over Silvie Meis. Dan denk ik van met 2 maten meten is niet goed. Het erge was dat ze nog eens erbij in de Amsterdam Arena een foto van haar lieten zien op die grote videoschermen toen Ajax-fans het riepen. Daar hoor je niets over.

Volgens mij snap je niet dat die speler van FC Twente fout is. Als hij gaat klappen bij de publiek van de tegenpartij. Dan is het provocerend. Ik vind dat heel erg kinderachtig en pesterig van die speler om zo reacties uit te lokken van het publiek. En het waren geen oerwoudgeluiden, het was gewoon ouderwets boe-geroep. Je loopt gewoon met de menigte mee en dat is niet goed. Als jij in het hol van de leeuw bent en dan iets doet of roept, even een voorbeeld geven waarbij je het kan vergelijken. Als je in Palestina roept dat je moslims haat, dan horen de mensen volgens jou dus rustig te blijven en doen alsof ze dat niet zien en horen???

Spreekkoren daar ben ik zeer op tegen. Maar opnieuw zie ik hier geen objectieviteit in. Temmink hoort bij ADO Den Haag alles, maar als bij andere clubs hetzelfde wordt geroepen niet. Daar maakt de media dan een hele korte item van en als ADO het doet dan is het landelijk nieuws. Echt misselijk wordt ik er van. De media is gewoon medeschuldig aan de partijdige meningen van mensen, omdat deze mensen alleen van 1 kant te veel informatie krijgen en van de andere kant niet.

Reply With Quote
Old 11-04-2004, 05:36 PM   #6
Anil Bhikhie
Guest

Quote:

Ik had al zoiets verwacht. Maar ik ben zo objectief als het maar zijn kan. Ik ben Ajax-fan en ik kom niet uit Den Haag.* ;D Dus die wedstrijd ADO Den Haag - Ajax zat ik inderdaad met gemengde gevoelens. Aan de ene kant ben ik voor Ajax, maar aan de andere kant was ik het niet eens met het commentaar die Koeman aan de media gaf. Want wat is nou het geval, de Ajax-fans riepen hetzelfde over Silvie Meis. Dan denk ik van met 2 maten meten is niet goed. Het erge was dat ze nog eens erbij in de Amsterdam Arena een foto van haar lieten zien op die grote videoschermen toen Ajax-fans het riepen. Daar hoor je niets over.

Volgens mij snap je niet dat die speler van FC Twente fout is. Als hij gaat klappen bij de publiek van de tegenpartij. Dan is het provocerend. Ik vind dat heel erg kinderachtig en pesterig van die speler om zo reacties uit te lokken van het publiek. En het waren geen oerwoudgeluiden, het was gewoon ouderwets boe-geroep. Je loopt gewoon met de menigte mee en dat is niet goed. Als jij in het hol van de leeuw bent en dan iets doet of roept, even een voorbeeld geven waarbij je het kan vergelijken. Als je in Palestina roept dat je moslims haat, dan horen de mensen volgens jou dus rustig te blijven en doen alsof ze dat niet zien en horen???

Spreekkoren daar ben ik zeer op tegen. Maar opnieuw zie ik hier geen objectieviteit in. Temmink hoort bij ADO Den Haag alles, maar als bij andere clubs hetzelfde wordt geroepen niet. Daar maakt de media dan een hele korte item van en als ADO het doet dan is het landelijk nieuws. Echt misselijk wordt ik er van. De media is gewoon medeschuldig aan de partijdige meningen van mensen, omdat deze mensen alleen van 1 kant te veel informatie krijgen en van de andere kant niet.*
De FC Twente speler ging niet zomaar provoceren.....als hij de hele wedstrijd wordt uitgejouwd dan kan ik zn reactie begrijpen. Degene die kinderachtig is, is het publiek.......dat hij zo reageert is te begrijpen. Zn houding is idd niet professioneel.....maargoed iedere speler reageert anders.
Maar ik blijf bij mijn standpunt ADO supporters zijn 1 van de ergsten (maybe wel de ergste)
  Reply With Quote
Old 11-05-2004, 09:41 PM   #7
Varsham
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by **Anil**
De FC Twente speler ging* niet zomaar provoceren.....als hij de hele wedstrijd wordt uitgejouwd dan kan ik zn reactie begrijpen. Degene die kinderachtig is, is het publiek.......dat hij zo reageert is te begrijpen. Zn houding is idd niet professioneel.....maargoed iedere speler reageert anders.
Maar ik blijf bij mijn standpunt ADO supporters zijn 1 van de ergsten (maybe wel de ergste)*
Dat valt heel erg mee als de media eerlijk zou zijn en alle nieuws zou geven over gebeurtenissen tussen supporters. Maar ja je visie zal wel bijgesteld worden als je dingen meemaakt met supporters van andere clubs.

Reply With Quote
Reply

Tags
media, partijdig, voetbal, voor
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 02:26 AM.
Vertalen:

Tags